I erfarne hjemmefødere!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
isimaven skriver:

Playlisten arbejder jeg på og det med rebet havde jeg faktisk tænkt mig at kopiere jeg har gode solide kroge i loftet til slyngevuggen (har før været til en gynge) og det er jo lige midt i stuen, har også en krog i loftet i soveværelset til hængevuggen så der kunne jeg jo også flytte hen hvis det bliver for varmt ved brændeovnen... Så ja min liste begynder at se færdig ud
Og Quar de is må jeg anskaffe for de er da oplagte også til ungerne
Tak alle fordi I gad at tage jer tid til at hjælpe mig med min lidt neurotiske liste hehe men det er jo nyt for mig herhjemme selvom jeg allerede har 2 dejlige fødsler bag mig, og så føles det betryggende at have styr på grejet :-)

Det blir rigtig godt er jeg sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

isimaven

Zafir skriver:

Det blir rigtig godt er jeg sikker på

Det tror jeg også glæder mig helt vildt

Anmeld

27. oktober 2010

quar20

isimaven skriver:

Haha jeg kan lige forestille overraskelses blikket i jordemødrenes ansigter

HAHAHAHAHHAHAHAH

Ej jeg kan slet ikke holde ud at tænke på hvad de dog ville sige til det

Anmeld

27. oktober 2010

Mi

isimaven skriver:

hej med jer hjemmefødere
nu nærmer tiden sig for min hjemmefødsel og føler mig helt tryg og tilfreds med min beslutning. Nu er det så bare at jeg bliver nysgerrig om I evt. har gode ideer hvad jeg burde anskaffe mig til den store dag, udover de ting der allerede er indkøbt/anskaffet.

Jer har :
en rulle poser (til affald)
4 gamle lagener
3 gamle håndklæder
en bomulds madresskåner 90x140
6 engangsunderlag (sådan nogle hospitals nogen)
store tena bind
gammel voksdug til afdækning af seng
et lille rullebord til jordemoderens grej
fødekar og alt udstyr dertil
ingefærrod til at lave afkog af til smertelindring
chiliplastre
børnepasning til de store børn

og selvfølgelig bliver der knækbrød, kiks, saftevand, frugt, kaffe og the samt rugbrød og pålæg hvis nogen får brug for lidt at spise/drikke

hvordan lyder det??

hilsen Rakel 35+2

Det lyder nogenlunde som det samme jeg havde anskaffet til min hjemmefødsel. Jeg havde også et tæppe til at svøbe Maja i da hun var født, ville nemlig ikke give hende tøj på med det samme. Og så hang vi nogle håndklæder til at svøbe hende i foran brændeovnene, så de var dejlig varme når hun skulle op af vandet.

Og så vin og sarah bernard kager til at fejre den glædelige begivenhed med

Lyder så dejligt med en hjemmefødsel. Er helt ærgelig over ikke at skulle have flere børn så jeg kunne prøve det igen.

Rigtig god fødsel 

Anmeld

27. oktober 2010

isimaven

MarianneSonne skriver:

Det lyder nogenlunde som det samme jeg havde anskaffet til min hjemmefødsel. Jeg havde også et tæppe til at svøbe Maja i da hun var født, ville nemlig ikke give hende tøj på med det samme. Og så hang vi nogle håndklæder til at svøbe hende i foran brændeovnene, så de var dejlig varme når hun skulle op af vandet.

Og så vin og sarah bernard kager til at fejre den glædelige begivenhed med

Lyder så dejligt med en hjemmefødsel. Er helt ærgelig over ikke at skulle have flere børn så jeg kunne prøve det igen.

Rigtig god fødsel 

Rødvin og muffins bliver vores måde at fejre det på og rødvinen er købt og muffinsene er i fryseren men fik ikke skrevet det på!!!
Jeg håber virkelig at fødslen bliver lige så hyggelig som jeg forstiller mig og at jeg måske kan lokke manden med på en firer så jeg kan gøre det igen

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

Jeg havde to hospitalsfødsler bag mig, da jeg fødte nummer tre hjemme i sommer, og jeg gjorde det gerne igen og igen og igen....

Men manden siger det er slut, men jeg plager altså videre om en fire til mit firkløver... OG så skal det helt sikkert også være hjemmefødsel

Anmeld

28. oktober 2010

isimaven

Macaab skriver:

Jeg havde to hospitalsfødsler bag mig, da jeg fødte nummer tre hjemme i sommer, og jeg gjorde det gerne igen og igen og igen....

Men manden siger det er slut, men jeg plager altså videre om en fire til mit firkløver... OG så skal det helt sikkert også være hjemmefødsel

Fedt at høre at du havde en god oplevelse hjemme
Jeg har også født to gange før på hospitalet det har været nogle ukomplicerede og dejlige fødsler begge to men nu er tiden kommet til at prøve en hjemmefødsel, så bliver ungerne alle en første et eller andet dvs. første pige, første dreng og så den første født herhjemme
Ihh hvor jeg glæder mig
Jordemoderen kommer på besøg på tirsdag og da havde hun faktisk lovet mig at hvis hun skønner pigen til at veje over 2500 gram vil hun give mig grønt lys på at føde hjemme selvom jeg så "kun" er 36+1 der :-) og det bliver en lettelse for jeg har nogle grumme plukveer efterhånden og tør næsten ikke lave noget... Så tirsdag kom fluks

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

isimaven skriver:

Fedt at høre at du havde en god oplevelse hjemme
Jeg har også født to gange før på hospitalet det har været nogle ukomplicerede og dejlige fødsler begge to men nu er tiden kommet til at prøve en hjemmefødsel, så bliver ungerne alle en første et eller andet dvs. første pige, første dreng og så den første født herhjemme
Ihh hvor jeg glæder mig
Jordemoderen kommer på besøg på tirsdag og da havde hun faktisk lovet mig at hvis hun skønner pigen til at veje over 2500 gram vil hun give mig grønt lys på at føde hjemme selvom jeg så "kun" er 36+1 der :-) og det bliver en lettelse for jeg har nogle grumme plukveer efterhånden og tør næsten ikke lave noget... Så tirsdag kom fluks

Hvor spændende...

Anmeld

28. oktober 2010

kht

jeg syntes det lyder fornuftig det du har fundet frem vi brugte bare vasketøjkuven med en stor sort pose i til affald og så havde vi en merer til snavse tøj da jeg fødte hjemme for 3 år siden og strygeberte er jodemoderen også meget glad for

kh kht.

ps jeg er skide mesunlig på jer da jeg har det helle ståden nem vi for ikke brug for det da den lille skid vender i uk.

Anmeld

28. oktober 2010

isimaven

kht skriver:

jeg syntes det lyder fornuftig det du har fundet frem vi brugte bare vasketøjkuven med en stor sort pose i til affald og så havde vi en merer til snavse tøj da jeg fødte hjemme for 3 år siden og strygeberte er jodemoderen også meget glad for

kh kht.

ps jeg er skide mesunlig på jer da jeg har det helle ståden nem vi for ikke brug for det da den lille skid vender i uk.

Ej det er da ærgeligt at den lille skurk i maven ikke fik hovedet nedad :/ men mon ikke det er en dejlig bebs alligevel
Mine har heldigvis altid husket at vende sig i god tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.