ubehagelige drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Pinkrose

Hej jeg startede egentligt ud med at have skønne drømme næsten hver nat, men de sidste par uger hedder de marridt hver eneste dag. sådan så jeg vågner med tårer i øjnene og en plus der siger spar to.

er det bare mig der er sådan , eller også flere af jer andre som har mærkelige og ubehagelige drømme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

AA10

Denisep skriver:

Hej jeg startede egentligt ud med at have skønne drømme næsten hver nat, men de sidste par uger hedder de marridt hver eneste dag. sådan så jeg vågner med tårer i øjnene og en plus der siger spar to.

er det bare mig der er sådan , eller også flere af jer andre som har mærkelige og ubehagelige drømme ?

nej det er du ikke alene om har oplevet det de sidste par nætter rigtig ubehagligt

Anmeld

27. oktober 2010

IAH

Denisep skriver:

Det er bestemt ikke kun dig.. Jeg drømmer enormt meget også og husker dem bedre.

Natten til i går drømte jeg at der kom en mariehøne op af min navle,  hvorimod jeg natten før drømte at jeg var alene i et kulsort rum med et uhyre, jeg ikke kunne se, kun høre..

Så der er både lykkelige og uhyggelige drømme. Hvis jeg har haft mareridt er jeg nødt til at ligge med lyset tændt et stykke tid og læse sladderblade for at kunne falde i søvn igen. 

Iben

Anmeld

27. oktober 2010

DK

Hej

Du er skam slet ikke alene!

Jeg har en tilbagevendende drøm, hvor jeg PLUDSELIG kommer i tanke om at jeg da har en baby og jeg har lagt ham i barnevognen i haven til middagslur for en uge/en måned/et halvt år siden! Jeg løøøøøber ned mod barnevognen der står vildt langt væk, og det er efterår som nu, og der er fyldt med blade og lign. oven på barnevognen. Og mens jeg løber derned så tænker jeg på ting som "kan en baby mon overleve at have stået ude i en mdr? Måske er han stadig ok? FÅÅÅRK det her vil Mikkel bare SLET ikke kunne forstå, altså at jeg sådan bare HELT havde glemt det og at det ikke var med vilje, osv osv" Generelt er jeg i drømmende ret bekymret for hvad Mikkel han mon siger til det, fordi jeg bare ved at jeg umuligt kan forklare ham at det bare sådan helt var glemt at jeg havde et barn....

Jeg når (heldigvis?) aldrig ned til barnevognen og kigge inden jeg vågner, men jeg har verdens dårligste smag i munden hver gang jeg vågner efter at have haft den drøm!! Måske især fordi jeg faktisk ikke er sådan sååå bekymret over at barnet rent faktisk nok er dødt, men mere bekymret over at jeg VED at Mikkel bliver rasende og måske ikke kan tilgive mig... Det er meget underligt! Jeg gætter på at det er fordi at jeg inderst inde godt ved at jeg ikke vil glemme min baby og at den ikke vil dø, men at det måske mere handler om at jeg er bange for at Mikkel måske ikke synes jeg gør det godt nok? Hmm... hvem ved?

Anmeld

27. oktober 2010

Maria-s

Jeg har altid drømt rigtig meget og både gode og dårlige drømme. Men jeg synes at efter jeg er blevet gravid sover jeg mere uroligt og jeg har flere sådan underlige drømme?..

Fx drømte jeg i nat at jeg skulle til julefrokost med mit arbejde og jeg var helt ude af den for jeg kunne ikke finde noget tøj der passede mig og jeg skulle være kørt for længe siden. Og det hele foregik i det hus hvor jeg boede det meste af min barndom og min mor og far var der. Min mor kritiserede hele tiden hvordan jeg så ud og sagde at sådan kunne jeg da virkelig ikke tage afsted og jeg roder desperat rundt efter noget tøj, mens jeg tuder løs og er dybt ulykkelig. Lige pludselig kigger jeg ned af mig selv om kommer i tanke om at jeg er jo gravid, så det kan da også bare være lige meget med den skide julefrokost, så jeg vil bare ligge mig i seng. Men jeg bliver totalt forvirret, for det er ikke min egen seng, eller jo det er det, men den jeg havde da jeg var barn/ teenager?? Så jeg kigger på min mor og spøger hende; mor hva år er vi i???? Hvad dag er det i dag??? Og jeg føler jeg er totalt mellem forskellige tidsaldre... Jeg vågner op stadig halvt hulkende og har den her mega underlige følelse stadig i kroppen.. Meget forvirrende drøm der sikker OVERHOVEDET ikke giver mening og da SLET ikke for andre??....

såååå NEJ du er IKKE den eneste der drømmer maks igennem

Anmeld

28. oktober 2010

Mettemus

Jeg drømmer også virkelig meget og der forstyrrer egentlig min nattesøvn ret meget? Er stadig træt når jeg vågner og føler mig ikke ordentlig udhvilet - det kan dog også have noget med årstiden at gøre, jeg har aldrig været særlig god til at acceptere overgangen fra sommer til efterår.

Heldigvis er mine drømme ikke mareridt og de handler egentlig heller ikke om børn. Den anden nat drømte jeg fx at jeg var på bustur i Hartzen med nogle veninder. Med mig havde jeg en stor vandrerygsæk, en pose med levende guldfisk og en hat med mange drikkedunke i. I går drømte jeg så at jeg svømmede i en pool fuld af mennesker. Den ene af disse mennesker var Kim Larsen som også var nøgen og som havde, nårh ja, den største diller nogensinde! Jeg vågnede med et sæt og var ved at dø af grin. Synes simpelthen det er de mærkeligste ting ens underbevidsthed kan komme i tanke om. Havde det så bare været søde drømme om baby, men nej...

Anmeld

28. oktober 2010

Mettemus

DK skriver:

Hej

Jeg har en tilbagevendende drøm, hvor jeg PLUDSELIG kommer i tanke om at jeg da har en baby og jeg har lagt ham i barnevognen i haven til middagslur for en uge/en måned/et halvt år siden! Jeg løøøøøber ned mod barnevognen der står vildt langt væk, og det er efterår som nu, og der er fyldt med blade og lign. oven på barnevognen. Og mens jeg løber derned så tænker jeg på ting som "kan en baby mon overleve at have stået ude i en mdr? Måske er han stadig ok? FÅÅÅRK det her vil Mikkel bare SLET ikke kunne forstå, altså at jeg sådan bare HELT havde glemt det og at det ikke var med vilje, osv osv" Generelt er jeg i drømmende ret bekymret for hvad Mikkel han mon siger til det, fordi jeg bare ved at jeg umuligt kan forklare ham at det bare sådan helt var glemt at jeg havde et barn....

Jeg når (heldigvis?) aldrig ned til barnevognen og kigge inden jeg vågner, men jeg har verdens dårligste smag i munden hver gang jeg vågner efter at have haft den drøm!! Måske især fordi jeg faktisk ikke er sådan sååå bekymret over at barnet rent faktisk nok er dødt, men mere bekymret over at jeg VED at Mikkel bliver rasende og måske ikke kan tilgive mig... Det er meget underligt! Jeg gætter på at det er fordi at jeg inderst inde godt ved at jeg ikke vil glemme min baby og at den ikke vil dø, men at det måske mere handler om at jeg er bange for at Mikkel måske ikke synes jeg gør det godt nok? Hmm... hvem ved?

Du må lige skrive til Dr. Phil - han vil helt sikkert kunne få en heeel masse ud af sådan en drøm. Den lyder i øvrigt meget smuk på en ret så creepy måde

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

DK skriver:

Hej

PUHA det var sgu da en ubehagelig drøm. 

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Nej du er absolut ikke alene. Da jeg ventet Lucas var det meget om ham jeg drømte så troet faktisk at til ville handle om lille pigen denne gang men nej det handler om Lucas igen og det kan være ALT om ham han godt og onde drømme men mest marit og jeg hader det for de virker så virkelig og man kan tydelig huske dem bagefter. Jeg vågner også tit og græder og føler mit hjerte er ved at hamre ud af mig. 

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Mettemus skriver:

Jeg drømmer også virkelig meget og der forstyrrer egentlig min nattesøvn ret meget? Er stadig træt når jeg vågner og føler mig ikke ordentlig udhvilet - det kan dog også have noget med årstiden at gøre, jeg har aldrig været særlig god til at acceptere overgangen fra sommer til efterår.

Heldigvis er mine drømme ikke mareridt og de handler egentlig heller ikke om børn. Den anden nat drømte jeg fx at jeg var på bustur i Hartzen med nogle veninder. Med mig havde jeg en stor vandrerygsæk, en pose med levende guldfisk og en hat med mange drikkedunke i. I går drømte jeg så at jeg svømmede i en pool fuld af mennesker. Den ene af disse mennesker var Kim Larsen som også var nøgen og som havde, nårh ja, den største diller nogensinde! Jeg vågnede med et sæt og var ved at dø af grin. Synes simpelthen det er de mærkeligste ting ens underbevidsthed kan komme i tanke om. Havde det så bare været søde drømme om baby, men nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.