Huskøb vs. lejebolig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan skal vi bo? Skal vi...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.723 visninger
38 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Pige2009

Laura og jeg bor i en 2-værelses lejlighed på ca. 62 km 2, men vi vil rigtig gerne have noget større at bo i, så Laura kan få sit eget værelse. Mit dillemma består så i, om jeg skal finde en større lejebolig nu eller om vi skal vente til jeg har fået arbejde for så at investere i et lille rækkehus?

Vi bor megabilligt - 2650 kr. inkl. vand og varme. Jeg ville bare være ked af, at betale ca. 15.000 kr. i indskud for en lejlighed, vi kun skal bo i 1-2 år, da de fleste penge er tabt ved udflytning.

Ville I blive boende i den nuværende lejlighed og spare endnu mere op eller få noget større nu? Begrund gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

FrkT

Jeg ville helt klart blive boende hvor I bor nu, og så spare op til fx et rækkehus, som du skriver. Laura er jo ikke så gammel endnu. Og jeg tror der går minimum et par år, før hun overhovedet har LYST til at have sit eget værelse. Så med mindre du slet ikke føler I kan være i det I bor i nu, så synes jeg I skal vente. 15000 er meget at betale i indskud for at bo et sted i 1-2 år.

Anmeld

27. oktober 2010

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Laura og jeg bor i en 2-værelses lejlighed på ca. 62 km 2, men vi vil rigtig gerne have noget større at bo i, så Laura kan få sit eget værelse. Mit dillemma består så i, om jeg skal finde en større lejebolig nu eller om vi skal vente til jeg har fået arbejde for så at investere i et lille rækkehus?

Vi bor megabilligt - 2650 kr. inkl. vand og varme. Jeg ville bare være ked af, at betale ca. 15.000 kr. i indskud for en lejlighed, vi kun skal bo i 1-2 år, da de fleste penge er tabt ved udflytning.

Ville I blive boende i den nuværende lejlighed og spare endnu mere op eller få noget større nu? Begrund gerne

Hej søde ven
Ligesom alle andre vil jeg råde dig til at blive boende i den lejlighed du har nu, og spare endnu mere op. I disse tider kan alting så let gå galt, og så er det bedre at have et pænt lille overskud på kistebunden til uforudsete tider, når du kommer så langt.
Og selvom 62 m2 ikke er så meget så er det pænt nok endda, til at I kan klare jer en tid endnu.
Det er så bare et godt råd herfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. oktober 2010

JustAnotherName

Baagøe skriver:

Vi har pt. gang i en plan, for at få råd til større og bedre på sigt.

Så udfra hvad jeg selv har valgt at gøre, vil mit råd nok lyde lige sådan til andre. At spare op og få råd til det, inden man gør det

Anmeld

29. oktober 2010

JulieE

Klart bliv boende i lejligheden og spar op  Vi bor 4 mennesker i en 2½ værelses på 60 kvm og klarer det ok. Vi vil også gerne have noget størrer på sigt, men har prioriteret nogle andre ting lige nu. Vi er rigtig gode til at indrette os, så pladsen bliver udnyttet bedst muligt. det jeg savner mest er en have

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Jeg ville blive boende - du får så rigeligt brug for de penge, når du er blevet ejer, der er bare ALTID noget at bruge penge på

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

JustAnotherName skriver:

Vi har pt. gang i en plan, for at få råd til større og bedre på sigt.

Så udfra hvad jeg selv har valgt at gøre, vil mit råd nok lyde lige sådan til andre. At spare op og få råd til det, inden man gør det

Jeg har råd til noget større. Mit indlæg handler om at jeg står i det dilemma om jeg skal flytte i noget større (lejlighed) nu eller vente et år eller to for så at købe et lille hus

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

FrkT skriver:

Jeg ville helt klart blive boende hvor I bor nu, og så spare op til fx et rækkehus, som du skriver. Laura er jo ikke så gammel endnu. Og jeg tror der går minimum et par år, før hun overhovedet har LYST til at have sit eget værelse. Så med mindre du slet ikke føler I kan være i det I bor i nu, så synes jeg I skal vente. 15000 er meget at betale i indskud for at bo et sted i 1-2 år.

Tak for svar Det er også netop min tanke...

Anmeld

30. oktober 2010

sarahb

blve boende og sparre op til en udbetaling på et hus eller en lejlighed, så kan i sidde super billigtogså hvis i har udbetalingen når renten er så lav

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Hej søde ven
Ligesom alle andre vil jeg råde dig til at blive boende i den lejlighed du har nu, og spare endnu mere op. I disse tider kan alting så let gå galt, og så er det bedre at have et pænt lille overskud på kistebunden til uforudsete tider, når du kommer så langt.
Og selvom 62 m2 ikke er så meget så er det pænt nok endda, til at I kan klare jer en tid endnu.
Det er så bare et godt råd herfra.

Kærligst
Sussie

Tak for svar. Så længe vi ikke føler, vi bor i en skotøjsæske, er det intet problem, og Laura er heldigvis stadig lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.