hvordan fortalte i de kommende bedsteforældre nyheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

Silas&Mille

Vi testede positiv på Morsdag, så det var ret oplagt at ringe til begge kommende bedsteforældre par og fortælle nyheden.
De mente også at det var en rigtig god Morsdags gave
Var omkring 5-6 uger henne på det tidspunkt.

Min bio far har jeg lige sendt brev til idag, har desværre ikke så meget kontakt til ham, så han får en lille hilsen med posten samt en kopi af et af billederne fra scanningen.

Er 22+1 i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

bøgelund

jeg var ca 13 uger henne. vi havde lige været til NF scanning. så de fik bare billedet i hånden, og så blev der stille.. de tudede alle sammen. så blev der dækket festbord. min far havde fået madtjansen den dag. bøfferne blev lidt sorte, han var helt rundt på gulvet.  

Anmeld

2. september 2010

Fru.Mäes <3

Anonym skriver:

hvordan fortalte i de kommende bedsteforældre nyheden om at de skulle være mormor/morfar/farmor/farfar? alle idéer modtages gerne bortset fra den med ting hvor der står "Jeg skal være storebror/storesøster" på.... må jeg høre?  også gerne hvor langt henne I var da i fortalte dem nyheden?

...

Jeg fandt ud af, lige inden påsken at jeg var gravid.

Inviterede mine forældre og lillesøster på påske-kommen sammen med kaffe og kage..

Jeg skyldte min mor et påskeæg - for et RÅDENT sms gækkebrev. Havde købt et lille påskeæg til min mor, og gik ind " Hvilke hånd vil du have?" Hun valgte så en - og gav hende påskeægget.

Gik ud i køkkenet efter en af mine graviditetstest, og lade den i højre hånd - gik ind og sagde "Hvilken hånd vil I have?!"

Og da de så valgte højre hånd, smækkede jeg testen ned på bordet til dem..

MIN FAR: Nej, har I fået nyt termometer!!!

MIN MOR: ÅHHHHA, hun var ikke til t styre...

Anmeld

2. september 2010

charlottekri

FrøkenHedegaard skriver:

...

Jeg fandt ud af, lige inden påsken at jeg var gravid.

Inviterede mine forældre og lillesøster på påske-kommen sammen med kaffe og kage..

Jeg skyldte min mor et påskeæg - for et RÅDENT sms gækkebrev. Havde købt et lille påskeæg til min mor, og gik ind " Hvilke hånd vil du have?" Hun valgte så en - og gav hende påskeægget.

Gik ud i køkkenet efter en af mine graviditetstest, og lade den i højre hånd - gik ind og sagde "Hvilken hånd vil I have?!"

Og da de så valgte højre hånd, smækkede jeg testen ned på bordet til dem..

MIN FAR: Nej, har I fået nyt termometer!!!

MIN MOR: ÅHHHHA, hun var ikke til t styre...

AAAHHHHAAAAHAAA hvor genialt

Anmeld

2. september 2010

Nadia&Daniel

Mine svigerforældre: vi bor to blokke fra dem, og har rigtig meget at gør med dem. De var/er en super støttet i alt fra det praktiske til "dumme" spørgsmål De var fantastiske da vi i December - få dage før jul, mistede vores første guldklump. Så da vi var gravide igen - gik vi direkte over til dem med den positive test

Mine forældre: bor i Jylland - men havde besøg af min mor få dage efter den positive test (og lægebesøget i uge 8+), så hun opdagede det nærmest selv, i det at hun kender mine bryster ud og ind, og kunne med det samme se at de var vokset (fra en D skål til en G skål), og så fortalte vi det. Min far fik det af vide samme aften over telefonen.

Resten af familien: dem som bor på Sjælland, besøgte vi dem alle en efter en, efter Nakkefoldsscanningen (uge 13+) og viste billederne frem.

Anmeld

2. september 2010

Davidsen87

Jeg lavede en pakke med en sut til hver hold i julegave  Alle stor tuede, af glæde. Vi blev hurtigt ringet op af dem vi ik var sammen med

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

Til min mormor og farmor havde jeg sat et scanningsbillede fra MD scanning i en ramme med følgende digt:

Du kan ikke med det samme
fyldet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
Får storken den vil komme,
Inden efteråret er omme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.