henh01 skriver:
Hejsa
Er netop hjemvendt fra scanning med beskeden om at der ikke kun er meget fostervand men også en baby på 4 KG!!!!! WTF!!! Jeg er "kun" i 36+5 i dag.. Begyndte næsten at græde da jeg fik beskeden. Det er jo et kæmpe barn der skal gennem mine fødselskanaler. Godt nok var min datter 4210 g men hun kom også først til terminen.
Lægen sagde at de ville tage mig op på mødet i eftermiddag med henblik på at sætte mig i gang om en uges tid.
Nogen der er blevet sat i gang? -Har hørt skræk historier om at det gør mere ondt når man fremprovokerer veer frem for når de kommer naturligt. Og hvordan foregåre en i gangsættelse??
bare rolig, du mærker ikke forskeld på om dit barn er 3500 eller 4000 gram. det gør sgu ondt uanset hvad :-D
-nej undskyld!
jeg er blevet sat igang, og kan dele med af erfaringer at det jo er únaturligt´ og på den vis så er det hårdt, men sørg for at være veludvilet, og få en god ven/mor eller mand til at skabe sig for dig, hvis du er lidt konfliktsky så i får en god erfaring og jeres meniger trumfet igennem!!
sørg får at du er veludhvilet, og har masser af drikke med, og så sørg for at få tisset og skidt ordentligt af før det går får godt igeng, da det kan være sværere at komme af med end ved en ´normal´fødsel..
det vigtigste er at du har det godt med de mennesker der er med, så du ikke er mere urolig og stresset/bange end normal så skal det nok gå! :-)
mvh Marie
Anmeld