bange for familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2008

finkedinke

Selv om jeg vil sige at det er hårdt at familien lige frem slår hånden af dig, så er det jo desværre historien om Peter og ulven, hvis du nogle gange før har givet anledning til at de ikke skulle tro dig, så kan det være svært for dem.
Jeg siger det ikke for at være ond men fordi jeg selv har stået med et familiemedlem som jeg og andre troede enten løj eller kun var blevet gravid fordi hun manglede opmærksomhed, vi slog ikke hånden af hende. Men vi var bestemt heller ikke så imødekommende som vi burde havde været. Hun havde skuffet os mange gange og vi orkede ikke mere.
Det lyder ikke pænt men hun har måtte bevise overfor os at hun mente alvor denne gang. Og på trods at dårlige odds var hun en rigtig god mor. I dag er vi begge blevet klogere og jeg ringer gerne til hende når jeg har brug for gode råd til mine egne børn:-)

Måske hjælper det dig at flytte væk. Det kan være du og din familie trænger til en pause fra hinanden.
Du skal nok få lært andre at kende der hvor du flytter hen. Vær slet ikke bekymret for det.
Min jordemoder tilbyder gruppe konsultationer, måske gør de det alle steder? Måske kan din sundhedsplejerske også sætte dig sammen med andre gravide?
Ellers skal det nok kome når først du har født, så er der mødregrupper,legepladsen, derefter dagplejen og børnehaven osv hvor man møder andre forældre og får venner.

Held og lykke
Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Trolde_mor

Hej Line

Jeg skriver fordi jeg er lidt nysgerrig. Hvordan går det dig efter flytningen og med den lille ny?
Har noget af familien ændret sig efter du har født eller har du/i droppet kontakten?

Håber alt går godt hos dig...

Anmeld

24. juli 2009

Ni-ko-li-ne

lille_line skriver:

ja må indrømme at jeg idag pludselig mistede lysten til at besøge min familie i randers her i weekenden, min morfar ligger med tivoliet på havnen... og der sku vi jo ned og hilse på, men nu blir jeg faktisk bange fordi det er jo ikke kun min morfar der er der flere fra familien kommer også og hilser på og nu frygter jeg de slår hånden a mig... min far har slået hånden a mig fordi jeg sagde han ikke sku bestemme om jeg sku ha en abort for det gør jeg bare ikk. min morfars eks kone er der også og de vil jo se beviser men de eneste beviser jeg kan gi dem er at jeg kan tisse 2 streger på en test og at jeg idag dags dato er i 8+0 og har kun et par cowboy bukser som ikke strammer livet ud a mig... den 3 aug røg jeg ind og blev scannet pga mistanke om indre blødninger, men alt så fint ud meen fik jo ikke noget billede med hjem a den lille og familien ved jeg blev scannet så de tror jo ikke på det når jeg ik har noget billede med og er bange for de alle sammen vender mig ryggen

helt ærligt..... der er stort set ingen gravide der har et billede af den lille i uge 8+0 så det må de fandme lære at leve med! (undskyld men jeg blev lige sur på din familie)....

hvis ikke de tror dig så er det deres problem.... og ja det gør ondt.... men man kan ikke vælge for andre.... du kan bare fortælle dem at vælger de dig fra nu så går de glip af en masse og sårer dig gevaldigt...

Anmeld

24. juli 2009

Betina88

Ej , hvor er det bare frygteligt at din familie er sådan .. Dig og kæresten glæder jer vel til at få den lille nye hos jer ?

Jeg håber virkelig at I får det bedre i Sønderjylland uden nogle problemer med din familie ..

Din familie må bare acceptere at du venter jeres første , og sådan er det bare .. Lige så snart du er i 12 uge , så bli'r du scannet igen , og der får du et billede af jeres baby , så ka' du bare vise dem det ..

Held og lykke til dig og kæresten ,.,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.