Huskøb vs. lejebolig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

dorthemus

Forstår godt, at du har brug for et værelse til Laura, men jeg ville vente til økonomien er bedre og så udnytte den billige husleje til at få sparet op til et lille rækkehus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Pige2009

jeg sys da du skal blive boende hvor du bor nu til du har sparet op.

Må lige spørge, har du regnet ud om du har rådighedsbeløb nok til at kunne få lov til at låne?? Jeg vil tro du skal regne med ca 8500 efter faste udgifter er betalt for en voksen og et barn.  Har du ikke det så sys jeg da du skulle prøve at gøre det. Husk at indberegne de ekstra udgifter der kommer ud over huslejen ved et køb (ejendomsskat, renovation og den slags) og husk du ikke kan få boligsikring til en ejerbolig

Men his du har så er det da bare at komme igang med at spare op

Jeg er rigtig godt inde i det finansielle selv, da jeg har været ejer af fast ejendom før og ivrigt handler aktier og lign. Lige nu har jeg en opsparing til at kunne betale ca. 15% af det fulde købsbeløb, og hvis jeg kan komme op på 20%, kan jeg nøjes med det billige realkreditlån

Vi bruger stort set ingen penge her på matriklen, og vi lever uden problemer af ca. 2500-3000 kr. i rådighedsbeløb pr. måned Ind til videre, kan jeg låne 800t på DP, så det er da ikke helt ringe

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Jeg er rigtig godt inde i det finansielle selv, da jeg har været ejer af fast ejendom før og ivrigt handler aktier og lign. Lige nu har jeg en opsparing til at kunne betale ca. 15% af det fulde købsbeløb, og hvis jeg kan komme op på 20%, kan jeg nøjes med det billige realkreditlån

Vi bruger stort set ingen penge her på matriklen, og vi levet uden problemer af ca. 2500-3000 kr. i rådighedsbeløb pr. måned

Du må gerne komme og lære mig hvordan man lever for små penge

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Forstår godt, at du har brug for et værelse til Laura, men jeg ville vente til økonomien er bedre og så udnytte den billige husleje til at få sparet op til et lille rækkehus

Tak for svar Det har jeg også netop truffet beslutning om her i weekenden

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

Louise mortil4 skriver:

jeg sys da du skal blive boende hvor du bor nu til du har sparet op.

Må lige spørge, har du regnet ud om du har rådighedsbeløb nok til at kunne få lov til at låne?? Jeg vil tro du skal regne med ca 8500 efter faste udgifter er betalt for en voksen og et barn.  Har du ikke det så sys jeg da du skulle prøve at gøre det. Husk at indberegne de ekstra udgifter der kommer ud over huslejen ved et køb (ejendomsskat, renovation og den slags) og husk du ikke kan få boligsikring til en ejerbolig

Men his du har så er det da bare at komme igang med at spare op

P.S. Min far er bankmand

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Du må gerne komme og lære mig hvordan man lever for små penge

Det gør jeg gerne - du inviterer bare. Så skal Laura og jeg komme over og aflaste dig lidt, så du kan komme lidt ud.

Nævnte jeg, at jeg har et stort overskud for tiden, og jeg er ved at komme videre! (I think you know what I mean!)

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Det gør jeg gerne - du inviterer bare. Så skal Laura og jeg komme over og aflaste dig lidt, så du kan komme lidt ud.

Nævnte jeg, at jeg har et stort overskud for tiden, og jeg er ved at komme videre! (I think you know what I mean!)

Det er da super fedt at du er ved at komme videre

Det er du meget velkommen til

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Det er da super fedt at du er ved at komme videre

Det er du meget velkommen til

Tak! Det er nu også rigtig dejligt endelig at kunne se lyset og SELV tage kontrol over sit liv

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Tak! Det er nu også rigtig dejligt endelig at kunne se lyset og SELV tage kontrol over sit liv

Det er bare den bedste følelse  Men man skal bare være helt klar

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Det er bare den bedste følelse  Men man skal bare være helt klar

Ja, og det har jeg ikke været hidtil, men "with a little help" er alt muligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.