Her kommer lige en update på min tidligere tråd "Samtale i familiehuset" https://www.baby.dk/debat/72336pi1/gode-raad/samtale-i-familiehuset.aspx
Jeg ankom til familiehuset kl. 15 som aftalt, og blev budt velkommen, så jeg med det samme følte mig tryg ved situationen og ved hende jeg skulle tale med. Hun er socialrådgiver og fornemmede min usikkerhed og nervøsitet, men hun stillede lige de rigtige spørgsmål, så jeg fik fremlagt hele situationen med Lauras far og hun var god til at lytte. Det var meget grænseoverskridende og følelsesmæssigt hårdt for mig at tale om mine følelser for Johnny, så jeg endte til min egen forbavselse med at sidde og vande høns - noget jeg ellers meget sjældent gør!
Hun bekræftede mange af de ting, som jeg allerede havde indset i forvejen, men samtidig mente hun i sin egenskab af socialrådgiver, at jeg skulle søge fuld forældremyndighed over Laura, da alt andet ville være helt ude i hampen. Hun mente desuden ikke, at Johnny ville have store chancer for at få Laura hjem til sig selv pga. en selvmordstruet kone og hele deres usikre forhold, skænderier mm., så det var jo super at få at vide.
Hendes forslag var så at mødes om en måneds tid for at tale sammen igen, om der er nogle ændringer eller anden udvikling i sagen, og for at tale om hvordan mine følelser evt. har ændret sig, for det er jo hele problemet - at jeg stadig elsker ham. Hun luftede samtidig muligheden for at give mig en henvisning til en psykolog, og spurgte ind til min egen holdning til dette, hvortil jeg responderede, at det egentlig også var, hvad jeg selv havde i tankerne.
Vi skal mødes igen den 6. december
Anmeld