I tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Kb

Wils skriver:

Hej

Jeg er ikke så langt henne i min graviditet og er "kun" 18 (når at blive 19 inden) men jeg har så mange tanker inde i mit hovede og jeg er så forvirret.
Jeg kan ikke gøre op med mig selv om hvor vidt jeg skal have en abort eller få barnet.
Mine følelser siger at jeg ikke kan garentere mig selv at jeg kan se mig i spejlet og stadig have det godt med det jeg ser, hvis jeg får en abort.
Min fornuft siger at det er for tidligt og at det er dårligt timet.
Jeg ved ikke om det er fjollet eller dumt... men jeg kan ikke "høre" hvilken af dem der råber højst, jeg er totalt splittet og aner ikke mit levende råd.
Jeg har ikke nogle veninder jeg kan snakke med om det, så jeg håber virkelig jeg kan få nogle gode svar og råd der kan hjælpe mig bare en smule med at tage en beslutning.

Hilsen EL

Ps. Jeg ved ikke om det gør en forskel på jeres svar men faderen vil gerne være en del ef "familien" hvis det er det jeg vælger og jeg elsker ham meget højt.

Det er selvfølgelig ikke nogen nem beslutning du står overfor og det er en beslutning der helt igennem skal være din egen.

Nu beder du om råd og det skal du have. Du får min personlige mening og så kan du gøre med hvad du vil

Først vil jeg sige at det er dejligt for dig du har en kæreste, som står bag dig og støtter dig. Dernæst syntes jeg det er modent at du er realistisk omkring det at skulle have et barn og derfor også tvivler på om det vil være det rigtig for jer at blive forældre så unge...

Personligt syntes jeg at 19 år er meget ungt og jeg syntes det må være så ensomt at blive mor i en så ung alder. Du vil jo ikke have veninder du kan gå på barsel med eller snakke baby snak med, som hvis du nu havde været  bare fx 26 år, hvor mange får børn. 

Så syntes jeg også at man skal NYDE sin ungdom. Festerne, vennerne, kærsten, rejserne, friheden... Den frihed du har nu får du altså aldrig tilbage, når du først har fået et barn og det skal man altså være forberedt på. Syntes der er så mange ting man bør gør og opleve inden man låser sig fast med mand og barn. 

Det er så meget federe at blive mor når man er bare 75% klar til det - 100% bliver man nok aldrig Og det kræver nok man er bare lidt mere voksen og har fået sig en portion livserfaring.

Det blev så lidt halv langt - Pøj pøj med det - håber du finder ud af det og vil være afklaret med dit valg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Wils

Mange tak for de mange gode svar og råd.
Hvis jeg skal være ærlig så har jeg ikke været "ung" i flere år, pga. nogle ting der skete i min familie så er jeg blevet voksen meget før tid. Kroppen og hovedet har ikke været på samme alderstrin i meget, meget lang tid.

Jeg har fundet ud af det med min uddannelse MEN... det er MIN familie (min kærestes er jeg ikke nervøs for).
Så sent som i går fortalte jeg min yngste storesøster (som er 26) om en veninde jeg har haft som hun nu går på hf med. Jeg fortalte at hun havde fået en abort og havde det meget dårligt bag efter. Som svar får jeg et blik der er en blandning af væmmelse, foragt og chok.
Hele min familie er sådan så hvordan vil de ikke reagere hvis/når jeg fortæller dem at jeg er gravid....

Jeg ved godt at et barn ikke bare en en dukke, men et lille menneske, et individ der har brug for sine forældres støtte og kærlighed for at blive et selvsikkert og selvstændingt menneske.
Jeg er godt klar over at det vil blive hårdt hvis jeg vælger at beholde den lille.

Anmeld

27. oktober 2010

Wils

Jeg føler mig klar til det men jeg er ret så sikker på at mine omgivelser ikke er...
Det tynger altså meget i vægtskålen

Anmeld

27. oktober 2010

louisevl

Wils skriver:

Jeg føler mig klar til det men jeg er ret så sikker på at mine omgivelser ikke er...

Det er ikke dine omgivelser der skal være klar til at få det barn, men det skal være dig....

Du må aldrig få en abort for at tage hensyn til dine forældre eller lignende, du må kun få en abort hvis du er fuldstændig afklaret med det....Jeg taler her af erfaring, jeg var afklaret med en abort og det var 100 % min egen beslutning...

Krydser fingre for at du vælger det der er rigtigt for DIG

Anmeld

27. oktober 2010

Wils

louisevl skriver:

Det er ikke dine omgivelser der skal være klar til at få det barn, men det skal være dig....

Du må aldrig få en abort for at tage hensyn til dine forældre eller lignende, du må kun få en abort hvis du er fuldstændig afklaret med det....Jeg taler her af erfaring, jeg var afklaret med en abort og det var 100 % min egen beslutning...

Krydser fingre for at du vælger det der er rigtigt for DIG

Ja det har du selvfølgelig ret i... det er bare underlig når man er meget tæt med sin familie.
Hvis det havde været med en anden end min kæreste så havde jeg heller ikk tøvet med en abort... men nu er det med ham og jeg får det helt dårligt når jeg tænker på at det er "vores" og at hvis jeg får en abort så er det der ikk mere.

Anmeld

27. oktober 2010

Magsen

Wils skriver:

vil lige sige, at hvis de ikke bliver glade for nyheden så er jeg sikker på at de bliver glade enten med tiden eller også når den lille er født !

min fam. har helt fra start af været meeget støttende ( selvom at hver gang jeg sagde noget til min mor om graviditet 'før jeg blev gravid' blev hun nærmest sur og sagde alt muligt med at man bare er for ung og blabla) men det ændrede sig da hun fik at vide at jeg var gravid. Men der var RIGTIG mange af mine venner der ikke synes jeg skulle beholde det og prøvede at få mig til at skifte mening men de har nu også skiftet mening, og glæder sig til at se den lille hehe (: så tror faktisk kun det i starten det er hårdt ..

Anmeld

28. oktober 2010

Wils

Maggieh skriver:

vil lige sige, at hvis de ikke bliver glade for nyheden så er jeg sikker på at de bliver glade enten med tiden eller også når den lille er født !

min fam. har helt fra start af været meeget støttende ( selvom at hver gang jeg sagde noget til min mor om graviditet 'før jeg blev gravid' blev hun nærmest sur og sagde alt muligt med at man bare er for ung og blabla) men det ændrede sig da hun fik at vide at jeg var gravid. Men der var RIGTIG mange af mine venner der ikke synes jeg skulle beholde det og prøvede at få mig til at skifte mening men de har nu også skiftet mening, og glæder sig til at se den lille hehe (: så tror faktisk kun det i starten det er hårdt ..

det håber jeg da...

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

Du har vist svaret selv Mine forældre var i lettere chok, da jeg fortalte, jeg var gravid, men allerede efter en uge, havde min mor købt den første body

Anmeld

28. oktober 2010

Wils

Baagøe skriver:

Du har vist svaret selv Mine forældre var i lettere chok, da jeg fortalte, jeg var gravid, men allerede efter en uge, havde min mor købt den første body

ja det har jeg vist...

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

Wils skriver:

ja det har jeg vist...

Så er det med at finde en rigtig god måde at få det fortalt til jeres forældre på. Jeg tillader mig at vedhæfte et link til en inspirationstråd

https://www.baby.dk/debat/61975pi2/graviditet/hvordan-fortalte-i-de-kommende-bedsteforaeldre-nyheden.aspx#GoToMessage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.