Vente med at få nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. august 2008

Anonym trådstarter

Hvorfor mener alle mennesker at vi skal vente med nr. 2? Både sp og farmor osv siger, "vent lidt med nr 2" eller "vent i hvert fald 1 år mere"

Hvorfor siger de det?

Bør jeg overhovedet tage det til efterretning når nu vi i al hemmelig HAR besluttet for noget tid siden at "prøve"?

Tror i de vil sige ligesådan hvis jeg fortalte jeg var gravid...? "I skulle ha ventet lidt" eller "Det var godt nok hurtigt" osv..?

Jeg kan acceptere at folk siger det i sjov når jeg ved de ikke mener det og er glade på vores vegne, men når det er ramme alvor? Hvem er de til at bedømme om vi er klar til nr. 2?

Er jeg bare for nærtagende eller hvad?
:S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2008

Anja

Synes du skal være totalt ligeglad med hvad andre synes !!

I skal gøre som I føler er rigtigt :)

Ja, vi har jo valgt at få 15-16 mdr mellem de to yngste og det er helt bevidst. Vi fik da også en del kommentarer om at det var hurtigt, men det rørte os ikke for vi var/er glade for vores beslutning selvom det også bliver hårdt.

Desuden skifter det også med jævne mellemrum hvad de officielle anbefalinger er omkring aldersforskel mellem søskende - pt mener de kloge jo at 3 år er det ideelle .....

Anmeld

9. august 2008

Astrid P

Der er INGEN andre end jer to der skal/kan vurdere om det er tid til barn nr. 2!

Det er garanteret ren omsorg når folk siger den slags, for man hører jo tit at det er hårdt at få nr. 2, fordi der er en i forvejen der kræver ens opmærksomhed, men derfor er det jo træls at høre på når nu man har besluttet sig...

Jeg kan godt forstå du bliver lidt harm over det, det synes jeg ikke er nærtagende. Faktum er at mennesker er forskellige, og vi skal ikke gå og dømme hinanden! Det vil altid være en subjektiv bedømmelse, og den kan du jo strengt taget ikke bruge til en døjt!

Astrid

Anmeld

9. august 2008

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvorfor mener alle mennesker at vi skal vente med nr. 2? Både sp og farmor osv siger, "vent lidt med nr 2" eller "vent i hvert fald 1 år mere"

Hvorfor siger de det?

Bør jeg overhovedet tage det til efterretning når nu vi i al hemmelig HAR besluttet for noget tid siden at "prøve"?

Tror i de vil sige ligesådan hvis jeg fortalte jeg var gravid...? "I skulle ha ventet lidt" eller "Det var godt nok hurtigt" osv..?

Jeg kan acceptere at folk siger det i sjov når jeg ved de ikke mener det og er glade på vores vegne, men når det er ramme alvor? Hvem er de til at bedømme om vi er klar til nr. 2?

Er jeg bare for nærtagende eller hvad?
:S

Der findes kun 2 personer der ved om i er paratte til at få nummer 2, og det er dig og din mand...

Der vil altid være nogen som skal komme med dum smarte bemærkninger, men bare lade dem komme, og så ind af det ene øre og ud af det andet...

Men som Astrid siger, folk siger det af ren omsorg, for det det vil være hårdt for især dig at have 2 små børn...

Men hvad jeg ville ikke lytte på hvad andre siger... brokker de sig, tja så mind dem om at det er jeres børn og jeres beslutning...

Og som Anja siger du har ikke så kort tid som andre... Jeg vil kun have 14 måneder mellem mine...

Betina

Anmeld

9. august 2008

ivfmarie

Årh pjat med dem! Det er jo kun jer der skal bestemme det - slut prut!!

Hvis I har besluttet jer for at "arbejde" på nr to - så er I da klar! Hvis ikke I selv følte at I kunne magte det, så ville I jo nok ikke have søsat "projekt nr 2".

Go for it!!

Marie

Anmeld

9. august 2008

Astrid P

Ihhh, Marie... Endnu et skønt pletskud af Malte! Hvor bliver han bare en rigtig DRENG nu, det er vildt så meget der sker... og så har han da bare totalt tjek på den der pjutis, hva'? KH Astrid

Anmeld

9. august 2008

Anonym trådstarter

tak for det piger. Det var det jeg havde brug for at høre. (L)

Nu venter jeg bare på ÆL igen :)

Anmeld

9. august 2008

Astrid P

Spændende at høre hvornår der er 'bid'... Og finde ud af hvem du er!

Anmeld

9. august 2008

Anonym trådstarter

Ja for at sige det ligeud så har jeg afsløret mig selv tidligere i privat besked til mange. Så mon ikke du kan gætte det? :D

Men hvis du kan så lad være at skrive noget ik? :)

Anmeld

9. august 2008

Astrid P

Ohhh, then I know... ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.