Malene84 skriver:
først satte overtråden sig fast i undertråden ?????? og nu vil hjulet ikke hverken op eller ned... hende der ejer maskinen, kan ikke engang finde ud af den - så har hermed afsluttet projektet... øøøøøøvvvv.... jeg vil så gerne kunne finde ud af det, troede det var min nye hobby. Jeg må nok bare kravle ned til min mormor og bede om hjælp i næste uge. hehe
Mmm... Sidder tråden stadig fast?? du skal pille alt ud der sidder i undertråden, altså du tager spolen ud, sammen med den metaldims den sidder i. (ved ikke om symaskinen har den gamle funktion som denne). Men hvis det er den funktion jeg tror, så sætter du undertråden i sådan en metal holder
Der sidder 2 sorte dimser ude i siden derinde hvor undertråden bliver puttet i, og dem slår du fra så du kan skille den ad. så kan du komme derind og gøre rent, det kan være alt fra støv til rester af tråd som er knækket.
Alt dette kan dog kun lade sig gøre hvis nålen er i ovre position. Altså ikke nede og gribe efter undeertråd...
Det er altså meget svært at forklare, for der kan være såååå mange grunde til tråden sætter sig fast, trådspænding på undertråd, eller overtråd. Materialeforskel, eller nåletykkelse... Ja, det kan være mange forskelligeh ting desværre
Anmeld