Risen skriver:
Kan man amme sådan at det kun er om natten og så flaske om dagen? - Ved at min pige gerne vil spise om natten ved brystet , men vil der være nok mælk om natten kun? - Gider nemlig ikke skulle til at malke ud om dagen

Umiddelbart tænker jeg at hun efterhånden vil nægte brystet om natten fordi det er så dejligt nemt med flasken og den er hun jo vandt til hvis du giver det om dagen.
Sårn rent praktisk så burde der jo være mælk nok - men tænker lidt at det må gøre avs i brysterne i løbet af dagen hvis der skal gå et halvt døgn inden de skal tømmes igen.
Jeg oplever også i perioder at det kan være problematisk i dagtimerne at amme men super nemt om aftenen og om natten - min egen teori er, at jeg om natten er fuldstændig afslappet = så løber mælken hurtigere og hun kan mærke at jeg tager det hele med ro. Om dagen er der så mange ting der kan påvirke - jeg kan stresse, hun kan blive forstyrret af folk der snakker, storebror der leger ved siden af, fjernsynet der kører osv osv, eller være påvirket af at vi måske er et fremmed sted. Så jeg prøver så vidt muligt at tage det hele afslappet om dagen - ikke have for mange ting planlagt vi skal nå - og så sætte mig op på hendes værelse i en gyngestol hvor der ingen forstyrrelser er. Og det virker
Anmeld