Selv om jeg vil sige at det er hårdt at familien lige frem slår hånden af dig, så er det jo desværre historien om Peter og ulven, hvis du nogle gange før har givet anledning til at de ikke skulle tro dig, så kan det være svært for dem.
Jeg siger det ikke for at være ond men fordi jeg selv har stået med et familiemedlem som jeg og andre troede enten løj eller kun var blevet gravid fordi hun manglede opmærksomhed, vi slog ikke hånden af hende. Men vi var bestemt heller ikke så imødekommende som vi burde havde været. Hun havde skuffet os mange gange og vi orkede ikke mere.
Det lyder ikke pænt men hun har måtte bevise overfor os at hun mente alvor denne gang. Og på trods at dårlige odds var hun en rigtig god mor. I dag er vi begge blevet klogere og jeg ringer gerne til hende når jeg har brug for gode råd til mine egne børn:-)
Måske hjælper det dig at flytte væk. Det kan være du og din familie trænger til en pause fra hinanden.
Du skal nok få lært andre at kende der hvor du flytter hen. Vær slet ikke bekymret for det.
Min jordemoder tilbyder gruppe konsultationer, måske gør de det alle steder? Måske kan din sundhedsplejerske også sætte dig sammen med andre gravide?
Ellers skal det nok kome når først du har født, så er der mødregrupper,legepladsen, derefter dagplejen og børnehaven osv hvor man møder andre forældre og får venner.
Held og lykke
Berith
Anmeld