Hvornår må man ha lov til at give op??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.513 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. februar 2008

Jan9e D

Ja, ved egentlig om dette indlæg hører til her, men jeg er godt nok ved at gå ned med flaget nu. Jeg føler mig udbrænt, ked af det hele tiden, og bliver arrig over det mindste. Og går derfor rundt med kronisk dårlig samvittighed over for min datter.

Sagen er den at vi hele tiden er syge herhjemme, (som flere af jer ved) og siden torsdag har vi så ligget igen. Jeg og min datter har aldrig været så meget syge som inden for det sidste ½ år, og jeg kan mærke at jeg allermest har lyst til at gå fra det hele nu. Da jeg blev skilt fra min exmand, valgte jeg at flytte til Kbh, fra solrød, for at kunne være tættere på mit netværk. Så de kunne hjælpe mig, hvis der skulle blive noget. Men opbakningen og hjælpen er bare udeblevet, og gang på gang står jeg alene i situationen. Og må fx. efterlade min datter med høj feber bare for at kunne få vasket tøj, da der simpelhen ikke var mere rent, og alt har været brækket til. Ingen hjælpende hænder til fx indkøb, madlavning, ect ect. Deres undskyldninger er at de har arb, ikke har tid da de har andre planer. Den eneste der kommer mig til undsætning, og som jeg desværre er nødt til at tage imod er min exmand. For lige så snart vi er kommet lidt oven på, kommer han med beabrejdelser om det ene og det andet, og prøver at nedgøre mig og mine evner som mor, mit hjem eller min levevis.

Tanken om at lade min datter flytte hjem til ham, har da strjfet mig, men jeg ved at hans hjem og hverdag er meget mere kaotisk end min, men vil dog undlade at skrive om det her, for jeg ønsker bestemt ikke at hænge ham ud. Så det er bare ikke en løsning.

Men hvad i alverden skal jeg stille op, for jeg kan bare mærke at jeg ikke kan mere. Er der andre der har/haft det sådanne?? Hvad gjorde i? Eller kender du en som kender en der har fundet løsningen håber jeg at høre om det.

Kh Jannie Som egentlig helst ville ha været anonym med dette indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2008

Piaa

Hej Jannie Selvføllig høre dit indlæg til her, bare det at få sat ord på problemerne kan nogen gange være en hjælp. Jeg føler med dig og forstår godt at du er skuffet over dine såkaldte venner, det er i nøden at man lære hvem der er sande venner. Hvor ville jeg ønske jeg kunne hjælpe dig, men sidder selv med et hoved der er fuld af s.... og en datter der har tynd mave og så har jeg bedt manden tage ferie så vi kan få gjort hovedrent, det bare lykken:'( her. Hvad med familie har du ikke nogen som kan hjælpe, har du prøvet at tale med din læge eller socialrådgiver, det er ingen skam at bede om hjælp. Sender dig en kæmpe krammer og håber du for hjælp. Hilsen Piaa

Anmeld

17. februar 2008

Honningblomst

Man må da ALDRIG have lov til at give op...lige meget hvad, så er der et lys et sted også selvom man er på det aller mørkeste sted i "tunnellen"...men på et tidspunkt kommer man igennem og så er lyset der igen.

Det er skide hårdt med syge børn, har selv været igennem sygdom næsten non-stop siden jeg startede studie i sep. og det har trukket tænder ud med tre drenge som jeg er alene med....men det der hjælper mig, er at tage en dag af gangen.
Begynder jeg at tænke frem og prøver at planlægge så knækker det og bliver uoverskueligt. Små skridt og et ad gangen.

Ellers må du få fat i din læge...ved ikke hvad du får for at hjælpe..piller, terapi???
Terapi er guld og jeg mener faktisk slet ikke piller hverken kan eller skal stå alene...bare min mening.

Ang. din datter, så skal du lade være med at bebrejde dig selv at tingene er som de er og hvad der er sket kan du ikke ændre på...men fremtiden kan du gøre noget for at ændre.Så prøv at have det mål at i morgen ændre du bare én ting som ikke du var tilfreds med dagen før...feks få læst en bog for din datter..*S*

Godt din x hjælper, selvom han opfører sig dumt bagefter....øv. Hvad med dit netværk..har du fortalt hvordan det står til?? Måske du ikke klart har meldt ud??
Ellers så kan man jo få en aflastningsfamilie, så du kan få lidt ro og komme dig igen??

De aller bedste tanker fra mig til dig...Eva

Anmeld

17. februar 2008

Pia.

Jannie jeg har skrevet til dig på facebook så vil ikke også svare dig her...

Knus og tanker fra Pia.

Anmeld

17. februar 2008

Jan9e D

Re;
Jeg vil lige sige at det bagland jeg snakker om er min familie, og de fleste af mine venner bor i solrød eller længere væk. Og til dem har jeg bestemt meldt klat ud, siddet og tudet over for min mor og sagt at jeg snart ikke kan mere, og har overvejet at M skal hjem til sin far og bo. Men igen ingen respons.

Jeg tror at jeg må ringe til lægen i morgen for at snake med ham, for at høre hvad jeg dog skal stille op. Terapi/medicin ellers hvem ved. Aflastning vil min ex-mand aldrig gå med til, og ved at hvis jeg gør det, så ruller der en sag i statsforvaltningen. Men bare det at høre at jeg ikke er den eneste der har det hårdt, hjælper dog lidt. Og tror at det er en god ide som du siger eva, at kun tage et punkt ad gangen, for ellers virker det hele bare så uoverskueligt.

Kh Jannie

Anmeld

17. februar 2008

Katjaro

Jeg er sgu ked af at jeg er flyttet fra mit elskede Frederiksberg - havde jeg boet der endnu - så havde jeg godt nok tilbudt dig en hjælpende hånd.

Jeg ved udmærket godt, hvordan det hele kan brænde sammen om ørerne på en, og så at være nødt til at acceptere hjælp fra den du aller nødigst vil være afhængig af. Øv den må være svær at sluge.

Tror det vil være en god idé at tale med lægen -
Jeg føler mig udbrænt, ked af det hele tiden, og bliver arrig over det mindste. Og går derfor rundt med kronisk dårlig samvittighed over for min datter.

Ovenstående citat får mig til at tænke stress eller stofskifteproblemer.... få hjælp, om det er det ene eller det andet - så skal du have hjælp til at komme videre.

God bedring
Knus Katja

Anmeld

18. februar 2008

Jan9e D

Update

Så har jeg fået ringet til lægen og fået enmega akut tid i dag kl 14.40. Snakkede med sekræteren og hun kan godt forstå at jeg er ved at knække nu. så hun tryllede lidt.
Skriver her igen når jeg for tid når jeg har været der oppe.
Kh Jannie

Anmeld

18. februar 2008

H+S Skjolgborg.

hej søde..
Jeg kendte det/kender det jeg gik selv ned med flaget i okt 2006 jan 2007 april 2007 og har ture af og til pga min sygdom jeg har streespanik angst og dep.Min datter har hele vinteren været ret syg ikke og er mega glad for sådan som hendes far og jeg har samvær ellers var han eller jeg nok gået ned med flaget..
Min datter har også kort boede hos sin farmor fra feb til juni..Da jeg var indlagt i 6 uger fra feb og frem og ikke have det godt og kommune blande sig osv. Men de mdr så jeg min datter efter behov og have hende af og til soven mere og mere osv.
Så fra juli aftalt hendes far og jeg da han ville have hun flytte hjem til ham og jeg ikke ville at vi så kørte ugevis og det er vi begge glade for så har vi hende lige meget så sådan køre det pt her og vi tager det op hver 3 mdr hvordan det går og hvordan vi syntes vores datter har det osv.
så måske i kunne prøve det at i skifts til at have jeres datter ugevis eller nået i den stil. f.eks 3 1-2 mdr første ogsåsnakke om hvodan det går.
Vi køre søndag søndag her..
Min datter er hos sin far og pap mor i de ulige uger og han/de aflever hende så i vuggestuen i hans uge også..
Jeg syntes det er lidt hårdt søndag når hun bllever aflever men har det også godt med det..
Men for os og vores datter er det bedste sådan syntes vi...
Hvis ikke i kan det kunne i måske køre det sådan han har hende mindre f.eks torsdag til mandag morgen hveranden uge eller nået andet.....
Jeg syntes da du skulle snakke med din eks omkring hvordan og hvorledes så du kan få nået aflastningen på den måde..
Bedre ind du går helt helt ned med flaget..
Bare mit råd..
eller sæt en seddel op om hjælp eller bedsteforældre eller nået i den stil.Hvis det er...
Mvh henriette

Anmeld

18. februar 2008

Tullebobs

Kære søde du...

Pyyha altså:( Godt at du har fået en akut-tid hos lægen idag!

Det eneste "råd" jeg kan give dig er: vær ærlig, overfor dig selv og andre, så når du kommer til lægen idag, så fortæl hvordan du virkelig har det! Jeg har selv en tendens til at sige til mig selv, at det nok heller ikke så slemt, hvis jeg er ked, og så får jeg heller ikke meldt klart ud til mine omgivelser. Har fundet ud af, at det er rigtig vigtigt.

Op med hovedet og som andre osse skriver så kig ikke for langt frem, tag det en dag af gangen.

Du er altid velkommen til at skrive til mig, og jeg vil gerne "lytte":)

Stor trøstekrammer fra Trine

Anmeld

18. februar 2008

Pia.

Det var godt Jannie, du fik en tid...:)

Håber det hjælper dig at få talt lidt med lægen...- skriv når du kommer der fra...

Tanker fra mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.