Jeres første tid som mødre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. november 2010

misslea

Hej alle jer skønne nybagte mødre...!!!!

Jeg håber I er ved at vænne jer til jeres nye roller og lære jeres små sejlige unger at kende for alvor!!!!

Jeg er så småt begyndt at føle mig mere tryg ved det alt sammen!!! Men puha... sikke mange følelser, der flyver rundt i mit hovede... heheh!!!!

At blive mor har været det vildeste NOGENSINDE!!!! Tænk at man kan føle SÅÅÅ meget for et lille menneske, man har kendt i så kort tid!!! Men jøsses... jeg er fuldstændig solgt i vores lille Wilma!!!

Men hold da op.... det er samtidig det aller mest angstprovokerende, skræmmende og utrygge jeg nogensinde har oplevet!!! Gør man det nu godt nok? Vokser hun som hun skal? Ammer jeg rigtigt? Får vi søvn i nat? Begynder hun at skrige lige pludselig? Kan jeg få hende til at sove, også selvom jeg lægger hende fra mig i liften??

Jaaah der er mange bekymringer!!!

Men heldigvis kan sundhedsplejersken gang på gang konstatere, at vi har en fantastisk sej lille pige, der vokser derudaf, er meget nysgerrig og langt fremme i udviklingen!!! I en alder af 2½ uge sendte hun vores SH et meget bevidst smil og SH var ved at falde bagover... hahah!!! Så var det ikke bare den skøre mor, der mente, at smilene var begyndt at blive bevidste!!! SEEEEEJT manner!!!!

Wilma er idag 22 dage gammel... sover stadig en del om dagen....!! Tager ca. 5 timer i træk først på natten, får derefter mad, og så sover hun igen et par timer inden vi står op!!!

Hun spiser godt.... ca. hver 2-3 time om dagen!! Hun har taget FLOT på - 500 gram på de sidste 2 uger!!

Jeg kan mærke, at jeg stadig har svært ved at takle, når hun er ked af det!! Det gør ondt på mig, og jeg blir en anelse frustreret!!! Men heldigvis er hun stort set altid en meget nem lille pige, der kun giver lyd fra sig, hvis hun har noget i bleen eller er sulten... og det kan man jo gøre noget ved!!!

Hun har den sidste lille uges tid haft mavekneb... og jeg mistænker d-dråberne som årsagen....!!! Det er nemlig først begyndt efter vi har givet hende dem... øv... min stakkels lille pige!!!

Det generer hende en del, men heldigvis kan jeg stadig aflede og trøste.. og det hjælper at lave benøvelser og massere hendes mave!!!

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan jeres første uger har været???

Hvad har været hårdt? Hvad har været ren lykke?? Hvad har været svært at vænne sig til??? Hvordan sover jeres små? Spiser de godt? Amning? osv!!!!

Vi er efterhånden ved at være kommet til bunds i alle besøgene... og puha, det er altså dejligt!! Det har været lidt meget med besøg så ofte!!!

Jeg har forresten fået tildelt en mødregruppe... og jæææææææææh lykken vil ingen ende tage!!! Vi er 6 mødre ialt, og 2 af dem kender jeg i forvejen.... det er SÅ skønt - og jeg er sikker på, at vi får det fantastisk sammen... juhuuuue!!!!

Glæder mig til at høre jeres andre oplevelser i mødet med forældreskabet!!!!

Mange hilsner fra Lea, som bare er fuldstændig skudt i sin lille prinsesse Wilma

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

JacobsMoar

Årh.. At blive mor er bare det mest fantastiske, men samtidig det mest skræmmende nogensinde !!

Jacob er 9 dage nu, og hvor blev de 9 dage af ??

Det er helt vildt som det lille menneske har personlighed.. Han sover stadig meget, men er begyndt at være mere vågen, holder fint øjenkontakten og kan nogen gange overtales til at "snakke" lidt, men ikke for meget..

Han har sovet ca. 4 timer i træk, men i nat var 2-2,5 time og i dag 1,5-2 timer pludselig nok.. Så er han vågen 30-45 hvor han får tør numse, snakker lidt og mad, og så sover han igen.. Vi håber VIRKELIG at han har lyst til at sove lidt flere timer igen i nat.. For PUHA det har været en hård dag fordi han har sovet så lidt..

Han græder hvis han er sulten, har noget i bleen eller har ondt i maven.. Vi har haft lidt problemer med den stakkels mave, han er ikke så god til at bøvse, og når man så sluger al maden på en gang skal det jo gøre ondt..

Det er noget af en basse vi har fået os, 4310 g og 57 cm ved fødsel, og igår vejede SP ham, 4600 g vejer han nu, så jeg må have fløde i babserne..

Jeg synes det har været hårdt når han har grædt så hjerteskærende om natten, pga. maven.. Rasmus trasker rundt i soveværelset, og jeg sidder i sengen og rokker.. Det er simpelhen SÅ hårdt når man bare ikke kan gøre noget for ham..

Men jeg synes det går godt, vi lærer hinanden at kende og elsker ham mere og mere for hver dag..

Håber i alle har det dejligt, og nyder tiden lige så meget som jeg !!

fra Karina

- og Lea, hvor er Wilma da bare lækker

Anmeld

3. november 2010

2babygirls

Åhhh har NYDT mine ca 3 uger som MOAR

Vi har verdens nemmerste baby, og i starten var jeg helt bekymret over at hun bare sov og sov og sov... Hun tager gerne 5-6 timer om natten og har gjort det fra dag et af, hvor heldig er vi lige

Hun er en KÆMPE hyggetrold, som sin mor, så vi putter alle tre i sengen. I starten lagde jeg hende i liften når hun havde fået sidste tår mad, men nej nej, vi vil hellere sove næse mod patten  SP siger at babyer ikke har dårlige vaner før de er 4 mdr, så lader hende blive i sengen lidt endnu, min lille varme-baby...

Men ellers har der intet skræmmende været ud over at hun i fredags fik lidt kamille-te for at berolige hende, da hun lige havde spist og jeg synes hun skulle vente lidt med maden.. Og pludselig gylper hun det op igen, og det kommer ud af næsen på hende, så vi alle tre fik et kæmpe chok og hun fik vist det støreste af dem alle, for hun skubbede tungen ud i læberne og ville slet ikke græde ordentlig.. så da vi endelig fik sugt det hele ud af næsen så hun kunne græde ordentlig så tudede jeg også, for så vidste jeg at nu var hun okay igen... PYH !!!!!

Martin er bare fantastisk!!!  fra -1 sekund var han bare 1000 % far og han ELSKER bare sin lille pige, det er helt ubeskriveligt hvor blød han gør mig om hjertet når han møsser og snakker med Madeleine

Når jeg sidder og snakker med hende og hun smiler og prøver på at række tunge lidt som mig kan jeg få helt tåre i øjene over min lykke.. Ihh jeg nyder min barsel og min lille familie.

Amningen går super.. er ret gode venner med suttebrikken fordi jeg er såååå bange for at patterne igen går i stykker, men øver mig i at lægge den på hylden

Havde besøg af SP idag, og bebser vejer nu 4260g og er 57.5cm  dejligt at hun vokser derud af

Og så skal jeg "hoste" første mødregruppe møde her d. 19 november... ihh spændende.. vi er 3 1. gangsfødende og 3 2. gangsfødende

Anmeld

3. november 2010

misslea

eeeej hvor er det dejligt at høre jeres andres oplevelser....!!! Og ja - der er mange ting, man kan sidde her og genkende!!!

Jeg kan sagtens se, at vi har fået en virkelig dejlig og nem lille pige... især når jeg taler med andre veninder om deres små trolde!!!

Men puha.. jeg tror aldrig jeg kan "vænne" mig til Wilmas gråd... det gør bare sååå ondt, når jeg kan se, at maven generer hende!! Heldigvis er der INTET, når hun sover... og det gør hun stadig ret meget!!! Hun sover rimelig godt om natten... eller har i hvert fald gjort det indtil videre (7-9-13), og det giver en hel del mere overskud om dagen!!!

Jeg havde også suttebrik i starten, men kom heldigvis af med den indenfor den første uge!! Det var både godt og skidt for os med den suttebrik... for hun suttede jo super nemt, men puha, jeg syntes de faldt nemt af, og det kunne godt være noget af et cirkus, når man har en utålmodig bebs, der bare gerne vil sutte NU!!! Jeg havde lidt ømme brystvorter i starten, men det har jeg slet ikke mere, og heldigvis er jeg sluppet for sår og revner!!! Wilma er en rigtig verdensmester i at sutte... hold da op, hvor hun sluger maden i sig!!! Dette gør desværre også, at hun har rigtig meget luft i maven... og det blir slemmest om aftenen, hvor hun har spist en masse måltider i løbet af dagen.... Stakkels mors lille skat!!!

Men heldigvis falder hun for det meste til ro og sover 4-6 timer i træk inden hun vågner og skal have mad, for derefter at sove igen!!!

Kom endelig med flere beskrivelser af jeres hverdag.... det er skønt at følge jer andre!!!

Igen mange  fra Lea og llille Wilma

Anmeld

3. november 2010

misslea

ps:

LÆKRE LÆKRE unger må jeg sige

Anmeld

3. november 2010

2babygirls

åhh vil også gerne ligge den suttebrik på hylden, men mine små babser er bare spændt fuldstændig ud (læs: silikone wannabe) Så er helt i tvivl om hun kan få ved, for når Madeleine er sulten, skal der mad på bordet NU, og så magter hun ikke at arbejde med en brystvorte der ikke er til at sutte på  Stædig lille frøken hæhæ..

Men ellers er jeg også helt paf over at hun sover så meget.. Man skulle jo mene de havde brug for mere kontakt, men så tager hun så revanche når jeg henter hende ind efter middagsluren ved 16 tiden...

Men uhhh når bebs sover læææænge i weekenderne NYDER jeg at kravle ind under martins dyne og putte

Og ja, nogle dejlige børn vi har fået.. de er jo for lækre !!

Anmeld

3. november 2010

misslea

Tina&Martin skriver:

åhh vil også gerne ligge den suttebrik på hylden, men mine små babser er bare spændt fuldstændig ud (læs: silikone wannabe) Så er helt i tvivl om hun kan få ved, for når Madeleine er sulten, skal der mad på bordet NU, og så magter hun ikke at arbejde med en brystvorte der ikke er til at sutte på  Stædig lille frøken hæhæ..

Men ellers er jeg også helt paf over at hun sover så meget.. Man skulle jo mene de havde brug for mere kontakt, men så tager hun så revanche når jeg henter hende ind efter middagsluren ved 16 tiden...

Men uhhh når bebs sover læææænge i weekenderne NYDER jeg at kravle ind under martins dyne og putte

Og ja, nogle dejlige børn vi har fået.. de er jo for lækre !!

Hahah fedt - det lyder ligesom mine bryster!!! JØSSES de ser for vilde ud... netop fordi de ikke normalt er særlig store, så haleluja, velkommen sili-babser (eller i hvert fald noget der ligner...hehe)!!

Wilma blev også stiktosset i starten... men jeg var stædig, og nu er hun bare en super sutter, også selvom mine babser er ved at eksplodere efter 6 timers søvn om natten... avs!!!!

Eejj ja... man skal huske at putte og nusse selvom man er blevet forældre... det er vi egentlig også gode til!! Det har hele tiden været vildt vigtigt for os... og vi har givet hinanden hånden på, at vi skal huske vores kærlighed til hinanden!!! For kærligheden til Wilma er jo alt-overskyggende, det er klart... meeeen vi skal også huske hinanden

Anmeld

4. november 2010

2babygirls

misslea skriver:

Hahah fedt - det lyder ligesom mine bryster!!! JØSSES de ser for vilde ud... netop fordi de ikke normalt er særlig store, så haleluja, velkommen sili-babser (eller i hvert fald noget der ligner...hehe)!!

Wilma blev også stiktosset i starten... men jeg var stædig, og nu er hun bare en super sutter, også selvom mine babser er ved at eksplodere efter 6 timers søvn om natten... avs!!!!

Eejj ja... man skal huske at putte og nusse selvom man er blevet forældre... det er vi egentlig også gode til!! Det har hele tiden været vildt vigtigt for os... og vi har givet hinanden hånden på, at vi skal huske vores kærlighed til hinanden!!! For kærligheden til Wilma er jo alt-overskyggende, det er klart... meeeen vi skal også huske hinanden

Som min kloge læge sagde da vi var nede og få lavet vandrejournal, at den vigtigste person i mit liv er Martin. Er vi ikke glade, er baby ikke glad, og det er jo så sandt som det kan blive.

Men hold da op, tror vores kærlighed til hinanden er vokset længere op end til skyerne, det er helt vildt.. Elsker bare at hygge med ham når hun sover, og vi rigtig kan kravle ind til hinanden og kysse og kramme

Anmeld

4. november 2010

Siber

Hej Skønne tøser,

ja hvor kan jeg dog nikke genkenden til alt det I skriver. Men jeg må siger at her 3. gang er jeg dog noget mere afslappet!!

Vi har brugt disse (snart) 14 dage på at komme ovenpå, efter den knap så gode oplevelse ved det akutte kejsersnit. Vi tager en dag ad gangen, og det går fremad, så jeg er bare så glad.

Astid er sød, nem og glad, og giver lyd fra sig, når hun skal!

Mine tanker har selvfølgelig også været på mine to tøser, Alma på 5 år og Johanna på 3 år. Men de har simpelthen været så fantastiske, søde, omsorgsfulde, forstående og hjælpesomme. Det er bare så hyggeligt at være mor til 3 vidunderlige tøser!

Min mand er også bare helt utrolig fantastisk - ok jeg lyder som om jeg er på lykkepiller!!!

Vi bruger også suttebrikker, og gjorde det også de 2 andre gange. Med Alma kom jeg aldrig til at smide dem, og med JOhanna smed jeg dem, og jeg tænker at jeg også vil forsøge at smide dem når mit oversud er tilbage. Lige nu nyder jeg bare at hun kan ammes i fred og ro, uden skrig og skrål. Jeg kan jo sidde og amme Astrid og læse bøger for tøserne samtidig, det er sku hyggeligt!

Jeg har simpelthen så meget mælk, så det vælter ud på begge bubs, så jeg er badet i mælk efter hver amme gang. Men jeg har prøvet det før, så det skal nok gå. Jeg kan bare ikke ligge ned og amme!

Knus Siber, der også synes at jeres guldklumper er fantastisk smukke!

ps har lige fået brev om jeg skal i mødregr på mandag!!!

Anmeld

5. november 2010

Christina31

Vi nyder vores lille Sigurd rigtig meget  men har desværre nogle rigtig hårde eftermiddage/aftener med skrig & skrål fra ca. kl 17 til kl 23.00. Puha, det er rigtig hårdt.

Vi har fundet frem til, at Sigurd er skæv i den nederste del af ryggen - og at det højst sandsynlig er sket under kejsersnittet, hvor det hele jo skal gå ret hurtigt. Kiropraktikeren siger, at det ser ud til, at der er blevet trukken lige hårdt nok i hans ene ben under forløbet. Vi troede, det var et sundheds-tegn, at han skreg helt vildt, da han kom til verden. Måske har han haft helt vildt ondt netop i dette øjeblik.

Natten forløber heldigvis nogenlunde. Sigurd starter ud med at sove ca. 3 timer og derefter 1,5-2 timer resten af natten. Vi har valgt, at han skal sove mellem mor og far, da der giver tryghed i den hårde tid med smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.