syn juniorsengetøj - hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

Malene84

VIPpigen skriver:

Hvad er det for en maskine?? Du skal bare sy alm ligeud sting

først satte overtråden sig fast i undertråden ?????? og nu vil hjulet ikke hverken op eller ned... hende der ejer maskinen, kan ikke engang finde ud af den - så har hermed afsluttet projektet... øøøøøøvvvv.... jeg vil så gerne kunne finde ud af det, troede det var min nye hobby. Jeg må nok bare kravle ned til min mormor og bede om hjælp i næste uge. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

AnneBJ

VIPpigen skriver:

Hvad er det for en maskine?? Du skal bare sy alm ligeud sting

Behøver man ikke zig-zagge kanterne?

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

AnneBJ skriver:

Behøver man ikke zig-zagge kanterne?

Jo, men det ville jeg nok gøre til sidst, er bange for det skrider for meget som nybegynder....

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

Malene84 skriver:

først satte overtråden sig fast i undertråden ?????? og nu vil hjulet ikke hverken op eller ned... hende der ejer maskinen, kan ikke engang finde ud af den - så har hermed afsluttet projektet... øøøøøøvvvv.... jeg vil så gerne kunne finde ud af det, troede det var min nye hobby. Jeg må nok bare kravle ned til min mormor og bede om hjælp i næste uge. hehe

Mmm... Sidder tråden stadig fast?? du skal pille alt ud der sidder i undertråden, altså du tager spolen ud, sammen med den metaldims den sidder i. (ved ikke om symaskinen har den gamle funktion som denne). Men hvis det er den funktion jeg tror, så sætter du undertråden i sådan en metal holder

Der sidder 2 sorte dimser ude i siden derinde hvor undertråden bliver puttet i, og dem slår du fra så du kan skille den ad. så kan du komme derind og gøre rent, det kan være alt fra støv til rester af tråd som er knækket.

Alt dette kan dog kun lade sig gøre hvis nålen er i ovre position. Altså ikke nede og gribe efter undeertråd...

Det er altså meget svært at forklare, for der kan være såååå mange grunde til tråden sætter sig fast, trådspænding på undertråd, eller overtråd. Materialeforskel, eller nåletykkelse... Ja, det kan være mange forskelligeh ting desværre

Anmeld

30. oktober 2010

AnneBJ

VIPpigen skriver:

Jo, men det ville jeg nok gøre til sidst, er bange for det skrider for meget som nybegynder....

Til sidst? altså sy de to dele sammen, vrang mod vrang med lige-ud sting og så zig-zagge dem til sidst? Så man zig-zagger stykkerne sammen?

- har heller aldrig syet sengetøj før, men står over for første sæt i den nærmeste fremtid

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

AnneBJ skriver:

Til sidst? altså sy de to dele sammen, vrang mod vrang med lige-ud sting og så zig-zagge dem til sidst? Så man zig-zagger stykkerne sammen?

- har heller aldrig syet sengetøj før, men står over for første sæt i den nærmeste fremtid

Ja, sy ligeud først, gerne 1½ cm inde fra kanten, og så zig-zag bagefter. Det ville jeg gøre hvis jeg ikke havde overlocket. Men det er selvfølgelig vigtigt at bruge masser af nåle når du syer ligud først, også for det ikke skrider...

Anmeld

30. oktober 2010

Skouboe

AnneBJ skriver:

Du zig-zagger ikke for at gøre syningen stærkere, men for at forhindre at det trevler og dermed går fra. Du kan også zig-zagge kanten af stoffet, inden du begynder at sy, men hvis du gør det efter du har syet det sammen, er der kun halvt så meget der skal zig-zagges

Anmeld

30. oktober 2010

AnneBJ

VIPpigen skriver:

Ja, sy ligeud først, gerne 1½ cm inde fra kanten, og så zig-zag bagefter. Det ville jeg gøre hvis jeg ikke havde overlocket. Men det er selvfølgelig vigtigt at bruge masser af nåle når du syer ligud først, også for det ikke skrider...

Min gamle sag kan vist ikke overlocke

men resten kan den, og dejligt jeg fik spurgt, jeg ville nok have gjort omvendt ellers, og det er der jo ingen grund til - tak for svar!

Anmeld

30. oktober 2010

AnneBJ

Skouboe skriver:

Du zig-zagger ikke for at gøre syningen stærkere, men for at forhindre at det trevler og dermed går fra. Du kan også zig-zagge kanten af stoffet, inden du begynder at sy, men hvis du gør det efter du har syet det sammen, er der kun halvt så meget der skal zig-zagges

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

Skouboe skriver:

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.