Prævention???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2008

Grynt

har p-plaster og er super glad for det. Jeg skal ikke have flere unger og går faktisk og overvejer om jeg ikke bare skal tage mig sammen og blive steriliseret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

ka li ja

Grynt/Tina skriver:

har p-plaster og er super glad for det. Jeg skal ikke have flere unger og går faktisk og overvejer om jeg ikke bare skal tage mig sammen og blive steriliseret.

lige et dumt spørgsmål... men hvis man blir steril, kommer man så i overgangsalderen.....?

Anmeld

8. august 2008

Grynt

ka li ja skriver:

Grynt/Tina skriver:

lige et dumt spørgsmål... men hvis man blir steril, kommer man så i overgangsalderen.....?

nej det gør man ikke. ;) Det her er hvad der står inde på netdoctor

Sammenlignet med sterilisation af mænd er der for kvinder tale om et lidt større indgreb, som sker via små snit gennem bugvæggen i underlivet, hvor livmoder, æggeledere og æggestokke ligger midt for. Ved operationen lukker man for passage gennem æggelederne. Derved hindres sædceller fra manden i at nå frem til det måske ventende æg. Befrugtning kan ikke længere ske ad den naturlige vej. Ægget kan altså heller ikke komme igennem æggelederen til livmoderen. Ægget går til grunde og opløses – på samme måde som alle andre modne æg, der ikke bliver befrugtet gennem hele kvindens liv.

Man har mens som man plejer ;)

Anmeld

8. august 2008

bette

Grynt/Tina skriver:

får man så ik bare et dumt ar?? eller hvordan?
heidi lidt lost..:P

Anmeld

8. august 2008

Susan1978

mht til spiral ?

jeg skal ha sat en op til oktober :-o ja det var den tidligste tid jeg ku få..fodi den skal sættes op af en gynækolog fordi min læge måtte opgive.. :(

men jeg er kommet i tvilv om jeg burde vælge en hormon en i stedet da jeg har blodbad nok i forvejen på 2. dagen...

hvad siger i?

Anmeld

8. august 2008

Plysbjørnen

bettemouse skriver:

Grynt/Tina skriver:

Så vidt jeg ved bliver arret max en centimeter i hver side...
Kan da ikke forstille mig at de sprætter hele maven op for det...

Betina

Anmeld

8. august 2008

Plysbjørnen

bettemouse skriver:

Grynt/Tina skriver:

Bøffet fra Søllerød Privathospitals hjemmeside:
Sterilisation kan vælges, hvis man er sikker på, at man i fremtiden ikke ønsker at blive gravid. Sterilisation kan også være aktuel, hvis man ikke tåler antikonception, som fx. p-piller eller spiral. Sterilisation af kvinder foretages som regel ved kikkertmetoden (se under kikkertmetoden). Operationen foregår i fuld bedøvelse, men i enkelte tilfælde i lokalbedøvelse. Æggelederne påsættes clips, så der ikke længere er passage af æg fra æggestok til livmoder gennem æggelederne. Patienterne udskrives som regel dagen efter.

Anmeld

8. august 2008

Lene76

hehe ja Gummi er noget møg.... man får brandmærker hehe ej jeg ved hvordan det lyder hehe hmmm syntes bare det er noget møg med de regnjakker de ødelægger osse en del når man lige ska til at fulme det på.... så jeg er tilbage på p-pillen noget lettere.... de gir nemlig ik brandmærker hehe;)

Anmeld

9. august 2008

bette

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

bettemouse skriver:

Grynt/Tina skriver:

Bøffet fra Søllerød Privathospitals hjemmeside:
Sterilisation kan vælges, hvis man er sikker på, at man i fremtiden ikke ønsker at blive gravid. Sterilisation kan også være aktuel, hvis man ikke tåler antikonception, som fx. p-piller eller spiral. Sterilisation af kvinder foretages som regel ved kikkertmetoden (se under kikkertmetoden). Operationen foregår i fuld bedøvelse, men i enkelte tilfælde i lokalbedøvelse. Æggelederne påsættes clips, så der ikke længere er passage af æg fra æggestok til livmoder gennem æggelederne. Patienterne udskrives som regel dagen efter.

nåhh okay.. har fået fortaget kikkertundersøgelse før.. og man kan næsten ikke se arene mere.. :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.