SUK! Jeg har lige brug for at komme af med lidt luft
Imorges gav jeg min store datter på snart 6 år, valget om hun ville køres eller tage skolebussen i skole.... Selvfølgelig ville hun tage skolebussen, og hun var glad og glædede sig til at komme i skole igen, oveni på 9 dage med lungebetændelse og sygdom.
Da vi kom ned til bussen smed hun sit net med skiftetøj på jorden, og sagde at det ville hun ikke have med. Så bad jeg hende om at samle det op og understregede samtidig at det ikke kunne diskuteres hvorvidt hun skulle have nettet med eller ej! Hun går i en SFO hvor de er ude hver dag, og i og med at vejret ikke er tip top pt. er det nødvendigt at have nettet med! Det ville hun BARE IKKE! Nå, men jeg bad hende så efterfølgende om at sætte sig ind i bussen....
Men pludselig nægtede pigebarnet at gå ind i bussen, og ville istedet køres i skole! Dér må jeg indrømme at jeg blev vred. Hun havde jo netop fået valgmuligheden inden vi gik hjemmefra, så jeg holdte hårdt på, at det kunne der overhovedet ikke være tale om, og forsøgte yderligere at få hende op på et sæde i bussen... Det ville hun heller ikke, så det endte med at jeg sagde til buschafføren, at han bare måtte lukke døren, og køre - og det gjorde han! Dér i døråbningen af bussen stod min 5-årige datter og stortudede - ikke på en hysterisk måde, men på sådan en måde ala : Jeg-er-virkelig-ked-af-det-også-går-du-bare-fra-mig!!! og gud hvor må jeg indrømme, at en dårlig samvittighed pludselig kom væltende ind over mig..... Tanker som, "gjorde jeg nu det rigtige?" - "skulle jeg havde handlet anderledes" - "sidder hun nu i bussen med en følelse af at hendes mor har svigtet hende "hvor længe vil hun være så ked af det" osv osv.
Nå, men det endte så med at jeg ringede til skolen da jeg kom hjem, og bad kontoret om at få hendes klasselærer til at ringe mig op i frikvarteret. Hun ringede heldigvis 5 min. efter, og vi fik en snak. Hun kunne så fortælle mig, at Mathilde ikke længere var ked af det, og at hun ikke havde grædt dernede, så det var rigtig dejligt at høre!!! Men puha for en morgen - det er ALDRIG rart at starte dagen på sådan en måde....
Tak fordi I læste med.....
Anmeld