Alexander kom til verden <3 <3 <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.805 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. juli 2010

Low

Hej alle sammen . Nu blev det endelig min tur til at skrive en FB . Jeg vil prøve så godt jeg kan uden det forvirre for meget.

Det hele startede med at jeg skulle ud på Hvidovre Hospital om tirsdagen ( 29/6-10 ) for at sættes i gang. Alexander's far (Brian) og jeg skulle være der ude kl. 08.15 og vi kom der ud og jeg blev undersøgt og fik lagt en stik pille op. På dette tidspunkt var jeg vist kun åbnet med en finger. Vi skulle så komme tilbage 4 timer efter og blive tjekket. Da vi så kom tilbage så kunne hun se at mine plukveer var der kommet flere af så hun ville ikke give mig en pille mere men vi skulle komme igen dagen efter kl. 08.15. Da vi kom tilbage dagen efter så fik jeg bare en pille lagt op igen og sendt hjem endnu engang. Vi skulle komme tilbage 4 timer efter lige som den første dag og der fik jeg lagt endnu en pille og sendt hjem igen så på dette tidspunkt havde vi været ude på hospitalet 4 dagen , PÅ 2 DAGE!! På de her 2 dage der var jeg kun 1,5 cm åben ca og der var stadig noget hals tilbage. Så der var næsten ikke sket noget.

Jeg fik så en masse veer efter den sidste pille og jeg var meget forpint der hjemme. Det gjorde utrolig ondt og jeg gik i bad en masse gange som hjalp lidt. Men til sidst hjalp det ikke mere og jeg var meget træt for jeg havde kun sovet en time efter det første forsøg på igangsættelse så Brian og jeg blev enig om at tage ind på føde gangen og på dette tidspunkt var klokken 00.10 da vi kom ind på fødegangen. Jeg blev undersøgt og der var kun plads til 2 fingere. Der var 3 - 7 min imellem mine veer.

Brian og jeg får en stue som vi kan sove på og jeg får morfin og 2 panodil så jeg kan få sovet lidt. Det virker og jeg får vist sovet 2 timer. Jeg vågner og har meget ondt men vi kalder først på en JM 06.45 da det ikke er til at holde ud. Jeg bliver undersøgt og jeg er stadig kun åbnet mig 2 fingere ca. Vi får noget morgenmad og det bliver lyttet på maven lidt.

Jeg får klyx kl. 08.45 og går i bad men går hurtig ud da det ikke var lige så behaligt som der hjemme og vi bliver sendt på fødegangen.  kl. 09.30. Der bliver igen lyttet på maven. De prikker hul på fosterhinden og en lille smule klart væske kommer ud. Jeg har så ondt på dette tidspunkt at vi bliver enig om at jeg skal have en epidural og det får jeg hvilket hjalp mig meget til at kunne slappe af.

kl. 11 ca. der er der 5 min mellem mine veer og de vare et min. De tager nogle prøver på Alexanders hoved et par gange under forløbet for de synes at nogle af alle de tal godt kunne være beder. kl. 12.30 har jeg åbnet mig 8 cm  . Klokken 13.15 der har jeg 3 veer på 10 min. Jeg kommer op og stå lidt og prøver at få tisset fordi jeg kom til at tisse oppe i sengen . Jeg bruger så en 'talerstol' imens jeg får lattergas hvilket gjorde mig svimmel efter et par min men så fik jeg 2 sug med rent ilt og bagefter lattergas igen og så kunne jeg  bruge gassen uden at blive alt for dårlig. 

Klokken 15 ca der har jeg veer med 4-5 min imellen og de vare 1 min. Og gud hvor er jeg bare træt og udmattet på det her tidspunkt. 

klokken 16.15 der har jeg åbnet mig helt som jeg skal og der er 2-3 min mellem mine veer og de vare 1-2 min. Klokken 16.30 bliver jeg bedt om at  presse og kl. 16.46 bliver den dejligste dreng født . Moderkagen kommer ud kort efter.

Jeg fik en overfladisk brist ved højre labia står der på mine papir. Jeg går ud fra det er ved en skamlæbe? . Nå men den får en sting .

De synes at Alexander trak vejret suspekt så han kom over på afdelingen NEO efter jeg havde siddet med ham i 10 min og de havde undersøgt ham. Brian og søn sidder så på NEO imens jeg bliver undersøgt og snakket til men jeg tænkte bare på at komme over til de 2 dejlige drenge i mit liv . Jeg kom over til dem efter 2 timer og så så jeg Brian sidde med vores dejlige søn, hud mod hud . Ihh hvor var det skønt . Alexander som på NEO den første nat og har etfers sovet hos mig efter det men jeg skal ned med ham 3 gange om dagen for at han kan få sin pencillin. den første nat fik han sondemad og lidt bryst fra mig men nu får han kun bryst og han spiser godt ved mig og mine brystvorter er blevet godt ømme . Jeg havde 39 i feber lige efter jeg havde født og der var nogle tal som godt kunne være beder så¨det er derfor at han lige får lidt 

Pt venter vi på at nogle prøver siger go for at vi kan komme hjem.

I må lige spørge hvis der er noget jeg har forklaret på en underlig måde eller noget hehe.. jeg vil svare så godt jeg kan 

Alexander Low Kühne

Fødselsvægt: 4055 g

Længde: 55 cm

Født: På Hvidovre Hospital, D. 1/7-2010, klokken 16.46

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

Shibby

shit et forløb... Men det endte jo godt! ^^ Tillykke

Anmeld

3. juli 2010

twinboys

Åhhh sikke et forløb... Men den dejligste Alexander er nu kommet til verden... Hurraaaaaaaa og <3-lig tillykke....

Majbritt som også er moar til en Alexander ( og en Oliver )

Anmeld

3. juli 2010

Low

Shibby skriver:

shit et forløb... Men det endte jo godt! ^^ Tillykke

Tak skal du have . Ja, jeg synes også at forløbet var hårdt ... men selvfølgelig det værd

Anmeld

3. juli 2010

Vial

Årrh hvor er han sød. Sikke en tur. Utroligt som nogle skal kæmpe for at få de små babyer ud.

Jeg har kun et spørgsmål og det er til det første billede: Ammer Brian Alexander eller hvordan??

Stort tillykke til hele den nye familie.

Anmeld

3. juli 2010

Low

twinboys skriver:

Åhhh sikke et forløb... Men den dejligste Alexander er nu kommet til verden... Hurraaaaaaaa og <3-lig tillykke....

Majbritt som også er moar til en Alexander ( og en Oliver )

Ja det var et hårdt forløb synes jeg men de var søde ved mig .

Jeg har tit hørt at manden går kvinden på nerverne når hun skal føde og har veer men jeg synes virkelig at Brian var god at haver med og jeg nød hvert min. at han var der

Anmeld

3. juli 2010

Low

KaMa skriver:

Årrh hvor er han sød. Sikke en tur. Utroligt som nogle skal kæmpe for at få de små babyer ud.

Jeg har kun et spørgsmål og det er til det første billede: Ammer Brian Alexander eller hvordan??

Stort tillykke til hele den nye familie.

Hehe.. ikke lige på billedet men han havde vist ligget og suttet på Brians "bryster" lige før jeg kom . Alexander nåede ikke at få mad hos mig før de tog ham over på en anden afdeling ... Jeg fik fortalt at lægerne og dem de gik og smilte og grinte og det gjorde Brian selvfølgelig også .. 

Takker for de søde ord

Anmeld

3. juli 2010

Vial

Low skriver:

Hehe.. ikke lige på billedet men han havde vist ligget og suttet på Brians "bryster" lige før jeg kom . Alexander nåede ikke at få mad hos mig før de tog ham over på en anden afdeling ... Jeg fik fortalt at lægerne og dem de gik og smilte og grinte og det gjorde Brian selvfølgelig også .. 

Takker for de søde ord

Hvor er de bare sødt  

Anmeld

3. juli 2010

klmf

ÅH, ren lykke STORT tillykke med den lækre dreng, også til faderen selvfølgelig

Anmeld

3. juli 2010

Low

lotchen aka Charlotte skriver:

ÅH, ren lykke STORT tillykke med den lækre dreng, også til faderen selvfølgelig

Mange tak skal du have  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.