marijke85 skriver:
hej,
har lige et spørgsmål om din uro, have også selv tænkt mig og lave en, men hvad bruger du som fuld, i din små dyr? og tegnet du dem bare fri, eller have du nogle til det!!
hilsen marijke
Hej
De er lavet i filt, og så er der bare noget der hedder "bamse-fyld" inden i. Det kan købes i de fleste hobbyforretninger!
Den lille søhest er lavet fra et mønster, men resten er tegnet i fri fantasi! Min mor og jeg har lavet MAAANGE til alle de søde gravide i vores familie! Man kan også sætte de der "klemmer" på så de kan hænge på barnevognen, eller over autostolen eller lign! Vi har også lavet sommerfugle, høner, kyllinger, mariehøns og biler! Det er kun fantasien der sætter grænser!
Jeg tegner dem på papir først, og så klipper mønsteret ud! Også så jeg har det en anden gang hvis jeg vil lave flere!
Jeg laver en side af gangen (altså perler og pynt osv) og syer de to sider sammen til sidst og kommer fyld i. Perlerne til øjne syer jeg på til aller sidst så de sidder lidt "inde" i hovedet! Du får lige et nærbillede. Dem der skal hænge på en ex. kæde til barnevognen lavere vi en lille løkke på så de kan komme på en snor! Den syer vi bare ind foroven/i midten så de hænger lige. Vi bruger sådan noget bomuldssnor til ex. anorakker osv. Det kan fåes i mange farver!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld