er det ikke helt hul i hovedet? eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

Nina Sophia skriver:

præcis, jeg orker ikke at bruge en masse tid, penge og kræfter på at tage i skole 45 min væk hjemmefra, for så at kunne starte forfra igen om et år..

nej det vil sørme være ærgeligt. for ellers synes jeg bestemt at du skal vente. og det vil de også sagtens ku forstå på kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

FrkT

nutche skriver:

jeg tænker også at du skal spørge dig for, så du ikke risikere at sku tage skolen om igen efter endt barsel. så det afhænger lidt af hvordan skolen er indrettet.

Jeg tænker lige præcis det samme.... altså, hvis du skal tage det skoleforløb du skal igang med nu, igen, når du er færdig med barsel, så synes jeg du skal gå på kontanthjælp indtil barsel. Men kan du starte op efter barslen, hvor du slutter inden barsel, så synes jeg da klart du skal komme igang med uddannelsen. Men umiddelbart kunne jeg godt forestille mig at du skal tage det om igen, men jeg ved det ikke. Så jeg synes du skal ringe til skolen og forklare dem situationen og spørge om du ville skulle tage skoleforløbet om igen efter barsel eller ej.

Anmeld

29. oktober 2010

Pia

Nina Sophia skriver:

præcis, jeg orker ikke at bruge en masse tid, penge og kræfter på at tage i skole 45 min væk hjemmefra, for så at kunne starte forfra igen om et år..

Jeg kender ikke barsels regleren for dig under uddanelse.
Men jeg er selv ssh'er og er ved og læse til ssa.
Men du skal tænke meget på dig selv i forhold til forflytninger osv.
Plus at du skal huske på, at der bliver set meget kristisk på for meget sygdom under uddanelse.
Så skulle du nu få nogle skavanker i forbindelse med din graviditet, så skal su o tænke over det.
men hvad jeg lige kan regne ud, så er det midt i din første praktik du skal gå fra og det syntes jeg personligt er dumt.
Så kan du få arrangeret det så du kan tage første skole periode og gå fra, ville det nok værer smart.
Men igen tag en snak med en vejleder.. Det syntes jeg er klart det klogeste du kan gøre..

Anmeld

29. oktober 2010

C-Posey

Nina Sophia skriver:

mmh okay, ved du nogen omkring barselsregler osv når man er under udd?

Nej det ved jeg desværre ikke noget om  Men min svigerinde, er selv under uddannelse, og skal på barsel midt i det hele, og hun har fået en rigtig fin løsning, skal bare desværre ikke gøre mig klog på hvordan det er skruet sammen

Men prøv og se her om ikke det kan hjælpe dig: http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/Sider/default.aspx

Camilla 32+5

Anmeld

29. oktober 2010

NessaXenia

C-Posey skriver:

Nej det ved jeg desværre ikke noget om  Men min svigerinde, er selv under uddannelse, og skal på barsel midt i det hele, og hun har fået en rigtig fin løsning, skal bare desværre ikke gøre mig klog på hvordan det er skruet sammen

Men prøv og se her om ikke det kan hjælpe dig: http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/Sider/default.aspx

Camilla 32+5

tusinde tak  men er på elevløn.. må snakke med min vejleder..

Anmeld

29. oktober 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hæng mig ikke lige op på det..

Men du får jo elev-løn med det samme du sætter dine ben på skolen, og de er dermed ansat af din kommune.. Jeg mener også, at det så er din kommune der skal betale din barsel via barselsdagpenge..

Så jeg tror såmænd også der er lidt mere økonomi i, at starte uddannelsen, fremfor at være på KH..

Jeg var nemlig nede på kommunen og forhøre mig, samt jeg ringede til FOA, som sagde det samme..

Men er du i tvivl, så ville jeg ringe og spørge kommunen..

Anja

Anmeld

29. oktober 2010

NessaXenia

AnjaM skriver:

Hæng mig ikke lige op på det..

Men du får jo elev-løn med det samme du sætter dine ben på skolen, og de er dermed ansat af din kommune.. Jeg mener også, at det så er din kommune der skal betale din barsel via barselsdagpenge..

Så jeg tror såmænd også der er lidt mere økonomi i, at starte uddannelsen, fremfor at være på KH..

Jeg var nemlig nede på kommunen og forhøre mig, samt jeg ringede til FOA, som sagde det samme..

Men er du i tvivl, så ville jeg ringe og spørge kommunen..

Anja

det er rigtigt det du fortæller.

ja og plus jeg får noget mere ud af dagen og får brugt min energi på andet en tv og sofa.. og får mødt nogle nye mennesker..

Anmeld

29. oktober 2010

NessaXenia

ringede ved 12-tiden til kommunen, jobcenteret, skolen men de har alle lukket for idag.. typisk..

Jeg møder op som forventet til skolestart på mandag kl 9.00 og må lige smutte ind forbi vejlederen på skolen og forhøre mig omkring det hele.

Guud hvor er jeg egentlig nervøs for at starte i en ny klasse, det er sørme længe siden jeg sidst gik i en skoleklasse.. - 3-4 år siden.. puha

Goood dag til alle.

Anmeld

29. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nina Sophia skriver:

Du får jo præcis et ås barsel, så du kan jo bare starte op lige der hvor du slap - jeg siger som de andre START dog Du bliver SÅ glad for det i længden! Det er fedt at få børn mens man læser!

Anmeld

29. oktober 2010

NessaXenia

Rosa skriver:

Du får jo præcis et ås barsel, så du kan jo bare starte op lige der hvor du slap - jeg siger som de andre START dog Du bliver SÅ glad for det i længden! Det er fedt at få børn mens man læser!

har man 12 måneder ?

jeg starter på mandag, !!

afsti afsted med mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.