BlyViol skriver:
og det synes jeg du gjorde på en fin måde... for hun SKAL jo lære, at som du siger, har man sagt a må man også sige b. så tror ikke du skal have dårlig samvittighed længere 
Hun ville jo også ha "vundet" hvis du havde kørt hende i skole, hvilket jo så kunne ha kostet endnu en træls kamp på mandag eller lignende... så jo, jeg ville nok ha gjort det samme...
Netop! Så ville jeg være "bukket" under i min verden, og hun ville have "vundet kampen" - og det fungerer bare ikke, hvis man skal lære sine børn at tage et ansvar, synes jeg
Generelt set ved hun også godt at der er en konsekvent ved de ting hun gør. Husker tydeligt da hun for et par år siden cyklede ud til vejen sammen med en veninde, også selvom hun vidste at det måtte hun ikke! Bilerne kører stærkt, og det er i det hele taget bare ikke en vej som børn på 4-6 år skal "lege" ved.
Det resulterede i at vi tog cyklen fra hende, og låste den inde i en uge, hvor hun ikke måtte cykle OVERHOVEDET. Hun var da rent ud sagt rigtig træt af det, men stillede sig heller ikke på bagbenene, da hun jo godt var klar over hvorfor vi havde taget cyklen! Hun har aldrig været i nærheden af den vej siden, og cykler nu kun oppe på vores vej, som du jo nok ved er en lukket vej
Nå, det var lige et sidespring... Men bare for at fortælle, at jeg synes det er rigtig vigtigt det med at lære sine børn, at når de træffer valg, må de også tage konsekvenserne af det - både på godt og ondt
Anmeld