igangsættelse....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

henh01

Hejsa

Er netop hjemvendt fra scanning med beskeden om at der ikke kun er meget fostervand men også en baby på 4 KG!!!!! WTF!!! Jeg er "kun" i 36+5 i dag.. Begyndte næsten at græde da jeg fik beskeden. Det er jo et kæmpe barn der skal gennem mine fødselskanaler. Godt nok var min datter 4210 g men hun kom også først til terminen.

Lægen sagde at de ville tage mig op på mødet i eftermiddag med henblik på at sætte mig i gang om en uges tid.

Nogen der er blevet sat i gang? -Har hørt skræk historier om at det gør mere ondt når man fremprovokerer veer frem for når de kommer naturligt. Og hvordan foregåre en i gangsættelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

EliasMinDejligeSøn<3

syns det er lidt underligt han man stoler så meget på de scanningere! da jeg ventede min søn var han for lille efter ders hovede til min scanning men kom til akut scanning osv men da han kom ud vejede han 4010! er det lille?? ikk mit hovede!

Anmeld

28. oktober 2010

henh01

E&C! skriver:

syns det er lidt underligt han man stoler så meget på de scanningere! da jeg ventede min søn var han for lille efter ders hovede til min scanning men kom til akut scanning osv men da han kom ud vejede han 4010! er det lille?? ikk mit hovede!

Griner.. Nej ikke helt..

Jeg tror det er en kombination af at jeg har for meget fostervand og en stor baby - så der er simpelthen ikke mere plads.

Der var 2 JM inde og scanne og herefter overlægen og de fik det alle til et sted ml 4 og 4,2 kg..

Anmeld

28. oktober 2010

Low

https://www.baby.dk/debat/54891pi1/foedselsberetninger/alexander-kom-til-verden-3-3-3.aspx

Her kan du læse om min fødsel. Min søn var 55 cm og vejede 4055 g. Jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+2

Anmeld

28. oktober 2010

EliasMinDejligeSøn<3

hehe jeg hade forventet en lille baby for det hade de to sagt jeg troede meget på de scanninger lige til de tog ham på vægten efter jeg hade født! 4010 og 54 cm hvor var den lille lige henne nå men det andet ved jeg ikk noget om jeg tænkte bare hvorfor man tror så meget på hvad de siger til scanning !

Anmeld

28. oktober 2010

henh01

Low skriver:

https://www.baby.dk/debat/54891pi1/foedselsberetninger/alexander-kom-til-verden-3-3-3.aspx

Her kan du læse om min fødsel. Min søn var 55 cm og vejede 4055 g. Jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+2

Puha et forløb du har været igennem med mange sygehusbesøg på kort tid og tydeligvis mange mange mange veer....

Puha.. Men det er jo meget godt at vide hvad der er i vente.

Anmeld

28. oktober 2010

henh01

E&C! skriver:

hehe jeg hade forventet en lille baby for det hade de to sagt jeg troede meget på de scanninger lige til de tog ham på vægten efter jeg hade født! 4010 og 54 cm hvor var den lille lige henne nå men det andet ved jeg ikk noget om jeg tænkte bare hvorfor man tror så meget på hvad de siger til scanning !

Ja så kunne du godt smide tøjet i str 50 ud.. griner..

Anmeld

28. oktober 2010

henh01

Er bare SÅÅÅ skuffet... -Fik besked på at der ville være en læge der ville ringe til mig efter konferrencen sen eftermiddag i dag iforb. med igangsættelse. Har stadig intet hørt! -Har siddet med telefonen tapet fast til hånden og så ringer de ikke.. ØV.. Håber de ringer i morgen, ellers ringer jeg! Har dog lige prøvet et par gange, men tlf bliver ikke taget så vil heller ikke presse for meget på, på trods af at jeg virkelig godt kunne tænke mig at vide hvad der skulle ske. Bar elige et øv indlæg herfra.

Anmeld

28. oktober 2010

morx4

henh01 skriver:

Hejsa

Er netop hjemvendt fra scanning med beskeden om at der ikke kun er meget fostervand men også en baby på 4 KG!!!!! WTF!!! Jeg er "kun" i 36+5 i dag.. Begyndte næsten at græde da jeg fik beskeden. Det er jo et kæmpe barn der skal gennem mine fødselskanaler. Godt nok var min datter 4210 g men hun kom også først til terminen.

Lægen sagde at de ville tage mig op på mødet i eftermiddag med henblik på at sætte mig i gang om en uges tid.

Nogen der er blevet sat i gang? -Har hørt skræk historier om at det gør mere ondt når man fremprovokerer veer frem for når de kommer naturligt. Og hvordan foregåre en i gangsættelse??

bare rolig, du mærker ikke forskeld på om dit barn er 3500 eller 4000 gram. det gør sgu ondt uanset hvad :-D

-nej undskyld!

jeg er blevet sat igang, og kan dele med af erfaringer at det jo er únaturligt´ og på den vis så er det hårdt, men sørg for at være veludvilet, og få en god ven/mor eller mand til at skabe sig for dig, hvis du er lidt konfliktsky så i får en god erfaring og jeres meniger trumfet igennem!!

sørg får at du er veludhvilet, og har masser af drikke med, og så sørg for at få tisset og skidt ordentligt af før det går får godt igeng, da det kan være sværere at komme af med end ved en ´normal´fødsel..

det vigtigste er at du har det godt med de mennesker der er med, så du ikke er mere urolig og stresset/bange end normal så skal det nok gå! :-)

mvh Marie

Anmeld

28. oktober 2010

henh01

morx4 skriver:

bare rolig, du mærker ikke forskeld på om dit barn er 3500 eller 4000 gram. det gør sgu ondt uanset hvad :-D

-nej undskyld!

jeg er blevet sat igang, og kan dele med af erfaringer at det jo er únaturligt´ og på den vis så er det hårdt, men sørg for at være veludvilet, og få en god ven/mor eller mand til at skabe sig for dig, hvis du er lidt konfliktsky så i får en god erfaring og jeres meniger trumfet igennem!!

sørg får at du er veludhvilet, og har masser af drikke med, og så sørg for at få tisset og skidt ordentligt af før det går får godt igeng, da det kan være sværere at komme af med end ved en ´normal´fødsel..

det vigtigste er at du har det godt med de mennesker der er med, så du ikke er mere urolig og stresset/bange end normal så skal det nok gå! :-)

mvh Marie

tak fordi du delte dine erfaringer.

Min datter vejede også 4200 g men fordi hun var så stor og fødslen tog så lang tid så kom hun ud med for lavt blodsukker og indlagt på NEO.

ift. et unaturlige så er det dét jeg frygter, at man sætter noget i gang kroppen reelt ikke er klar til. Jeg skal kun have min kæreste med.. Men tror han kan have lidt svært ved at se mi g have ondt, men det må han vænne sig til.

Jeg er dén af os der råber højst op, jeg lader mig ikke holde tilbage og skal nok sørge for at min mening kommer ud Det irrirterer mig bare helt vildt at de siger de vil ringe i dag og så høre man intet.. Så jeg ringer til dem i morgen tidlig efter 2 forgæves forsøg her til aften..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.