Jeg har hørt, at når man har rummet dem så meget man kan, når man har prøvet at snakke med dem og at være så kærlig man kan, så er det tid til at sige slut. Der er nogle ting som man ikke kan tage på compromis (ligesom at tage tøj på tidligt om morgenen) Så skal du handle (enten det eller jeg tager din legetøj, du tager ikke til dansetime eller noget som hun godt kan lide) Hvis det hellere ikke virker, så kan du sige, at sådan en opførsel er uacceptabelt og så gider du ikke at snakke med hende og begynder at ignorere hende. En gang i mellem siger du igen: nej, jeg gider ikke at snakke med dig, for du ikke sammenarbejder her. Og videre at ignorere hende. Min mor har lavet lidt det der. Jeg husker den dag jeg ikke gad at tage støvler på... Jeg husker stadig, hvor koldt regnen på jorden var på mine baretæer... Og jeg har ikke haft noget problem, jeg elsker min mor stadig
Men jeg husker sådan at det var en tanke i mig ligesom: ok, hun mente jo alvorligt det her... Du elsker hende ikke mindre, for du sætter dine grænser, nej. Og det kan hun mærke... Og så en gang i mellem kan I hygge lidt og lege, at hun er en baby, for det er noget, hun søger måske. Min mor har også kommet i min seng nogle gange tidligt om morgenen og puttede sammen med mig og kilde mig og jeg fik lov til at være baby
Men så har jeg også lært, at jeg skal tage mine støvler på... puha!
Jeg har ikke prøvet noget af det ende, da mine børn er stadig for små. Men jeg håber, at du finder den balance I har brug for!
Anmeld