ubehagelige drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

DK

Mettemus skriver:

Du må lige skrive til Dr. Phil - han vil helt sikkert kunne få en heeel masse ud af sådan en drøm. Den lyder i øvrigt meget smuk på en ret så creepy måde

God ide!! Altså hvor vi mangler den danske pendant til Dr. Phil!! Så kunne vi sammen tage ind til et program om interessante drømme som gravid!! Jeg ville også gerne høre mere om Kim Larsens diller, he he!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Riksen

Sikke nogle ubehagelige drømme nogle af jer har. Jeg har i et godt stykke tid kun drømt behagelige drømme - jeg har altid lidt meget af mareridt, men de har heldigvis holdt sig væk her på det sidste.

Jeg drømte forleden at jeg havde født vores dejlige lille datter, og pludselig befandt vi (Karla og jeg) os i Afrika, hvor vi skulle flygte fra nogen eller noget, som jeg ikke ved hvad var. Jeg havde heldigvis vores Emmaljunga combivogn med som hun kunne ligge i sammen med mit arsenal af babyting, som jo så absolut skulle med. Da vi holdt pause ude midt på savannen, skulle jeg jo amme hende, og det gik egentlig okay, men nogle gange var det enormt svært, men jeg havde trods det en god fornemmelse af amningen.

Og det er sådan set det, jeg kan huske. Det var ikke en uhyggelig drøm selvom vi skulle flygte. Jeg vågnede derimod og længtes bare så meget efter at få hende ud til os, og amningen skulle jeg nok klare. Jeg tror at det er min underbevidsthed, der bearbejder mine tanker og følelser om amning. Sidste år da jeg var gravid første gang, kunne jeg slet ikke forlige mig med tanken om at et lille menneske skulle bruge mine bryster til at få føde - jeg havde det meget svært ved at forholde mig til det, men nu har jeg det helt anderledes; det bliver stadig mærkeligt, for det er jo helt nyt for mig, men samtidig bliver det også fantastisk at kunne være så tæt på sit barn.

Derudover tror jeg også at min underbevidsthed måske prøver at fortælle mig hvilken barnevogn, vi skal have, for vi har endnu ikke hverken valgt eller købt barnevogn endnu. Måske man skulle gå efter en Emmaljunga?

Jeg melder mig på holdet for underlige drømme

Anmeld

28. oktober 2010

Line Højdal

Hej

Du er skam slet ikke alene!

Jeg har en tilbagevendende drøm, hvor jeg PLUDSELIG kommer i tanke om at jeg da har en baby og jeg har lagt ham i barnevognen i haven til middagslur for en uge/en måned/et halvt år siden! Jeg løøøøøber ned mod barnevognen der står vildt langt væk, og det er efterår som nu, og der er fyldt med blade og lign. oven på barnevognen. Og mens jeg løber derned så tænker jeg på ting som "kan en baby mon overleve at have stået ude i en mdr? Måske er han stadig ok? FÅÅÅRK det her vil Mikkel bare SLET ikke kunne forstå, altså at jeg sådan bare HELT havde glemt det og at det ikke var med vilje, osv osv" Generelt er jeg i drømmende ret bekymret for hvad Mikkel han mon siger til det, fordi jeg bare ved at jeg umuligt kan forklare ham at det bare sådan helt var glemt at jeg havde et barn....

Jeg når (heldigvis?) aldrig ned til barnevognen og kigge inden jeg vågner, men jeg har verdens dårligste smag i munden hver gang jeg vågner efter at have haft den drøm!! Måske især fordi jeg faktisk ikke er sådan sååå bekymret over at barnet rent faktisk nok er dødt, men mere bekymret over at jeg VED at Mikkel bliver rasende og måske ikke kan tilgive mig... Det er meget underligt! Jeg gætter på at det er fordi at jeg inderst inde godt ved at jeg ikke vil glemme min baby og at den ikke vil dø, men at det måske mere handler om at jeg er bange for at Mikkel måske ikke synes jeg gør det godt nok? Hmm... hvem ved?

Hej alle!

Jeg er egentlig fra gruppen 2. kvartal 2011, men kigger tit herind og følger med også...

Og jeg kan nikke meget genkendende til det med drømme - og jeg er endda "kun" 15 uger henne!

Og puha... mine drømme ligner utrolig meget dine "DK"... Forskellige situationer hvor jeg har glemt den lille i barnevognen udendørs eller i sengen på værelset, situationer hvor jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har givet baby mad (er det 2 dage siden, en uge siden eller mere??) osv.... Det er VILDT ubehageligt, selvom det jo ikke er realistisk!! Bare det at drømme "hvor er den lille??" og ikke have styr på det!!

Så selvom jeg egentlig tror på at drømmene bare er et resultat af alle de bekymringer/ spekulationer man går med... bliver man nu en god nok mor, har man overskud nok, er rammerne i orden osv. ----så er det faktisk UTROLIG betryggende at der er andre der har samme type drømme, -tak for det!!

Knus Line

Anmeld

29. oktober 2010

DK

Pipkukkeren skriver:

Hej alle!

Jeg er egentlig fra gruppen 2. kvartal 2011, men kigger tit herind og følger med også...

Og jeg kan nikke meget genkendende til det med drømme - og jeg er endda "kun" 15 uger henne!

Og puha... mine drømme ligner utrolig meget dine "DK"... Forskellige situationer hvor jeg har glemt den lille i barnevognen udendørs eller i sengen på værelset, situationer hvor jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har givet baby mad (er det 2 dage siden, en uge siden eller mere??) osv.... Det er VILDT ubehageligt, selvom det jo ikke er realistisk!! Bare det at drømme "hvor er den lille??" og ikke have styr på det!!

Så selvom jeg egentlig tror på at drømmene bare er et resultat af alle de bekymringer/ spekulationer man går med... bliver man nu en god nok mor, har man overskud nok, er rammerne i orden osv. ----så er det faktisk UTROLIG betryggende at der er andre der har samme type drømme, -tak for det!!

Knus Line

Jamen det var så lidt! Altså jeg har jo Kirstine på nu snart 7 år og hende har jeg altså ALDRIG glemt nogen steder, he he... Så det er helt sikkert bare ens underbevisthed der arbejder på højtryk med alle mulige former for frygt og angst for at gøre det godt nok! Også selv om man så har "prøvet det før" hvor det er gået rigtig fint og man aldrig har glemt barnet et par måneder ude i barnevognen, he he

Anmeld

29. oktober 2010

Riksen

Det der med at drømme at man glemmer sin baby, det er for nogle ikke bare en drøm!

Forleden da jeg sad i S-toget på vej hjem fra arbejde, kørte der på en tv-skærm sådan et info-indslag om S-togenes rengøringspersonale, og det sluttede med at nævne nogle ting som folk havde glemt i toget. Bl.a. en barnevogn med et barn i!!! Hvem filan glemmer sit barn i toget?!! Jeg var målløs, da jeg så det, og jeg har nok lignet en, der burde bo på et hjem.

Anmeld

30. oktober 2010

Molly8

Det er vel meget naturligt at have voldsomme drømme i en tid, hvor både krop og psyke er under forandring. Jeg synes det hjælper at skrive drømmene ned og kigge lidt på, hvad de betyder for mig. Tit handler det jo "bare" om en så enkel, men stor ting, at jeg er usikker på, hvor forandringen ender. - Altså hvem jeg bliver nu. Ligesom da man var teenager.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.