Varmeluftovn vs. alm. ovn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2008

linemus

Nå... øv, så var jeg lige den dumme :$ Men så blev jeg lidt klogere i dag. Kan man så ikke varme den op med varmluft og så bruge alm. ovn, når den er varm? F.eks. en dag, hvor det godt liiige må gå lidt hurtigere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

Helle30

linemus skriver:

Nå... øv, så var jeg lige den dumme :$ Men så blev jeg lidt klogere i dag. Kan man så ikke varme den op med varmluft og så bruge alm. ovn, når den er varm? F.eks. en dag, hvor det godt liiige må gå lidt hurtigere...

Det kan du sagtens. Jeg knalder indimellem grillen til, mens ovnen varmer op. Så går det endnu hurtigere.

- Helle

Anmeld

8. august 2008

ivfmarie

Helle30 skriver:

linemus skriver:

Det kan du sagtens. Jeg knalder indimellem grillen til, mens ovnen varmer op. Så går det endnu hurtigere.

- Helle

Ja, og det gør kilowatt-tælleren også 8(

Anmeld

8. august 2008

Helle30

Jeg har lavet et lille rim til dig Marie:

Når tiden den løber og ungen hun skråler
så er det sidste jeg tænker på min måler

:P - Helle,

Anmeld

8. august 2008

Louise mortil4

man skal bare trække 20 grader fra graderne for den alm ovn, så har du grader for varmluft, her hjemme sværger vi for varmluft når vi bager for så kan der jo være 2 og 3 plader boller i af en gang og det er praktisk når man har en stor familie der kommer til kaffe 8D

Anmeld

8. august 2008

ivfmarie

Helle30 skriver:

Jeg har lavet et lille rim til dig Marie:

Når tiden den løber og ungen hun skråler
så er det sidste jeg tænker på min måler

:P - Helle,

:D *SS*

Tro mig... jeg skænker heller ikke den måler en eneste tanke, med mindre jeg da lige banker hovedet ind iden då jeg hænger tøj op 8(
.. hvilket jeg ikke gør tit - det ryger i den strømslugende tumbler 24-7-365!!

Anmeld

9. august 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Tak for svarene - bagte kanelgifler i dag ved 175, hvor opskriften sagde 200 - og de blev faktisk ret gode:)

Jeg mener, at der burde være alm ovn i, men kan simpelthen ikke finde den:$ Det er sådan en termostat man drejer rundt og vælger funktion og de første 5-6 stykker er varmeluft og grill i forskellige udgaver. De sidste tre er en ovnrude med en tyk flad (og ikke takket som grill) streg øverst, nederst og både øverst og nederst. Én af dem burde være alm ovn, men aner ikke hvilken, og har smidt brugsanvisningen væk:$

Men tak for alle svarene;)

:)Pernille - som nu vil sætte fut i bageriet for alvor. Var engang en haj, men har ikke bagt i 10-15 år8(

Anmeld

9. august 2008

Anja

cmks2007 skriver:

Tak for svarene - bagte kanelgifler i dag ved 175, hvor opskriften sagde 200 - og de blev faktisk ret gode:)

Jeg mener, at der burde være alm ovn i, men kan simpelthen ikke finde den:$ Det er sådan en termostat man drejer rundt og vælger funktion og de første 5-6 stykker er varmeluft og grill i forskellige udgaver. De sidste tre er en ovnrude med en tyk flad (og ikke takket som grill) streg øverst, nederst og både øverst og nederst. Én af dem burde være alm ovn, men aner ikke hvilken, og har smidt brugsanvisningen væk:$

:)Pernille - som nu vil sætte fut i bageriet for alvor. Var engang en haj, men har ikke bagt i 10-15 år8(

På vores ovn er det den med blot en lige streg øverst og nederst der er alm ovn ....

Anmeld

9. august 2008

Plysbjørnen

cmks2007 skriver:

Teknisk set er de alle 3, den ene varmer fra oven, den anden fra neden og den sidste fra begge steder... den tredje er den mest normale.

Betina

Anmeld

10. august 2008

linemus

cmks2007 skriver:

Man kan som regel finde brugsanvisninger på nettet, f.eks. inde på fabrikantens hjemmeside. Det har jeg gjort flere gange, for vi kan aldrig finde vores brugsanvisninger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.