Risen skriver:
Kan man amme sådan at det kun er om natten og så flaske om dagen? - Ved at min pige gerne vil spise om natten ved brystet , men vil der være nok mælk om natten kun? - Gider nemlig ikke skulle til at malke ud om dagen

Hejsa:0)
Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre som du skriver:0) Hvis det er det du føler for og hviler i så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Hvis du tror på det så gør din datter også. Hvis ikke du gør men forsøger det, så mærker hun at du ikke er "tryg" og så lykkedes det nok ikke:0)
hvis du vælger amningen helt fra, så er det HELT OKAY:0) Det går jo egentlig okay for Jer, men har læst dine tidligere indlæg og kan godt mærke at det tærer lidt på dig.
Da Asta blev født var hun et lille myr på 3120 gram og 49 cm, jeg startede med at amme og det gik egentlig okay - men hun tog egentlig slet ikke ret meget på. Jeg havde masser af mælk og hun spiste og sov som hun skulle. Min SP var meget fokuseret på hendes vægt da hun på 14 dage godt kun kunne tage 50-100 gram på. Jeg blev hylet helt ude af den psykisk og det påvirkede amningen meget og det kørte skævt. Stoppde helt og startede på flasken - og tjah - hun tog slet ikke mere på af den grund. Og da kunne det så konstateres, at hun bare ikke er en der tager meget på. Hun stor trivedes og havde det fint - så sådan var og er hun bare. Nu er hun snart 7 år er 120 cm og vejer 18 kilo - stadig tynd som en pind:0)
Du skal virrkelig lytte til hvad du ønsker. Ønsker du at amme fuld tid og du mener din datter trives til UG ved det, så er det det. Synes du det er bedst med flaske om dagen og bryst om natten - så er det det - og er det hele tiden flaske så er det også rigtig godt. Det vigtigste er at du hviler i dig selv omkring hendes mad så det ikke kører på et sidespor:0)
Kæmpe knus
Anmeld