Heaven, hvordan har Lasse det i dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. august 2008

birgittemarie

Rykker den lige ud af det andet indlæg, for det var dog en grimme historie! :(
Det må virkelig ikke have været sjovt med 41 i feber!!! Var du alene hjemme?

Er feberen væk nu?

Knus fra Birgitte

ja, det var heller ikke lige det fedeste må jeg sige...... og han var bare skidt!!! så jeg turde ikke stå med det selv, og ringede efter lægen. Men hun kunne ikke fiinde noget på ham. Hun sagde dog at hvis vi vurderede det var nødvendigt at ringe igen, ville hun indlægge ham.... - var også afsted med ham i fredags, der kunne de heller ikke finde noget... er tjekket for det gængse som møb, hals, ører osv. Det sidste var så at tjekke for blærebetændelse, men det viste heller ikke noget
Men feberen er på vej ned, så jeg tænker også lidt i 3-dags feber, men nu må vi jo se om der kommer et udslet. Ellers vil jeg forlange en blodprøve, så vi kan se hans infektionstal..... ved godt børn bliver syge og høj feber ikke er usædvanligt, men jeg synes nu nok 41 er liiiige i overkanten.. Nu må vi se, hvordan det går natten igennem.

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2008

heaven

hej....

tja, hvordan har han det? Jo han har det egentlig udemærket, og feberen er stærkt på retur. Spiser også bedre idag.....

Meeen, de sticksede (ordbog tak??) jo urinen, som der umiddelbart ikke var noget i.. men de har også dyrket den for en sikkerheds skyld, og den viser så at han faktisk har en urinvejsinfektion:(:( og i og med det ikke er blærebetændelse, sidder der noget længere oppe, og man ved ikke hvad. De (bakterierne) kan stamme fra nyrebækkenet, fra nyrerne, fra urinvejslederen og endelig kan der være tale om misdannelser.....

Lægen sagde igår at der meget sjældent er noget i de urinprøver fra så små børn, så han ville gerne være helt helt sikker... Mange ting kan nemlig spille ind - Lasse havde posen på ud at sove og har dermed lagt i 2 timer med den under en varm dyne osv, og det giver jo rigtig bakterierne gode kår.....

Så konklusionen er at vi skal lave en ny prøve, omhælde den i et specielt glas med det samme der er noget i posen, og så sende til en afd på Skejby sygehus, som så vil undersøge den....

Jeg blev rigtig ked af det, da jeg havde snakket med lægen - og har grædt meget i formiddag. Forestillede mig de væreste ting ,med misdannelser og nyresygt barn med nyretransplantation og dialyse... er SÅ bang for der er noget alvorligt med ham, må jeg sige... øv!! Jeg har tit sagt til Peter, sp osv at jeg synes han er lidt gul i huden, men ingen har rigtigt taget det alvorligt, men nu tænker jeg at så har jeg måske fat i noget alligevel... Nu begynder jeg at hyle igen.....

Han er så livsglad og herlig en dreng, at jeg slet slet ikke kan overskue hvis han er alvorligt syg. Men jeg må jo tage det som det kommer, og være glad for det er opdaget så vi kan få styr på det....

Jannie - ked:(

Anmeld

12. august 2008

linemus

Åh, Jannie, hvor er det synd for dig, at du skal have disse tanker. Vi kommer altid til at tænke det værste, og der er ikke noget værre, end når der er noget galt med vores børn. Jeg kan nogen gange blive ked af tanker over hvad der kan ske, men som slet ikke har hold i noget - hvor åndsvagt. Jeg er sikker på, at der ikke er noget slemt galt med Lasse. Det viser sig sikkert, at der slet ikke er noget i næste urinprøve, og så er alle dine bekymringer spildt :)

Et stort kram (H) - Line

Anmeld

12. august 2008

birgittemarie

Årh nej, søde Jannie :'( Det var sgu da også noget af en besked at få hos lægen. Nej, hvor villejeg ønske, at jeg kunne trøste dig, men kan kun finde på at sige, at jeg virkelig føler med dig og at der jo er aller størst sandsynlighed for, at der ikke er noget alvorligt galt! Men for pokker, hvor kan jeg godt forstå, du er ulykkelig! Det er bare noget af det allerværste, at være bange for, at der er noget galt med ens største kærlighed. Kom til at tænke på, at du i hvert fald kan trøste dig med ((?)) at det helt 100 % sikkert er værst for dig, så lille som han er, uanset hvad han fejler, for han har jo dig og din mand til at passe på sig og føler sig jo helt tryg, selvom noget gør ondt. :'( Jeg kan huske, når jeg var syg som lille. Det var på ingen måde bare halvt så slemt, som sidenhen, fordi min mor ÅD alle bekymringerne fra mig og jeg ikke gik omkring og spekulerede i "hvad nu hvisser." Årh for pokker også! Hvornår kan I få svar på urinprøven fra Skejby? Og kære Jannie, prøv alt hvad du kan at lade være med at forestille dig det allerværste! Der er garanteret ikke noget alvorligt galt! Og hvis det endelig skulle gå så vanvittigt, at der er noget galt, der kræver operation, så har du fuldstændig ret i, at man jo klarer det. Man er så uendeligt meget stærkere end man tror, når det kommer til dem, man virkeligt elsker. Stor trøstekrammer fra Birgitte, der sådan håber, at min ævlestrøm i hvert fald ikke gør dig mere ked af det.

Anmeld

12. august 2008

heaven

kære Line og Bm

10000000 taaak for jeres trøstende ord - de betyder meget. Er ked af det, men det kan jo ikke nytte noget - er det ikke noget med at man skal krydse broen NÅR MAN NÅR TIL DEN, og ikke før???

Har nu sendt prøven af sted og håber det bedste... desværre skal de bruge 4 arbejdsdage, så jeg kan først få svar i starten af næste uge.....

men det er så uvirkeligt at tænke på at mit livsstykke af en søn, måske er syg. Men - som min mand siger - vi ved jo reelt ikke noget endnu, og pt er feberen faldet, og han leger, og spiser fint i dag.... så skide syg er han ikke mere - lige nu.

Og så må jeg jo stole på at hvis det var så slemt - ja, så ville lægen vel indlægge ham med det samme de fik resultatet på prøven....

Jannie - dårlig til syge børn

Anmeld

12. august 2008

ivfmarie

Jarhmen Jannie!!

Det var dog en træls historie! Men slap nu af søde ven, det lyder næsten som om du har givet Lasse en diagnose!

Bare vent og se - den nye prøver viser ikke noget, det er præcis som lægen sagde, at bakterierne har haft vidunderlige vækstbetingelse under dynen sammen med Lasse.
Selvfølgelig kan jeg godt forstå at du er nervøs, det er jo vores job som mødre.

Jeg tvivler stærkt på at der er noget galt med nyrefunktionen - det viser sig ikke ved bakterier!

Håber at det hele bare er en and!

(H)Marie

Anmeld

12. august 2008

Loggidut

heaven skriver:

hej....

tja, hvordan har han det? Jo han har det egentlig udemærket, og feberen er stærkt på retur. Spiser også bedre idag.....

Meeen, de sticksede (ordbog tak??) jo urinen, som der umiddelbart ikke var noget i.. men de har også dyrket den for en sikkerheds skyld, og den viser så at han faktisk har en urinvejsinfektion:(:( og i og med det ikke er blærebetændelse, sidder der noget længere oppe, og man ved ikke hvad. De (bakterierne) kan stamme fra nyrebækkenet, fra nyrerne, fra urinvejslederen og endelig kan der være tale om misdannelser.....

Lægen sagde igår at der meget sjældent er noget i de urinprøver fra så små børn, så han ville gerne være helt helt sikker... Mange ting kan nemlig spille ind - Lasse havde posen på ud at sove og har dermed lagt i 2 timer med den under en varm dyne osv, og det giver jo rigtig bakterierne gode kår.....

Så konklusionen er at vi skal lave en ny prøve, omhælde den i et specielt glas med det samme der er noget i posen, og så sende til en afd på Skejby sygehus, som så vil undersøge den....

Jeg blev rigtig ked af det, da jeg havde snakket med lægen - og har grædt meget i formiddag. Forestillede mig de væreste ting ,med misdannelser og nyresygt barn med nyretransplantation og dialyse... er SÅ bang for der er noget alvorligt med ham, må jeg sige... øv!! Jeg har tit sagt til Peter, sp osv at jeg synes han er lidt gul i huden, men ingen har rigtigt taget det alvorligt, men nu tænker jeg at så har jeg måske fat i noget alligevel... Nu begynder jeg at hyle igen.....

Han er så livsglad og herlig en dreng, at jeg slet slet ikke kan overskue hvis han er alvorligt syg. Men jeg må jo tage det som det kommer, og være glad for det er opdaget så vi kan få styr på det....

Jannie - ked:(

nej nej nej...hvor har min åndsvage hjerne da været?

er han ok den lille lasse...aj for pokker søde ven, hvordan kan du snuppe en frisk prøve fra ham? det er jo helt umuligt?

jeg håber det bare er en bakterie, og ikke noget med nyrene!

er du selv ok?

Anmeld

12. august 2008

Marco2

Åhh ha, Jannie. Det er bare det værste. Kan lige forestille mig hvad du går igennem. Da vi var indlagt med Em var det bare så hårdt at tænke på hvis hun nu var rigtig syg. Men det var hun heldigvis ikke. Og det håber jeg heller ikke Lasse er. Og du skal se, det hele skal nok gå... Men når det så er sagt synes jeg faktisk din læge er rigtig øv. Han skal jo ikke opliste alle de skrækkelige scenarier der kan være i vejen med Lasse, så længe han ikke ved det. På den måde opildner han jo til en masse unødige skræktanker. Så længe der skal findes svar på yderliger prøver bør det bare være hans kommentar til dig. "At der ikke kan siges noget på nuværende tidspunkt, da man må se hvad prøverne viser". Bare det at han nævner "misdannelser" går man jo som mor helt i sort!!!! Dummer stodder... ja, bliver sørme vred på dine vegne, for de tanker er ikke nødvendige før de er en realitet, og så må man så forholde sig til det på det tidspunkt! Det er jo "unødvendigt" at gå med de tanker i 4 FIRE!!! dage før man får svar.. Kan fortælle en lille "historie": Min partner i firmaet blev i foråret syg, og hun fik taget nogle blodprøver. Hendes praktiserende læge synes tallene så underlige ud, så hun gik også frem med bål og brand om at hun havde måske leukæmi!!!8( Og så blev vi jo alle bange, og tænkt skal hun nu dø, ha' kemo og alt det man nu begynder at tænke. Og hun var hunderæd for at fortælle hendes børn noget, for vidste de ville blive bange for om de ville miste deres mor. Da sygehuset havde analyseret prøverne viste det sig at hun bare havde en stafylikok-infektion (staves?) som bare skulle behandles med lidt penicilin. Og så havde vi alle gået i flere uger, og været nervøs for at hun nu var dødeligt syg.... Bare fordi den læge TROEDE det. Ved godt det er svært men prøv at tænke positivt, og at Lasse har det godt. Og er der noget i vejen er det heldigvis opdaget tidligt. Stort trøstende knus fra Ag! (H)

Anmeld

12. august 2008

heaven

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] hej.... tja, hvordan har han det? Jo han har det egentlig udemærket, og feberen er stærkt på retur. Spiser også bedre idag..... Meeen, de sticksede (ordbog tak??) jo urinen, som der umiddelbart ikke var noget i.. men de har også dyrket den for en sikkerheds skyld, og den viser så at han faktisk har en urinvejsinfektion:(:( og i og med det ikke er blærebetændelse, sidder der noget længere oppe, og man ved ikke hvad. De (bakterierne) kan stamme fra nyrebækkenet, fra nyrerne, fra urinvejslederen og endelig kan der være tale om misdannelser..... Lægen sagde igår at der meget sjældent er noget i de urinprøver fra så små børn, så han ville gerne være helt helt sikker... Mange ting kan nemlig spille ind - Lasse havde posen på ud at sove og har dermed lagt i 2 timer med den under en varm dyne osv, og det giver jo rigtig bakterierne gode kår..... Så konklusionen er at vi skal lave en ny prøve, omhælde den i et specielt glas med det samme der er noget i posen, og så sende til en afd på Skejby sygehus, som så vil undersøge den.... Jeg blev rigtig ked af det, da jeg havde snakket med lægen - og har grædt meget i formiddag. Forestillede mig de væreste ting ,med misdannelser og nyresygt barn med nyretransplantation og dialyse... er SÅ bang for der er noget alvorligt med ham, må jeg sige... øv!! Jeg har tit sagt til Peter, sp osv at jeg synes han er lidt gul i huden, men ingen har rigtigt taget det alvorligt, men nu tænker jeg at så har jeg måske fat i noget alligevel... Nu begynder jeg at hyle igen..... Han er så livsglad og herlig en dreng, at jeg slet slet ikke kan overskue hvis han er alvorligt syg. Men jeg må jo tage det som det kommer, og være glad for det er opdaget så vi kan få styr på det.... Jannie - ked:( [/citat] nej nej nej...hvor har min åndsvage hjerne da været? er han ok den lille lasse...aj for pokker søde ven, hvordan kan du snuppe en frisk prøve fra ham? det er jo helt umuligt? jeg håber det bare er en bakterie, og ikke noget med nyrene! er du selv ok?[/citat] Jamen, han fik jo den her famøse pose på, som vi har nævnt før... og så kiggede vi ca hvert kvarter om der var kommet noget i - det skulle helst ud af posen og i special-glasset så hurtigt som muligt... Egentlig er han ok - feberen er stærkt på retur, og har også spist godt og leget godt i dag, så det er til den gode side.... heldigvis. Tja, mor her?? Hun falder ikke til ro før vi har et svar!!!! Jeg er sgu rigtig rigtig træt af det, må jeg indrømme og "glæder" mig til noget konkret at forholde mig til..... KAN IKKE magte hvis han er syg, og så alligevel - jeg skal nok være stærk for ham om nødvendigt!!! Og reelt er jeg jo glad for de har fundet "det" tidligt, så han kan hjælpes.... Men uvisheden og billederne på nethinden med en nyrersyg dreng har jeg svært ved... Men må jo vente på resultatet......:'( Jannie

Anmeld

12. august 2008

heaven

ivfmarie skriver:

Jarhmen Jannie!!

Det var dog en træls historie! Men slap nu af søde ven, det lyder næsten som om du har givet Lasse en diagnose!

Bare vent og se - den nye prøver viser ikke noget, det er præcis som lægen sagde, at bakterierne har haft vidunderlige vækstbetingelse under dynen sammen med Lasse.
Selvfølgelig kan jeg godt forstå at du er nervøs, det er jo vores job som mødre.

Jeg tvivler stærkt på at der er noget galt med nyrefunktionen - det viser sig ikke ved bakterier!

Håber at det hele bare er en and!

(H)Marie

Ja, jeg håber også det er en and - men det er hårdt lige nu synes jeg... ville ønske jeg kunne slippe tankerne - bare i 5 min....
Og så må jeg håndtere det som det kommer - ved det godt...

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.