Graviditets Diabetes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. august 2008

Plysbjørnen

Jeg har været til glukosetest i dag, og ja det gik millest talt ikke synderligt godt... Mit første tal var på 5,6 højt men ikke for højt... Men så efter 2 timer, fik jeg jo en ny prik... 8,9 :'(, højt meget højt... De sagde ikke noget, men lød ikke vildt begejstret... Det skal lige siges at jeg ud over at ryge under kategorien svært overvægtigt (jeg lyver detsvære ikke) så har vi sukkersyge familien (min far)... Det eneste jeg kan finde er dette: [citat]Diagnose: Blodsukkermålingen foretages på det blod, man udtager efter et lille prik i øret. Dette sker fastende og 2 timer efter indtagelse af sukkervandet. Ved fasteværdi større end 7,5 mmol/l gentages målingen umiddelbart, og hvis også denne også er større end 7,5mmol/l, udføres ikke OGTT, da der definitionsmæssigt er tale om diabetes. [rød]2-timers-værdi større end 9,0 mmol/l er diagnostisk for tidligere svangerskabs diabetes [/rød] (GDM.)[/citat] Men ja ærligt talt jeg er pisse nervøs, for kan se at det om ikke andet ligger lige på grænsen... Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 30+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

Anja

Ja, jeg håber da for dig, at du ikke har det :)

Jeg har jo levet efter det et par uger nu - har dog syndet et par gange :$

men men men jeg har målt blodsukker 6 gange om dagen flere dage nu og ALLE de blodsukkermålinger jeg har lavet ligger mellem 4 og 6 mmol. Synes jo de burde ligge lidt mere på grænsen siden de mener, at jeg har graviditetssukkersyge (?)

OG det "fede" ved det hele er, at jeg har smidt næsten 3 kg på den tid jeg har levet sundere :) Jeg har rigeligt at tage af er pt 20 kg fra min tidligere idealvægt .....

Anja 30+1

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Ja, jeg håber da for dig, at du ikke har det :)

Jeg har jo levet efter det et par uger nu - har dog syndet et par gange :$

men men men jeg har målt blodsukker 6 gange om dagen flere dage nu og ALLE de blodsukkermålinger jeg har lavet ligger mellem 4 og 6 mmol. Synes jo de burde ligge lidt mere på grænsen siden de mener, at jeg har graviditetssukkersyge (?)

OG det "fede" ved det hele er, at jeg har smidt næsten 3 kg på den tid jeg har levet sundere :) Jeg har rigeligt at tage af er pt 20 kg fra min tidligere idealvægt .....

Anja 30+1

Det håber jeg heller ikke jeg har... Men det har da tydelig vis signe fordele (vægtmæssig)... jeg er pt ca 35 kg fra min ideal vægt, så jeg tager vist ikke helt skade af at få lagt kosten om...

Betina

Anmeld

6. august 2008

Anja

Det håber jeg heller ikke jeg har... Men det har da tydelig vis signe fordele (vægtmæssig)... jeg er pt ca 35 kg fra min ideal vægt, så jeg tager vist ikke helt skade af at få lagt kosten om...

Betina

Ja, det kan jo ikke skade at lægge kosten lidt om. Synes faktisk det har været ret nem, selv om jeg indrømmet har syndet et par gange, altså spist lidt is og en enkelt gang lidt chokolade :$

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Betina1978 skriver:

Betina

Ja, det kan jo ikke skade at lægge kosten lidt om. Synes faktisk det har været ret nem, selv om jeg indrømmet har syndet et par gange, altså spist lidt is og en enkelt gang lidt chokolade :$

Det er jo netop det... tror bare lidt jeg har en rygrad som en kogt regnorm... For selvom jeg fik et "vink med en vognstang" af den anden verden i dag... ja så sidder jeg troligt her ved min computer med 1 kg Engelsk Vingummi og 1½ liter juice stående foran mig8(...

Det siger jo lidt sig selv, ingen rygrad her...

Betina

Anmeld

6. august 2008

Anja

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Anja skriver:

Betina1978 skriver:

Betina

Det er jo netop det... tror bare lidt jeg har en rygrad som en kogt regnorm... For selvom jeg fik et "vink med en vognstang" af den anden verden i dag... ja så sidder jeg troligt her ved min computer med 1 kg Engelsk Vingummi og 1½ liter juice stående foran mig8(...

Det siger jo lidt sig selv, ingen rygrad her...

Betina

:)) Altså altså - husk nu alligevel at tage det din krop fortæller dig lidt alvorligt !

Hvis du er på grænsen til at udvikle det nu OG der er sukkersyge i din familie, så er det måske værd at tænke i lidt fremtidssikring ???

Anmeld

6. august 2008

Rasmine

Betina, stop så med det snold og juice.
Tænk på baby!
Og dig selv.
:)

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

Det er jo netop det... Jeg har jo åbenbart ikke ret meget rygrad når jeg får sådan et vink med en vognstang, og så alligevel være "ligeglad"... Men jo er jo nok nød til at tage mig sammen... Synes bare lige at det er lidt håbløst (som Anja jo vist også synes for et par uger siden)...

Tror jeg vil sove lidt på det, snakke med lægen i morgen når jeg skal der ud med Laura, og høre om de har et godt råd...

Betina

Anmeld

6. august 2008

Rasmine

Men det kan sgu ikke nytte du ikke har nogen rygrad. Den må du få fundet frem.
Tænk på at for hver gang du IKKE spiser snold, er bedre og bedre for dit helbred.
Fremfor at få den dårlige samvittighed når du spiser snold.
Så tror jeg også humøret kan stige en grad eller 2.

Vi er holdt med snold osv., og hvis vi har lyst til noget lækkert får vi frugt, skåret ud i hapser, måske med rosiner, og hvis det skal være NAM NAM, blander vi det med noget youhurt.
Så bliver lysten stillet.

Prøv Betina!

Anmeld

6. august 2008

mor til en del

Altså altså, hvad er nu det for noget......

Jeg kan ikke helt huske hvordan det er med de tal, men da jeg fik det konstateret under min 6. graviditet var talllet 0,1 over det tilladte, og der var bare ingen kære mor, jeg græd snot i 2 dage. Manden var lige taget til Irak, og både ungerne og jeg savnede ham, og nu skulle jeg fandeme på diæt, fordi et tal havde sneget sig en krillimeter over det tilladet, ahhh den var slem...........lige indtil jeg kom igang, for sikken energi jeg fik da maden blev sund, jeg havde det bare så godt, at jeg ikke fatter hvorfor jeg ikke fortsatte den livsstil efter jeg havde født og fået konstateret at diabetesen var væk:$

Ja gu er det da træls hvis du skal til at tage blodsukkermålinger 5 eller 6 gange om dagen, hver anden dag, men det er lidt ligesom røgen(smøgerne) det er for dit og barnets bedste......

Jeg var tilknyttet en diætist, og hun var guld....

Lisbeth.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.