Jeres første tid som mødre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Camillee

sikke nogle LÆKRE børn i har  .

Jamen hvordan har mine 9 uger været som mor?
de har frem for alt været hurtige (; men også lykkelige, glade, smertefulde, fyldt med bekymringe og jeg kunne blive ved!
Jeg har altid vidst at en mors kærlighed var noget at det stærkeste men at føelsermed er så overvælende visdste jeg ikke, Det er helt utroligt at man kan elske et andet væsen så meget!

Synes det er sket så meget?!
Elias kom til verden seks uger fortidligt, men en fin stor baby på 2750 garm og 47 cm  .VI var indlangt i 17 dage, men sonde CPAP, apnø arlamer og utallige blodprøver men de kunne ikke finde svar på hvorfor vandet gik han ville vel bare ud ( på min oldemors fødselsdag ) . Allerede få dage efter fødselen havde jeg mælk nok til det halve af neonatal afd. og måtte fryse det meste ned. Elias tabte sig næsten 200 garm men lige pludselig gik det helt stækt, han voksede og ammingen kom op og køre dog efter en del begynder besvær, det var som om at han gove vidste hvad han skulle men ikke hvordan.  

Vi kan hjem og nød vores lille Søn i fuldt drag men Elias blev syg, en forkøelse son tog hårdt på vores lille guldklump, han tabte sig, kunne ikke sove og ville spise hver 30-60 minunt, Elias holdt op med at trækket vejret i noget son virkeede som uendelige lange perioder og blev helt lilla i hovedet fordi han ikke kunne få luft ! HAR ALDRIG I HELT MIT LIV VÆRET SÅ BANGE! men afsted på sygehuset og de var heldigvis ikke noget vidre farligt! og han kom hurtigt oven på men en lille uge måtte vi afste igen men noget som minede som begyndene lumgebetændelde men det blev heldivig taget i opløbet fordi vi regaede så hurtigt <3 men det resulterede desværre i at min mælkeproduktion gik helt i stå så da elias var 6 uger gammel måtte jeg desværre opgive at amme ham. Så ærgeligt, havde svært ved at vænne mig til tænken om at jeg ikke kunne Amme /: .

Men Elias har heldigvis acceptedet flasken bedre end hans mor . men han trives godt og den 28/10 havde vi brsøg af SP og 8 uger gammel vejede han stole 5100 gram og 57 cm! hvo han bare vokser, hun vurdere han kun til at være snå to uger bagefter "normalen" i han udvikling men det kan hurtigt ændre sig

Jeg er uendelig stolt at vores lille vidunder og ER SIMPELTHED FORTABT i ham <3
jeg føler sig som den lykkeligste mor i helt verden <3

fra Camilla og lille Elias på 9uger

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

misslea

Christina28 skriver:

Vi nyder vores lille Sigurd rigtig meget  men har desværre nogle rigtig hårde eftermiddage/aftener med skrig & skrål fra ca. kl 17 til kl 23.00. Puha, det er rigtig hårdt.

Vi har fundet frem til, at Sigurd er skæv i den nederste del af ryggen - og at det højst sandsynlig er sket under kejsersnittet, hvor det hele jo skal gå ret hurtigt. Kiropraktikeren siger, at det ser ud til, at der er blevet trukken lige hårdt nok i hans ene ben under forløbet. Vi troede, det var et sundheds-tegn, at han skreg helt vildt, da han kom til verden. Måske har han haft helt vildt ondt netop i dette øjeblik.

Natten forløber heldigvis nogenlunde. Sigurd starter ud med at sove ca. 3 timer og derefter 1,5-2 timer resten af natten. Vi har valgt, at han skal sove mellem mor og far, da der giver tryghed i den hårde tid med smerter.

Puha... det lyder bare super hårdt med de lange skrigture.... det mmå tage virkelig hårdt på¨kræfterne og overskudet!!! Hvad gør I, når han skriger??? Er der noget, der kan berolgie ham, eller fortsætter hsn skrigeri i alle de timer???

Og iihh hvor er det da skrækkeligt, når ens lille guldklump er så ulykkelig.... Bare Wilma er en anelse ked, så blir jeg også helt ked... puha!! Så kan kun forestille mig, hvor opslidende det må være, når det står på så længe!!!Stakkels jer alle 3!!!

Hvor længe har det stået på, at han er så utrøstelig om aftenen??

Heldigvis er kærligheden til ens børn uendelig og ubetinget, og selvom det kan  være mega hårdt og virkelig frustrerende at blive forældre engang imellem, så overskygger kærligheden til de små væsner AALT!!!

Håber I snart går bedre tider i møde med lidt mindre skrig og skrål.... og stort tillykke med jeres lille guldklump!!!

fra lea

Anmeld

5. november 2010

misslea

Camillee skriver:

sikke nogle LÆKRE børn i har  .

Jamen hvordan har mine 9 uger været som mor?
de har frem for alt været hurtige (; men også lykkelige, glade, smertefulde, fyldt med bekymringe og jeg kunne blive ved!
Jeg har altid vidst at en mors kærlighed var noget at det stærkeste men at føelsermed er så overvælende visdste jeg ikke, Det er helt utroligt at man kan elske et andet væsen så meget!

Synes det er sket så meget?!
Elias kom til verden seks uger fortidligt, men en fin stor baby på 2750 garm og 47 cm  .VI var indlangt i 17 dage, men sonde CPAP, apnø arlamer og utallige blodprøver men de kunne ikke finde svar på hvorfor vandet gik han ville vel bare ud ( på min oldemors fødselsdag ) . Allerede få dage efter fødselen havde jeg mælk nok til det halve af neonatal afd. og måtte fryse det meste ned. Elias tabte sig næsten 200 garm men lige pludselig gik det helt stækt, han voksede og ammingen kom op og køre dog efter en del begynder besvær, det var som om at han gove vidste hvad han skulle men ikke hvordan.  

Vi kan hjem og nød vores lille Søn i fuldt drag men Elias blev syg, en forkøelse son tog hårdt på vores lille guldklump, han tabte sig, kunne ikke sove og ville spise hver 30-60 minunt, Elias holdt op med at trækket vejret i noget son virkeede som uendelige lange perioder og blev helt lilla i hovedet fordi han ikke kunne få luft ! HAR ALDRIG I HELT MIT LIV VÆRET SÅ BANGE! men afsted på sygehuset og de var heldigvis ikke noget vidre farligt! og han kom hurtigt oven på men en lille uge måtte vi afste igen men noget som minede som begyndene lumgebetændelde men det blev heldivig taget i opløbet fordi vi regaede så hurtigt <3 men det resulterede desværre i at min mælkeproduktion gik helt i stå så da elias var 6 uger gammel måtte jeg desværre opgive at amme ham. Så ærgeligt, havde svært ved at vænne mig til tænken om at jeg ikke kunne Amme /: .

Men Elias har heldigvis acceptedet flasken bedre end hans mor . men han trives godt og den 28/10 havde vi brsøg af SP og 8 uger gammel vejede han stole 5100 gram og 57 cm! hvo han bare vokser, hun vurdere han kun til at være snå to uger bagefter "normalen" i han udvikling men det kan hurtigt ændre sig

Jeg er uendelig stolt at vores lille vidunder og ER SIMPELTHED FORTABT i ham <3
jeg føler sig som den lykkeligste mor i helt verden <3

fra Camilla og lille Elias på 9uger

Puha.. det er da noget af en omgang I har været igennem... men hold da op en sej lille gut I har fået!!!

Og gud hvor ser han da bare fiiiin ud altså!!!

fra lea

Anmeld

5. november 2010

Assi

Rigtig dejligt at læse om jeres første tid med de skønne børn Jeg har jo skrevet lidt om vores første tid i et tidligere indlæg. Heldigvis er vi nu ovre sygehus osv.

Det er bestemt ikke mindre stort at blive mor anden gang. Jeg er SÅ forgabt i min søn! Jeg føler, jeg er mere rolig her anden gang. Dog er bekymringerne de samme, og jeg hader, når han græder ;(

Storesøster ELSKER lillebror, og der bliver kysset og krammet meget - nogle gange lige hårdt nok! Jeg synes, det er udfordrende at være mor til to - at være der for dem begge. Silas kræver jo så meget af min opmærksomhed, og det gør ondt, at det går ud over min datter. Men heldigvis er hendes far der jo, og det er skønt at se dem hygge og grine, når jeg f.eks. sidder "fast" og ammer lillebror. (han bliver både ammet og får flaske ved hvert måltid )

Silas var jo en lille gut på 2550 g, da han blev født. Nu går vi og hepper på ham, så han kan blive rigtig fed Desværre suger han ikke gram til sig. Den sidste uge har han kun taget 10 g på pr dag, hvor han egentlig burde tage 25 g på. En forklaring kan være, at han er lidt forkølet og har lidt forstoppelse.

Det med forstoppelsen er så synd Uh det er ubehageligt at se ham kæmpe med at lave i bleen Vi håber, der snart kommer mere balance i det.

Trods bekymringer, træthed og udfordringer er det det bedste at være mor til to

Anmeld

7. november 2010

Louisesam

Jamen hvor er det dejligt at læse om jeres første tid med jeres små babyer! Det er også rart at få et indblik i, hvordan andre babyer tackler de første uger i mødet med verden, og deres mødre selvfølgelig

Vores lille Mikas er nu knap 8 uger gammel og han er bare en sund og veltilpas lille en. Han vejede 3174 g. og målte 51 cm ved fødslen og nu er han vokset sig stor og stærk - vejede hos lægen i hans 6. uge 5120 g. og målte 59 cm - det går bare stærkt!

I starten var det hele lidt tilfældigt mht. søvn, amning osv. men jeg synes der er ved at gå fine rutiner i det. Han spiste enormt meget i starten - ca. 10-12 gange i døgnet!! Men nu er han trappet ned i samarbejde med mor, da han også tog for meget på, så han spiser ca. 6-8 gange i døgnet, 10-20 minutter ad gangen og han prutter i bleen under amningen, så det er stort set altid til at vide, hvornår han skal skiftes! Og han sover efterhånden mindre og mindre, stadig en del om dagen, men har har sammenlagt mange vågne timer. Om natten sover han ca. fra omkring kl. 22-23 og så 3-4 timer, hvor han så vågner og vil have mad, hvorefter han så falder i søvn med det samme efter bleskift. Så sover han måske ca. 3 timer og vil ammes og skiftes igen og sover de sidste par timer, inden vi står op! Det går super fint med nattesøvnen på den måde, bortset fra, at jeg ikke får tilstrækkeligt - og det kan godt nok mærkes indimellem!! Var næsten ved at besvime den anden dag pga. minus næring og manglende nattesøvn! Puha!

Ellers er han bare smuk og dejlig og vi nyder ham simpelthen så meget. Jeg har efterhånden lært ham rigtig godt at kende, og han er meget tryg ved sin mor - og er helst hos sin mor altid  Og moren elsker det!! Jeg elsker bare at være blevet mor og elsker ham mere og mere for hver dag, der går. Sommetider får jeg ondt i hjertet - det kender I nok godt følelsen af - hvor det er svært at fatte, hvor heldig man er! Mikas er bare en fantastisk dejlig og rimelig nem lille unge  

Anmeld

8. november 2010

Christina31

misslea skriver:

Puha... det lyder bare super hårdt med de lange skrigture.... det mmå tage virkelig hårdt på¨kræfterne og overskudet!!! Hvad gør I, når han skriger??? Er der noget, der kan berolgie ham, eller fortsætter hsn skrigeri i alle de timer???

Og iihh hvor er det da skrækkeligt, når ens lille guldklump er så ulykkelig.... Bare Wilma er en anelse ked, så blir jeg også helt ked... puha!! Så kan kun forestille mig, hvor opslidende det må være, når det står på så længe!!!Stakkels jer alle 3!!!

Hvor længe har det stået på, at han er så utrøstelig om aftenen??

Heldigvis er kærligheden til ens børn uendelig og ubetinget, og selvom det kan  være mega hårdt og virkelig frustrerende at blive forældre engang imellem, så overskygger kærligheden til de små væsner AALT!!!

Håber I snart går bedre tider i møde med lidt mindre skrig og skrål.... og stort tillykke med jeres lille guldklump!!!

fra lea

Det er heldigvis blevet lidt bedre med skrigeturene efter et par behandinger ved kiropraktoren. Det er rigtig hårdt - og virkelig svært ikke at kunne trøste sit eget barn. Samtidig bekymre det mig også meget, at det selvfølgelig påvirker Sigurds 2 brødre Mikkel & Noah, som bliver kede af alt det skrigeri. 

Vi skal til kiropraktor igen i morgen, så er jeg spændt på, om der er brug for flere behandlinger derefter. Håber meget på, at vi snart har en glad lille dreng.

Anmeld

8. november 2010

2babygirls

Lille update

Ihhh SPen mente jeg skulle til at lægge suttebrikken på hylden, og jaaa... tiden var inde, PIV !!! men frygtede bare at Madeleine ikke ville undvære at få patten serveret meeen der var det bare hende moar som skulle komme ind i kampen...

Så idag til middag smed jeg suttebrikken og selvom hun blev lidt mopset over at skulle arbejde for sagen så gjorde hun det, YEAH!!! Dygtig lille pige.. er spændt på når hun skal have mad igen hvordan det så går  

Det er sku også nemmere end at skulle have en suttebrik klar, men var bare bange for smerten i vorten igen, men pyyyh det var jo helt væk

Anmeld

8. november 2010

misslea

Tina&Martin skriver:

Lille update

Ihhh SPen mente jeg skulle til at lægge suttebrikken på hylden, og jaaa... tiden var inde, PIV !!! men frygtede bare at Madeleine ikke ville undvære at få patten serveret meeen der var det bare hende moar som skulle komme ind i kampen...

Så idag til middag smed jeg suttebrikken og selvom hun blev lidt mopset over at skulle arbejde for sagen så gjorde hun det, YEAH!!! Dygtig lille pige.. er spændt på når hun skal have mad igen hvordan det så går  

Det er sku også nemmere end at skulle have en suttebrik klar, men var bare bange for smerten i vorten igen, men pyyyh det var jo helt væk

Ej hvor dejligt for jer altså!!!! Den første uge ammede jeg også med suttebrik, men hold da op, hvor jeg syntes det var besværligt!!! Da jeg fik den smidt efter den der uges tid, så gik amningen bare glidende... jooh altså hun brokkede sig lidt i starten, men inden den første dag var omme, havde hun glemt alt om suttebrikken og slubrede lød fra mit bryst!!! SÅÅÅ SKØNT!!!

Og med hensyn til om det gør ondt i babsen.... det gjorde det lidt efter et par dage, men brystet vænner sig hurtigt til det, og inden der var gået en uge, kunne jeg slet intet mærke, og jeg var bare LYKKELIG hver gang jeg skulle amme.... iihh det er såå hygsomt jo!!!!

Dejligt at høre, at det går fint med det hele....

fra Lea med Wilma på 4 uger i morgen...

Anmeld

8. november 2010

2babygirls

misslea skriver:

Ej hvor dejligt for jer altså!!!! Den første uge ammede jeg også med suttebrik, men hold da op, hvor jeg syntes det var besværligt!!! Da jeg fik den smidt efter den der uges tid, så gik amningen bare glidende... jooh altså hun brokkede sig lidt i starten, men inden den første dag var omme, havde hun glemt alt om suttebrikken og slubrede lød fra mit bryst!!! SÅÅÅ SKØNT!!!

Og med hensyn til om det gør ondt i babsen.... det gjorde det lidt efter et par dage, men brystet vænner sig hurtigt til det, og inden der var gået en uge, kunne jeg slet intet mærke, og jeg var bare LYKKELIG hver gang jeg skulle amme.... iihh det er såå hygsomt jo!!!!

Dejligt at høre, at det går fint med det hele....

fra Lea med Wilma på 4 uger i morgen...

Uha, nej det må ikke begynde at gøre ondt igen  Håber ikke der kommer hul nu hvor hun igen er i kontakt med vorten  men ja hvor er det amning bare SÅÅÅ hyggeligt, nyder det rigtig med hende når vi putter i sofaen eller sengen.

Men hvor er tiden dog fløjet afsted... nu har vi være moar i 4 uger

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.