Jeg har kobberspira og har haft det siden min datter var ca 2 mdr.. :-) Den er bare rigtig god for mig.. Helt fra start af kom det præcist og havde ikke mere ondt eeller blødte mere end normalt.. Selvfølgelig mere end da jeg var på p-piller, men hormonerne dæmper også en del for det hee jo... men det er absolut til at holde ud..
Det gjorde ret ondt at få den sat op... lægen sagde at det var fordi jeg så "kort" tid eftr fødslen stadig havde nogle slimhinder der sad lidt i vejen så hann kunne ikke se så meget, så derfor roddede han lidt ekstra.. det tog ca 10 min, men havde noget der mindede om veer i ca 20 min efter.. men efter det stoppede har der intet været at komme efter.. Så for mig er den super godt.. Grunden til jeg valgte den fremfor en med hormoner var til dels det at jeg gerne ville være fri for hormoner, mens faktisk mest fordi ingen kunne fortælle mig hvornår min mens så ville komme, i det der er risiko for at den helt forsvinder, eller kun kommer hver 3. mdr.. det synes jeg ikke umiddelbart lyder sundt for kroppe og jeg ville hver eneste mdr være usikker på om jeg nu fik det lige pludselig, og ville være i konstant frygt for at jeg fik det lige den dag jeg måske ikke havde noget bind eller andet med.. Jeg vil kunne regne med min mens, og det kan jeg ikke med en hormon spiral da det er så forskelligt fra person til person om og hvor ofte man får sin mens..
håber du bliver tilfreds med dit valg, og hvis det er, så kan du jo også få en gynækolog til at sætte den op, fremfor din egen læge..
Anmeld