Overblik over tøj til bebs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Riksen

Hej piger!

Som overskriften lyder: hvor meget tøj har I klar til babys ankomst?

I aften holder jeg pause fra speciale-skriveriet og hygger mig i stedet med at skabe mig overblik over tøjsituationen.

Vi har både arvet og fået en del tøj, men jeg kunne også godt tænke mig at købe lidt selv - og gerne det vi mangler. Men så er det jeg går kold, for hvor meget i str. 50 og 56 skal man anskaffe sig? Hvad har I gjort?

Jeg har intet i størrelse 50, men min mor strikker et sæt i str. nyfødt, som Karla skal have på, når vi skal hjem fra hospitalet. Ellers har jeg lidt i str. 56 og en del, faktisk ret meget, i str. 62...

Jeg synes at alle råder en til at købe i str. 62, for det kan bebsen bruge i længere tid, men jeg synes efterhånden at jeg drukner i den størrelse...

Hvad med jer? Har I også meget tøj, eller er I ikke begyndt endnu? Og hvordan forholder I jer til de forskellige str.?

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Marco2

Er slet ikke begyndt endnu …

Har en del fra min datter, men de sække kommer først frem til januar. Har først termin 3. februar så der er jo laang tid til.

Når de sække kommer frem må jeg skabe mig et overblik.

Mener jeg havde et par sparkedragter og bodyer i str. 50 og så en del i 56. Det er jo forskelligt hvor hurtigt de vokser og hvor store de er når de kommer ud. 

Og når den bette så er kommet ud, har butikkerne jo også åbent …

Til min datter fik vi sååå meget tøj i barselsgave, så denne gang tror jeg ikke jeg vil ha' ret meget klart inden …

Så jeg er vist ikke til megen hjælp … soz …

AG

Anmeld

28. oktober 2010

Riksen

Marco2 skriver:

Er slet ikke begyndt endnu …

Har en del fra min datter, men de sække kommer først frem til januar. Har først termin 3. februar så der er jo laang tid til.

Når de sække kommer frem må jeg skabe mig et overblik.

Mener jeg havde et par sparkedragter og bodyer i str. 50 og så en del i 56. Det er jo forskelligt hvor hurtigt de vokser og hvor store de er når de kommer ud. 

Og når den bette så er kommet ud, har butikkerne jo også åbent …

Til min datter fik vi sååå meget tøj i barselsgave, så denne gang tror jeg ikke jeg vil ha' ret meget klart inden …

Så jeg er vist ikke til megen hjælp … soz …

AG

Ja, du har ret i at butikkerne også har åbent, når man har født... men det er jo nu at det kribler i fingrene

Ja, det er forskelligt fra barn til barn, men jeg synes bare at det virker voldsomt kun at skulle holde sig til str. 62.

Hvor længe kunne din datter passe de mindre størrelser?

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Altså lige nu har jeg næsten ikke noget.

Men jeg husker med Lucas der havde vi også rigtig meget i 56-62 MEN der gik max en uge så gik jeg ud og købte noget i 50 da jeg synes det var møg irriterende med forstort tøj det var hele tiden i vejn især når man ammet.

Så dennegang har jeg igen sørget for lidt i 50 og så ellers bare der op af. Jeg synes det svært at sige hvor meget man skal havde for det kommer jo and op hvor mange upser osv der er. Men vi købte sådan løbende hvis vi ikke synes vi havde nok.

Knus Diana

Anmeld

28. oktober 2010

Riksen

Diana... skriver:

Altså lige nu har jeg næsten ikke noget.

Men jeg husker med Lucas der havde vi også rigtig meget i 56-62 MEN der gik max en uge så gik jeg ud og købte noget i 50 da jeg synes det var møg irriterende med forstort tøj det var hele tiden i vejn især når man ammet.

Så dennegang har jeg igen sørget for lidt i 50 og så ellers bare der op af. Jeg synes det svært at sige hvor meget man skal havde for det kommer jo and op hvor mange upser osv der er. Men vi købte sådan løbende hvis vi ikke synes vi havde nok.

Knus Diana

Ja, det er også lidt det jeg tænker; at barnet drukner i de store størrelser. Men altså det er jo heller ikke værre end at vi kan købe noget, når vi ved hvor stor hun er. Men når nu jeg ikke skal tænke på specialet (bare for i aften), kunne det være rart at planlægge lidt babytøjsshopping i nærmeste fremtid

Anmeld

28. oktober 2010

Marco2

Riksen skriver:

Ja, du har ret i at butikkerne også har åbent, når man har født... men det er jo nu at det kribler i fingrene

Ja, det er forskelligt fra barn til barn, men jeg synes bare at det virker voldsomt kun at skulle holde sig til str. 62.

Hvor længe kunne din datter passe de mindre størrelser?

Tro mig - det stopper ikke med at krible i fingrene for at købe lækkert til de små efter de er født. Jeg har ihvertflad et umætteligt shoppe-gen når det kommer til min datter. Og hun er nu 3!! 

Da min datter blev født fik vi så meget tøj at vi blev nødt til at få en affaldssæk til at have det i, da vi skulle fra barselsgangen til patienthotellet. Så vi havde så meget tøj i de små størrelser at jeg ikke skulle ud at købe nyt før hun var i str. 68/74!!

Jeg synes ikke hun kunne bruge det i 50 så længe, men som Diana skriver var det også trælst at de "svømmer" i str. 56. Der går jo lige noget tid fra de er født til de er "foldet" helt ud... jeg husker det som om hun brugt 56 ret længe inden hun hoppede i 62. Og ret længe er jo relativt, for i starten vokser de jo med lynests hast, men hun har da brugt 56 i nogle måneder... Og igen er det også meget forskelligt fra mærke til mærke og fra barn til barn.

AG

Anmeld

28. oktober 2010

Riksen

Marco2 skriver:

Tro mig - det stopper ikke med at krible i fingrene for at købe lækkert til de små efter de er født. Jeg har ihvertflad et umætteligt shoppe-gen når det kommer til min datter. Og hun er nu 3!! 

Da min datter blev født fik vi så meget tøj at vi blev nødt til at få en affaldssæk til at have det i, da vi skulle fra barselsgangen til patienthotellet. Så vi havde så meget tøj i de små størrelser at jeg ikke skulle ud at købe nyt før hun var i str. 68/74!!

Jeg synes ikke hun kunne bruge det i 50 så længe, men som Diana skriver var det også trælst at de "svømmer" i str. 56. Der går jo lige noget tid fra de er født til de er "foldet" helt ud... jeg husker det som om hun brugt 56 ret længe inden hun hoppede i 62. Og ret længe er jo relativt, for i starten vokser de jo med lynests hast, men hun har da brugt 56 i nogle måneder... Og igen er det også meget forskelligt fra mærke til mærke og fra barn til barn.

AG

Puha, det er en dyr fornøjelse at få børn, når ens shoppegen aldrig hviler

Ok, tak. Det hjælper med overblikket - jeg må finde lidt mere i str. 56 og så en smule i str. 50.

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Riksen skriver:

Ja, det er også lidt det jeg tænker; at barnet drukner i de store størrelser. Men altså det er jo heller ikke værre end at vi kan købe noget, når vi ved hvor stor hun er. Men når nu jeg ikke skal tænke på specialet (bare for i aften), kunne det være rart at planlægge lidt babytøjsshopping i nærmeste fremtid

Ja helt enig det er så hyggelig og er også lidt sjovere når man selv køber noget og ikke bare får og arver det hele.

Ja altså Lucas har aldrig gået i forstort tøj jeg kan ikke holde det ud synes det er irriterende så vil jeg altså hellere bruge lidt ekstra penge på tøj men der er rigtig mange der køber forstort tøj så det holder længer jeg gider bare ikke hi hi.

Anmeld

28. oktober 2010

Marco2

Ja det er det!

Jeg fik for kort tid siden anbefalet en børnebutik i Århus der hedder Slikkeladetus. De har en ordning, at når man har købt for 3.000,- får man 300,- til køb i butikken.

Jeg har været der to gange og behøver jeg at fortælle at jeg allerede har fået udbetalt første bonus   

AG

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Marco2 skriver:

AG

Helt enig ISÆR i det første

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.