Update: Samtale i familiehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Pige2009

Her kommer lige en update på min tidligere tråd "Samtale i familiehuset" https://www.baby.dk/debat/72336pi1/gode-raad/samtale-i-familiehuset.aspx

Jeg ankom til familiehuset kl. 15 som aftalt, og blev budt velkommen, så jeg med det samme følte mig tryg ved situationen og ved hende jeg skulle tale med. Hun er socialrådgiver og fornemmede min usikkerhed og nervøsitet, men hun stillede lige de rigtige spørgsmål, så jeg fik fremlagt hele situationen med Lauras far og hun var god til at lytte. Det var meget grænseoverskridende og følelsesmæssigt hårdt for mig at tale om mine følelser for Johnny, så jeg endte til min egen forbavselse med at sidde og vande høns - noget jeg ellers meget sjældent gør!

Hun bekræftede mange af de ting, som jeg allerede havde indset i forvejen, men samtidig mente hun i sin egenskab af socialrådgiver, at jeg skulle søge fuld forældremyndighed over Laura, da alt andet ville være helt ude i hampen. Hun mente desuden ikke, at Johnny ville have store chancer for at få Laura hjem til sig selv pga. en selvmordstruet kone og hele deres usikre forhold, skænderier mm., så det var jo super at få at vide.

Hendes forslag var så at mødes om en måneds tid for at tale sammen igen, om der er nogle ændringer eller anden udvikling i sagen, og for at tale om hvordan mine følelser evt. har ændret sig, for det er jo hele problemet - at jeg stadig elsker ham. Hun luftede samtidig muligheden for at give mig en henvisning til en psykolog, og spurgte ind til min egen holdning til dette, hvortil jeg responderede, at det egentlig også var, hvad jeg selv havde i tankerne.

Vi skal mødes igen den 6. december

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

<3

Dejligt! Skriver lige til dig privat

Anmeld

4. november 2010

FruEllingsen

Hvor er det godt at høre at mødet gik så godt

Det gør bare underværker hvis det er et behageligt menneske man skal snakke med

Vil du så søge den fulde forældremyndighed nu? eller vil du afvente til jeres næste møde.

Er glad på dine vejne over at det gik godt

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Dejligt! Skriver lige til dig privat

Fino

Anmeld

4. november 2010

MorTilGustav

Super dejligt at høre! Ja, det er godt at få "renset ud" i alle tankerne engang imellem

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Hvor er det godt at høre at mødet gik så godt

Det gør bare underværker hvis det er et behageligt menneske man skal snakke med

Vil du så søge den fulde forældremyndighed nu? eller vil du afvente til jeres næste møde.

Er glad på dine vejne over at det gik godt

Tak for de søde ord. Jeg vil vente til det nye år og først dér søge om den fulde myndighed. Alle papirer er udfyldt og printet, så jeg mangler blot hans underskrift...

Anmeld

4. november 2010

Nemesis

ihh Linda havde slet ikke set det første indlæg om familiehuset.

Men det lader jo til at du fik nogle rigtig gode råd og lidt beroligelse ang. Laura og nogle af de scenarier du har haft tænkt.

Vil ikke rigtig skrive mere her...så du får lige en pb.

knus Sisse

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Super dejligt at høre! Ja, det er godt at få "renset ud" i alle tankerne engang imellem

Ja, men jeg er først lige gået i gang med processen, som er lang og sej

Anmeld

6. november 2010

klmf

Hej søde

Hvor er jeg glad for at det var en god samtale.

Ved godt at vejen frem kan synes fyldt med forhindringer, men et skridt ad gangen, så skal det nok gå! Du skal jo 'omprogrammeres' fra at elske skvadderpanden, undskyld Johnny, til at han 'bare' er Lauras far, som du (måske) skal samarbejde med omkring hende.... Det gøres ikke overnight!

Godt du er i gang, jeg hepper på dig 

Anmeld

6. november 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Hej søde

Hvor er jeg glad for at det var en god samtale.

Ved godt at vejen frem kan synes fyldt med forhindringer, men et skridt ad gangen, så skal det nok gå! Du skal jo 'omprogrammeres' fra at elske skvadderpanden, undskyld Johnny, til at han 'bare' er Lauras far, som du (måske) skal samarbejde med omkring hende.... Det gøres ikke overnight!

Godt du er i gang, jeg hepper på dig 

Tak søde.

På tirsdag er det tre uger siden, jeg har hørt noget fra ham

Håber jeg magter at komme videre og at han bare holder sig langt væk. Sender ham en mail i næste uge, hvor jeg beder ham om at overdrage mig den fulde forældremyndighed over Laura, hvilket jeg så satser på, at han gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.