ulykkelig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Nattøs

anjaditte skriver:

Når vores datter falder og slår sig, bliver hun trøste. Når hun har behov for en krammer el kys sidder hun ved en af os. Vi snakker med hende om hvordan hun har haft det i skolen osv...Når hun snakker grimt til os, eller hun gør noget som ikk er ok, så får hun også det at vide. Vi giver hende opmærksomhed, kærlighed, og grænser hvad der er ok og ikk ok.

Så ved ikk helt hvor du vil hen?

Hej.

Jeg er kun stedmor til en søn på 6 år, han er virkelig også bestemt og stiller spørgsmål ved alt jeg siger. Heldigvis bakker hans far mig op i næsten alt hvad jeg siger, så jeg har efterhånden lært at takle ham.

Og han har fået meget mere respekt for mig, prøv virkelig at forklar hende ned i mindste detalje, hvorfor gøre du sådan, når du gøre sådan så bliver vi kede af det osv. Jeg har virkelig lært med ham, at alt skal forklares og alt skal til rettelægges. Jeg har virkelig haft mine ture med ham

Håber måske det hjælper lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Linda Callesen

Her kommer lige en titel mere på jesper juuls bøger, som jeg klart kan anbefale idet den meget klart giver en god fornemmelse af hvordan det er at være barn i den alder og hvordan man kan være forældre med god samvittighed. Den hedder "Her er jeg, hvem er du" og så er den let læst og har lommeformat.

http://www.saxo.com/dk/item/jesper-juul-her-er-jeg-hvem-er-du-indbundet.aspx?authorid=20754

Der er rigtig mange gode input på hvordan man kan sætte grænser og jeg tænker det er rigtig vigtigt at mærke lidt efter hvordan man selv har det med situationen og dernæst må man gøre det der er bedste for alle parter.

Et par af reglerne må være: Primært at være nærværende for barnet. Vis du mener det du siger så barnet føler sig tryg. Anerkend at barnet er utilfreds eller "rasmus modsat" og fortæl så hvad du vil have der skal ske. (Det kan godt være at det kommer til at ske med tænders gnidsel, men så må det larme lidt)

De bedste hilsner

Linda Callesen

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

Jeg har ikke børn i den alder så skal ikke gøre mig for meget klog. Men kan huske, at jeg i et eller andet baby magasin læste en klumme med jesper juul hvor det var forældre til et barn i samme alder med samme konflikter. Et af dem var at han f.eks nægtede at få børstet tænder. Jesper skrev: Jamen så lad være. Forældrene var jo sådan lidt: Jamen det kan man jo ikke. Men han skrev at det kun var for en periode og det simpelthen var for at få den evige dårlige cirkel væk med skænderier og dårlig stemning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.