Vis mig din brudekjole.... <3 <3 <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.830 visninger
98 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

lisbethita

KÆRE TØSER,

Nu er der jo nogle stykker herinde, som enten skal giftes eller som allerede er blevet gift. Jeg har en veninde, som skal giftes til næste år, som jeg skal hjælpe med at finde "udstyret"! Jeg har før set flere af jer sende billeder af jeres smukke kjoler og jeg tænkte, om I ikke kunne hjælpe mig? Jeg har brug for jeres gode råd og erfaringer til at give lidt mere inspiration. SÅ....VIS MIG JERES BRYLLUPSFOTO ELLER VIS MIG DIN BRUDEKJOLE <3 (man må gerne vedhæfte flere billeder) 

Hvad gjorde I jer af overvejelser mht kjolen?? Gik I bare ind i 1 butik og så var dét, det?? Vidste I nogenlunde, hvordan den skulle se ud eller endte det med at blive noget helt andet, end I regnede med?? Hvilken prisklasse var den i?? Lejet eller købt? Dette er jo meget interessant, hvad I har valgt der. Personligt har jeg ikke behov for at købe en kjole. Jeg vil hellere leje og købe et par dyre sko jeg kan bruge bagefter, men ....jeg skal selvfølgelig heller ikke giftes lige nu, fnis....

Hvad med håret?? Havde I fundet et billede i et blad inden, som I tog med til frisøren?? Havde du slør på (det viser billedet nok) eller blomsterkrans, blomster i hår, spænde eller ikke noget...??? 

Hvad med skoene?? Gik du meget op i, om de skulle kunne bruges bagefter eller var det "rigtige brudesko" som man kun bruger 1 gang?

GLÆDER mig meget til at se, om nogen vil dele deres store dag med os andre herinde! Og glæder mig sindsygt til at høre jeres tanker bag de valg I traf. Håber at blive klogere....

På forhånd tak ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

lisbethita

Øv...slet ingen som vil dele deres erfaringer?? Det er selvfølgeligt også meget personligt, men jeg håber alligevel at nogen vil give et par ideer med på vejen ;-) 

KRAM

Anmeld

25. oktober 2010

Mi

Jeg har ingen billeder jeg kan dele, for det var inden den digitale tidsalder, så vi har kun gammeldags negativer.

Jeg syede selv min kjole, vi holdte i det hele taget en rigtig gør det selv fest, hvor familie og venner hjalp med alt. Det var den bedste sommer.

Jeg tog ind i et par butikker og prøvede lidt forskellige kjoler, og så lavede jeg et mønster ud fra hvad jeg havde kunnet lidt; Underdelen af den ene, ryggen fra den anden, længden på slæb og sådan. Det blev ikke billigere selv at sy densom leje, kostede mig et par tusinde. Hvis jeg ikke selv skulle have syet den ville jeg helt sikkert have lejet. Kjolen er afleveret til genbrug nu, så kan nogle andre måske få glæde af den.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. oktober 2010

Marco2

Hej Lisbeth.

Der er mange af pigerne der har vist billeder af deres kjoler her:

https://www.baby.dk/debat/31150pi1/ordet-er-frit/vis-mig-jeres-brudekjole----.aspx

God arbejdslyst.

AG

Anmeld

25. oktober 2010

JonTri

Her er min kjole fra maj i år (psst - det er min farmand jeg står sammen med). Jeg købte min kjole, da der var 50pct. Den var lidt speciel, da der er fjer og sten mellen brysterne og perler ned af kjolen. Det var SLET ikke sådan en jeg ville have, men det var den der sad allerbedst... Ville hellere ha haft noget mere simpelt, men den er heller ikke fyldt med pynt. 

Håret skulle hænge, da jeg ellers var blevet meget bar - synes ikke det var en kjole, vor slør hørte til. Temaet blev "Hollywood Bride". Ville have haft blomster i, men valgte det fra. Buketten er fra et katalog, dog forlangte jeg, at der sku bonderoser i, da det er en af ynglingsblomsterne. Ellers var der orkideer, fuchsia, brændende kærlighed mm i. Skoene kostede 1000 kr og skal helt sikkert bruges igen. De er elfenbensfarvede med en enkel sten på - og det er sandaler - så de kan sagtens bruges igen. 

Klem Rikke - der gerne ville giftes HVER dag!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

silden85

her er der lidt billeder af min brudekjole her. 31 juli 2010 og her er i uge 23+1, så det er en gravidtetkjole

nr. 1 sammen med min far, på vej op af kirkegulvet

nr. 2 mig og min mand, da vi var på vej ned af kirkegulvet

nr 3. kan i se den bagfra

nr 4. der kan i se den tæt på, inden jeg skal over i kirken

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

MarianneSonne skriver:

Jeg har ingen billeder jeg kan dele, for det var inden den digitale tidsalder, så vi har kun gammeldags negativer.

Jeg syede selv min kjole, vi holdte i det hele taget en rigtig gør det selv fest, hvor familie og venner hjalp med alt. Det var den bedste sommer.

Jeg tog ind i et par butikker og prøvede lidt forskellige kjoler, og så lavede jeg et mønster ud fra hvad jeg havde kunnet lidt; Underdelen af den ene, ryggen fra den anden, længden på slæb og sådan. Det blev ikke billigere selv at sy densom leje, kostede mig et par tusinde. Hvis jeg ikke selv skulle have syet den ville jeg helt sikkert have lejet. Kjolen er afleveret til genbrug nu, så kan nogle andre måske få glæde af den.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hej Marianne,

Tusind tak for dit indlæg! Ej hvor sejt altså! At du syede din kjole helt selv!! Hvis man har de evner, så kan jeg godt forstå, at du udnytter dem ;-) Min kusine syede også sin brudekjole selv. Den var så smuk. SIKKE ET ARBEJDE.... det må have taget dig rigtigt lang tid. Det tog i hvert fald hende super lang tid. Du har tilmed designet den helt selv ud fra et par andre kjoler, som du fandt inspiration hos?? Det er så sejt gået  

He he...men jeg kan godt lide papirsbilleder. Får stadigt de digitale (eller de bedste) fremkaldt til papir. Det er bare bedre!

Tusind tak fordi du skrev ;-) 

Kram

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

rikkekrogh skriver:

Her er min kjole fra maj i år (psst - det er min farmand jeg står sammen med). Jeg købte min kjole, da der var 50pct. Den var lidt speciel, da der er fjer og sten mellen brysterne og perler ned af kjolen. Det var SLET ikke sådan en jeg ville have, men det var den der sad allerbedst... Ville hellere ha haft noget mere simpelt, men den er heller ikke fyldt med pynt. 

Håret skulle hænge, da jeg ellers var blevet meget bar - synes ikke det var en kjole, vor slør hørte til. Temaet blev "Hollywood Bride". Ville have haft blomster i, men valgte det fra. Buketten er fra et katalog, dog forlangte jeg, at der sku bonderoser i, da det er en af ynglingsblomsterne. Ellers var der orkideer, fuchsia, brændende kærlighed mm i. Skoene kostede 1000 kr og skal helt sikkert bruges igen. De er elfenbensfarvede med en enkel sten på - og det er sandaler - så de kan sagtens bruges igen. 

Hej Rikke,

ØJJJJ HVOR ER DU SMUK !!!! Hvor er det bare et godt billede!! Tak for det ;-) Hold da op hvor din far og dig klæder hinanden godt. SUPER smuk kjole altså... og rigtigt flot med håret. Det er god inspiration!! Jeg kan rigtigt godt lide det ser så naturligt ud! Din farmand ser også brandgodt ud i det jakkesæt! Sejt!!! Ha ha ha!!

Fedt, at du bruger skoene. Jeg synes tit jeg hører, at man ikke får brugt skoene. Og det er jo synd, fordi de koster jo...

Ja...din buket er virkeligt virkeligt smuk! Jeg elsker de farver, den består af. jeg tror nok det er min venindes mand (kommende mand), som skal vælge buketten. Det er vist en tradition, men man kan vel godt ønske sig nogle bestemte farver?? Valgte du den mon selv??

Tusind tak for dit svar. Du gav virkeligt stof til eftertanke/ inspiration! Ih..hvor er det spændende. Glæder mig til det en dag bliver mig, hi hi!

Ha en skøn dag 

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

rikkekrogh skriver:

ps. glemte at skrive, at du virkeligt ligner en hollywoodbride!!! Hold fast hvor er den dog smuk den kjole! Hvor har du købt den?? Hvis det ikke er for langt væk, så kan det være vi vil prøve den butik. 

KRAM ;-)

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

silden85 skriver:

her er der lidt billeder af min brudekjole her. 31 juli 2010 og her er i uge 23+1, så det er en gravidtetkjole

nr. 1 sammen med min far, på vej op af kirkegulvet

nr. 2 mig og min mand, da vi var på vej ned af kirkegulvet

nr 3. kan i se den bagfra

nr 4. der kan i se den tæt på, inden jeg skal over i kirken

Hej silden85,

Åhhhhhh hvor er det smukke billeder, altså!!! Tusind tak fordi du sendte så mange!!! Du er virkeligt virkeligt smuk og håret sidder også virkeligt smuk!! Ej, man bliver jo helt rørt over at se disse billeder!! Hvor jeg glæder mig til det bliver min veninde...ja og mig selv en dag ;-)  Man kan slet ikke se, at du er gravid, synes jeg! Kjolen sidder jo bare super smuk på dig !!!! Det er sjovt at tænke på, at du næsten lige er blevet gift!! Virkeligt fedt, at I kører det lilla tema med den flotte budket, slips og det hele!! 

Er det en broche der sidder på kjolen eller var den allerede på kjolen??? Smuk detalje!!!!! 

TUSIND TAK FOR INSPIRATION!!!!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.