Graviditets Diabetes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Men det kan sgu ikke nytte du ikke har nogen rygrad. Den må du få fundet frem.
Tænk på at for hver gang du IKKE spiser snold, er bedre og bedre for dit helbred.
Fremfor at få den dårlige samvittighed når du spiser snold.
Så tror jeg også humøret kan stige en grad eller 2.

Vi er holdt med snold osv., og hvis vi har lyst til noget lækkert får vi frugt, skåret ud i hapser, måske med rosiner, og hvis det skal være NAM NAM, blander vi det med noget youhurt.
Så bliver lysten stillet.

Prøv Betina!

Tror squ du har ret... Vingumserne er hermed pakket væk... Juicen skal også nok følge efter... Så må jeg køre forbi fakta i morgen og købe nogle gulerødder og agurker jeg kan gumle på....

Tak for dit spark:D

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

Rasmine

[citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Men det kan sgu ikke nytte du ikke har nogen rygrad. Den må du få fundet frem. [rød]Tænk på at for hver gang du IKKE spiser snold, er bedre og bedre for dit helbred. Fremfor at få den dårlige samvittighed [k]når[/k] du spiser snold. Så tror jeg også humøret kan stige en grad eller 2.[/rød] Vi er holdt med snold osv., og hvis vi har lyst til noget lækkert får vi frugt, skåret ud i hapser, måske med rosiner, og hvis det skal være NAM NAM, blander vi det med noget youhurt. Så bliver lysten stillet. Prøv Betina![/citat] Tror squ du har ret... Vingumserne er hermed pakket væk... Juicen skal også nok følge efter... Så må jeg køre forbi fakta i morgen og købe nogle [rød]gulerødder og agurker[/rød] jeg kan gumle på.... Tak for dit spark:D Betina[/citat] Nemlig, og det smager pisse godt. Du kan evt. lave sådan en lavprocent dyppelse til? (Ved faktisk ikke om man må, har ikke styr på sårn noget selv) :$ Du siger bare til Betina, jeg er altid go' for en "opsang" hvis det er.

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Nemlig, og det smager pisse godt. Du kan evt. lave sådan en lavprocent dyppelse til? [blå](Ved faktisk ikke om man må, har ikke styr på sårn noget selv)[/blå] :$ Du siger bare til Betina, jeg er altid go' for en "opsang" hvis det er. [/citat] godt spørgsmål, for man skal jo helst gerne så fedt frit som muligt... Sidder lige og fundere over hvad dælen jeg skal spise til morgenmad, den plejer at bestå af rundstykker med [rød]smør og pålægchokolade[/rød]... og det dutter jo nok ikke...

Anmeld

6. august 2008

mor til en del

[citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Nemlig, og det smager pisse godt. Du kan evt. lave sådan en lavprocent dyppelse til? [blå](Ved faktisk ikke om man må, har ikke styr på sårn noget selv)[/blå] :$ Du siger bare til Betina, jeg er altid go' for en "opsang" hvis det er. [/citat] godt spørgsmål, for man skal jo helst gerne så fedt frit som muligt... Sidder lige og fundere over hvad dælen jeg skal spise til morgenmad, den plejer at bestå af rundstykker med [rød]smør og pålægchokolade[/rød]... og det dutter jo nok ikke... [/citat] [f][/f]Havregryn med minimælk....

Anmeld

6. august 2008

Anja

Betina, du har helt ret i, at jeg også syntes det var totalt håbløst da jeg lige fik det at vide :(

Det hjalp mig meget, at tale med den diætist jeg har fået tilknyttet på sygehuset OG at min mand var med mig der oppe til den første samtale. Synes det er vildt godt, at vi begge har hørt hende fortælle, hvordan jeg bør sammensætte min kost nu.

Samme dag købte vi nogle af de ting vi burde have i huset som vi ikke havde fx fedfattigt OG fiberrigt brød samt ultra fedtfattigt pålæg. Det der har været mest hårdt er klart at undvære de forbudte varer - slik, chokolade, is - you name it ! MEN som en af de andre har jeg faktisk fået mere energi af den nye kost og den mave som jeg ellers altid har lidt problemer med er pludselig meget bedre .... tror min krop sætter pris på den lidt sundere levevis, selvom det er ret vanskeligt at indrømme, at det har stået så slemt til med at leve sundt nok :$

Op hesten ! Op med humøret ! For mig er det vildt motiverende at se vægten gå en smule ned på et tidspunkt, hvor den ofte ville gå op med ½ kg om ugen. Så jeg tænker, det der ikke tages på er jo nærmest allerede tabt efter fødselen :)

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

Mor til en del skriver:

Altså altså, hvad er nu det for noget......

Jeg kan ikke helt huske hvordan det er med de tal, men da jeg fik det konstateret under min 6. graviditet var talllet 0,1 over det tilladte, og der var bare ingen kære mor, jeg græd snot i 2 dage. Manden var lige taget til Irak, og både ungerne og jeg savnede ham, og nu skulle jeg fandeme på diæt, fordi et tal havde sneget sig en krillimeter over det tilladet, ahhh den var slem........... lige indtil jeg kom igang, for sikken energi jeg fik da maden blev sund, jeg havde det bare så godt, at jeg ikke fatter hvorfor jeg ikke fortsatte den livsstil efter jeg havde født og fået konstateret at diabetesen var væk:$

Ja gu er det da træls hvis du skal til at tage blodsukkermålinger 5 eller 6 gange om dagen, hver anden dag, men det er lidt ligesom røgen(smøgerne) det er for dit og barnets bedste......

Jeg var tilknyttet en diætist, og hun var guld....

Lisbeth.

Det har squ heller ikke været sjovt... Må simpelthen bare hive mig selv op ved nakkehårene, og så tage mig sammen...

Regner med at Sygehuset nok skal ringe/skrive efter mig, hvis de mener det er så kriminelt at jeg skal til læge... For så vidt jeg kan se ligger jeg lige under grænseværdien, men det kan jo også være kriminelt nok jo...

Betina

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Betina, du har helt ret i, at jeg også syntes det var totalt håbløst da jeg lige fik det at vide :(

Det hjalp mig meget, at tale med den diætist jeg har fået tilknyttet på sygehuset OG at min mand var med mig der oppe til den første samtale. Synes det er vildt godt, at vi begge har hørt hende fortælle, hvordan jeg bør sammensætte min kost nu.

Samme dag købte vi nogle af de ting vi burde have i huset som vi ikke havde fx fedfattigt OG fiberrigt brød samt ultra fedtfattigt pålæg. Det der har været mest hårdt er klart at undvære de forbudte varer - slik, chokolade, is - you name it ! MEN som en af de andre har jeg faktisk fået mere energi af den nye kost og den mave som jeg ellers altid har lidt problemer med er pludselig meget bedre .... tror min krop sætter pris på den lidt sundere levevis, selvom det er ret vanskeligt at indrømme, at det har stået så slemt til med at leve sundt nok :$

Op hesten ! Op med humøret ! For mig er det vildt motiverende at se vægten gå en smule ned på et tidspunkt, hvor den ofte ville gå op med ½ kg om ugen. Så jeg tænker, det der ikke tages på er jo nærmest allerede tabt efter fødselen :)

Det er jo netop nok der faren i sig selv ligger begravet for mig... Ved godt det ikke burde være en undskyldning... Men er lidt bange for at det ligger begravet i bagagen fra barn... Min far som har sukkersyge og har haft det i snart 10 år, ja han kan ikke tage sig sammen...

Det kunne jo være dejligt, må tilstå jeg nær havde skudt min vægt i går da den sagde 100 kg, blev helt bange for den... Tør slet ikke tænke på hvad den siger om 2 måneder når vi skal føde hvis ikke der sker noget...

Det kunne jeg godt se fordelen i, det tror jeg også min krop kunne... og ikke mindst min kæreste... Han kan også godt tåle at tabe sig...
8D
Betina

Anmeld

6. august 2008

Anja

[citat][f][småt]Betina1978 (Tinatrold) skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Nemlig, og det smager pisse godt. Du kan evt. lave sådan en lavprocent dyppelse til? [blå](Ved faktisk ikke om man må, har ikke styr på sårn noget selv)[/blå] :$ Du siger bare til Betina, jeg er altid go' for en "opsang" hvis det er. [/citat] godt spørgsmål, for man skal jo helst gerne så fedt frit som muligt... Sidder lige og fundere over hvad dælen jeg skal spise til morgenmad, den plejer at bestå af rundstykker med [rød]smør og pålægchokolade[/rød]... og det dutter jo nok ikke... [/citat] Jeg spiser et stykke fedfattigt brød med ost + 30 på. Drikker en kop kaffe og et lille glas mælk til. Forresten sagde diætisten af juice er noget af det værste at drikke - det indeholder 4-6 sukkerknalde per dl !!

Anmeld

6. august 2008

ivfmarie

Hej Betina Jeg har lige læst hele tråden... Puha, det lyder ikke så godt med dine glucoseværdier - godt at det er blevet opdaget i tiden, for der er ingen tvivl om at du er i højrisikogruppe, ikke bare for diabetes, men også for svangerskabsforgiftning -[rød][f] og det er altså virkelig alvorligt![/f][/rød] For hver eneste lille bitte engelsk vingummi [k]du[/k] spiser øger du dit barns mis-trivsel :'( Og det har du vel ikke lyst til? Undskyld hvis jeg lyder hård nu - men det er altså meget vigtigt at du tager din kost op til overvejelse, selvfølgelig for din egen skyld, men så sandelig også for det lille hjælpeløse liv du bærer på - han er jo 120% afhængig af at [f]du[/f] gør det der er bedst for [k]ham[/k] Jeg håber at du får tilbudt råd og vejledning fra sygehuset, ellers synes jeg at du selv skal tage kontakt til din sp - hun ved hvilke tilbud der er i din kommune. (H)Held og lykke med at blive sundere - [grøn][f]right now[/f][/grøn]:)

Anmeld

6. august 2008

Anja

[citat][f][småt]ivfmarie skriver:[/småt][/f] Hej Betina Jeg har lige læst hele tråden... Puha, det lyder ikke så godt med dine glucoseværdier - godt at det er blevet opdaget i tiden, for der er ingen tvivl om at du er i højrisikogruppe, ikke bare for diabetes, men også for svangerskabsforgiftning -[rød][f] og det er altså virkelig alvorligt![/f][/rød] For hver eneste lille bitte engelsk vingummi [k]du[/k] spiser øger du dit barns mis-trivsel :'( Og det har du vel ikke lyst til? Undskyld hvis jeg lyder hård nu - men det er altså meget vigtigt at du tager din kost op til overvejelse, selvfølgelig for din egen skyld, men så sandelig også for det lille hjælpeløse liv du bærer på - han er jo 120% afhængig af at [f]du[/f] gør det der er bedst for [k]ham[/k] Jeg håber at du får tilbudt råd og vejledning fra sygehuset, ellers synes jeg at du selv skal tage kontakt til din sp - hun ved hvilke tilbud der er i din kommune. (H)Held og lykke med at blive sundere - [grøn][f]right now[/f][/grøn]:)[/citat] Hvordan hænger det sammen med svangerskabsforgiftning ?? Det har min læge (overlæge) ikke sagt noget om ..... ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.