Sove på eget værelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
27 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Anne85

Nå 3. kvartal mødre - er det kun mig der har været bussemand og nu har flyttet baby ind på eget værelse??
Nynne har sovet i sin tremmeseng på sit eget værelse siden i tirsdags Og det er bare gået så fint. Har hver aften badet hende, hygget lidt på sengen eller på et tæppe på gulvet hvor hun har ligget med bar røv , siddet i gyngestolen på hendes værelse og sunget, ammet og så puttet i sengen med sin nusseklud og sut - og så har hun ellers bare sovet. De fleste nætter har hun bare vågnet et par gange og skulle spise - og det har selvfølgeig været lidt hårdt at skulle stå op for at gå ind og fodre (fremfor at gøre det i sengen som jeg plejer) - men sårn må det være når banditten stadig spiser om natten.
Så jeg synes absolut det har været en succes
Har dog lige måtte knibe en tåre - nu er hun vokset ud af hendes fine leander vugge og hænger ikke længere i den ved siden af mig... huuuulk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Risen

Anne85 skriver:

Nå 3. kvartal mødre - er det kun mig der har været bussemand og nu har flyttet baby ind på eget værelse??
Nynne har sovet i sin tremmeseng på sit eget værelse siden i tirsdags Og det er bare gået så fint. Har hver aften badet hende, hygget lidt på sengen eller på et tæppe på gulvet hvor hun har ligget med bar røv , siddet i gyngestolen på hendes værelse og sunget, ammet og så puttet i sengen med sin nusseklud og sut - og så har hun ellers bare sovet. De fleste nætter har hun bare vågnet et par gange og skulle spise - og det har selvfølgeig været lidt hårdt at skulle stå op for at gå ind og fodre (fremfor at gøre det i sengen som jeg plejer) - men sårn må det være når banditten stadig spiser om natten.
Så jeg synes absolut det har været en succes
Har dog lige måtte knibe en tåre - nu er hun vokset ud af hendes fine leander vugge og hænger ikke længere i den ved siden af mig... huuuulk...

Hvor lækkert det går så godt - Herhjemme er jeg nu mest fan af hun sover inde ved os til hun ikke vågner så meget som hun gør nu.. Jeg har simpelthen ikke nerver til at stå op , har brug for søvn .. Og ærligt talt synes jeg faktisk også det er enormt hyggeligt at ligge og putte med lillepigen.. Hvis det stod til mig så sov hun hos mig til hun flyttede hjemmefra.. hahah men den går nok ikke, manden savner lidt at putte og hygge og det kan jeg også godt forstå.. meen tænker hun rykker på eget værelse når natamningen er slut

Anmeld

7. november 2010

NoName

Jeg må indrømme at tanken HAR strejfet mig.....

meeeeeen må hellere vente lidt endnu, hun gider jo ikke rigtig det der med at vende sig, + hun spiser 2-3 gange om natten, så tror jeg som Risen vil vente til natamningen er ovre og hun har besluttet sig for at det der rullen er en god ting. Synes dog ikke helt jeg mangler søvn i så stor stil endda, da jeg ammer i sengen om natten og kommer til at falde i søvn sammen med hende...

Har dog næsten sengen klar, der er senge formindsker, mangler kun lige det aller mest nødvendige - en god madras.... hvad har i købt????

NoName

Anmeld

7. november 2010

Corn

altså her med nummer tre er jeg nok lidt løvinde-agtig. han skal ammes indtil han er 15 år og jeg overvejer at lade ham få lov at flytte på eget værelse omkring 18-20 års alderen....

eller noget lignende.....

ej, her afventer vi lige ældstemand, der pt overvejer at få eget værelse, som han ellers deler med mellemste. Hvis han vælger eget værelse, så skal der byttes lidt rundt på rummene. For vi skal have soveværelse nedenunder, når ungerne ikke har brug for os om natten mere.. Indtil da, må min. 2 børn dele værelse, så vi kan have soveværelse ovenpå.

Anmeld

7. november 2010

Anne85

Jeg har en teori om, at det er en succes at gøre det allerede nu - inden hun bliver ENDNU mere bevidst om hvor hun er osv og det så måske pludselig bliver svært at putte i en anden seng og i et andet rum end man er vandt til Desuden er hun nærmest vokset ud af vuggen Og trememsengen er der ikke plads til i soveværelset. Og så har min kære husbond nok presset lidt på
Nynne er heldigvis forholdsvis nem om natten - godt nok spiser hun stadig et par gange, men hun er ik sårn en der vågner og skal ha sutten eller vugges i søvn igen - så de par gange hun vågner klarer jeg fint nok. Kører nu på tredje år uden nattesøvn så jeg er vandt til det
Og ingen jeg lyder aaaaaalt for modig skal jeg nok lige tilføje, at hendes værelse er LIGE ved siden af vores og at jeg nærmest kan se hendes seng når jeg ligegr i dobbeltsengen inde i soveværelset

Anmeld

7. november 2010

Anne85

noname skriver:

Jeg må indrømme at tanken HAR strejfet mig.....

meeeeeen må hellere vente lidt endnu, hun gider jo ikke rigtig det der med at vende sig, + hun spiser 2-3 gange om natten, så tror jeg som Risen vil vente til natamningen er ovre og hun har besluttet sig for at det der rullen er en god ting. Synes dog ikke helt jeg mangler søvn i så stor stil endda, da jeg ammer i sengen om natten og kommer til at falde i søvn sammen med hende...

Har dog næsten sengen klar, der er senge formindsker, mangler kun lige det aller mest nødvendige - en god madras.... hvad har i købt????

NoName

Forstår ikke helt den med at vende sig?

Anmeld

7. november 2010

LinLin

Altså Adam er kun lige knapt 2 mdr - så første skridt er han skal fra vugge til trememseng, hvilket vi har gjort klar til da han er 5 cm fra at fylde vuggen ud!  

Men tremmesengen står også i soveværelset og han kommer ikke ud af det, før han og David skal dele værelse.. Vi har ikke et "ekstra" værelse, hvor vi bor nu. Så planen er at vi skal bytte værelser om et år tænker jeg - måske til sommer afhængig af hvordan han sover - soveværelset er nemlig meget større end Davids værelse!

Hvis vi havde haft et værelse til ham var han kommet i det når han begyndte at sove igennem ( for at det bliver når han er 3 mdr ligesom storebror )

Anmeld

7. november 2010

NoName

Anne85 skriver:

Forstår ikke helt den med at vende sig?

Hun triller/vender ikke endnu... jeg har det bedst med at hun kan trille bevidst før hun skal sove for sig selv...

Anmeld

7. november 2010

Corn

Når jeg får taget mig sammen til at give lidt slip, så kommer Aslan til sove ligeså tæt på. værelserne støder sammen, og vores soveværelse ovenpå, er meget lille, så det eneste adskillelse er gipsvæggen og så en meters gulv... Der er ikke engang døre i

Anmeld

7. november 2010

Anne85

noname skriver:

Hun triller/vender ikke endnu... jeg har det bedst med at hun kan trille bevidst før hun skal sove for sig selv...

Nåå... det gør Nynne nu heller ikke Det er kun sket et par gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.