Flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2008

Sille

Freja får også stadig flaske til natten.. hun elsker den og det vil jeg ikke tage fra hende lige nu...

Har dog sat en grænse der hedder max 1½ år.. men nu må vi se om den grænse rykker sig...:$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2008

Kaufie

Vi har så aldrig været på flasken - og nu sidder jeg jo nærmest og bliver helt misundelig over jeres hyggestunder.... For efter vi stoppede ammeriet, så har William ikke den der hygge-hygge slappe af stund.

Vi læser som regel en bog før sengetid efter han er puttet i nattøj og har fået børstet tænder - det er vist det nærmeste vi kommer.

Men så behøver vi jo heller ikke tænke over hvordan og hvornår vi skal tage den fra ham...

Anmeld

4. august 2008

Susan1978

Emil er også stadig på flasken.

Han får en med i Dp, som hun så selv kan bestemme om hun synes han skal have, engang i mellem har han drukket den..

også får han sin aftenflaske, med i sengen.. :$ Rigtig skidt.. men Ea fik det også.. og når vi skal vænne ham af med den, hvilket jeg ik synes behøver være nu, så laver vi den bare tyndere og tyndere og tilsidst får han bare vand i den.. også mister han interessen for den.. eller sådan gik dem med Ea hvert fald.

Så ja her er vi også stadig på flasken.

Anmeld

4. august 2008

Grynt

Freja får en morgen flaske med mini mælk i. Mme stoppede vi da hun blev et år. Og siden hun jo er ganske godt i stand, så får hun altså minimælk.

Marco, jeg ville hellere ikke lave om på ting der hjemme så længe det er nyt for bette Emily at være i vuggestue. Jeg er ikke sikker på at så små børn kan håndtere alt for mange nye ting/indtryk/forandringer på een gang, så træd varsomt. Desuden hvis flasken skaber noget tryghed for Emily så skal du da bare endelig fortsætte med den.

Jeg fik aldrig ønsket prinsessen rigtig hjertelig tillykke med fødselsdagen. Jeg håber hun havde en fantastisk dag med masser af gaver og lagkage (L)

Tina (H)

Anmeld

4. august 2008

Tikki

Iza fik også sin aftenflaske på 200 ml mme inden put....lige indtil i aften. Det er første aften vi prøver uden....det har taget hende 40 minutter at falde i søvn, men ikke meget gråd eller andet. Flasken var en del af vores putteritual indtil i aften. Hun fik en flaske, børstet tænder og så i seng - Her til aften fik hun lidt almindelig lunet mælk i en tudekop inden put (hun ligger stadig hos en af os bare med tudekoppen i stedet for flasken), børstet tænder og i seng....og rodede så rundt 40 minutter og faldt i søvn. Jeg tror ikke, hun mangler den faktisk, men vi har jo også erstattet den med noget andet, så det er lidt nemmere for hende....måske ;)

Anmeld

4. august 2008

Plysbjørnen

Her bruger vi ikke sutteflaske mere... vågner hun om natten får lidt vand af koppen... ellers ingen ting...

Betina

Anmeld

4. august 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Også her. Caroline får 200 ml. babymælk, som nok bliver skiftet ud med letmælk her, når pakken er tom. Den får hun indtil jeg har afleveret speciale om en måneds tid, og derefter går vi igang med en rolig afvænning. Tror det bliver sådan noget med 10 ml. mindre i for hver aften eller noget i den stil:)

Kender børn, der har fået flaske til 3-års alderen, og selvom det efter min smag måske er en smule i overkanten, er det nu helt normaltfungerende børn i dag. Så om de er 1 eller 1½ år inden de bliver afvænnet gør mig ikke så meget.

;)Pernille

Anmeld

4. august 2008

BellaT

Phillip får også en godnatflaske. Stadig. Mest af alt fordi han ikke drikker viiiildt meget sødmælk i løbet af dagen. Men også fordi det er så hyggeligt og han ææælsker den.

Knus fra Helle...

Anmeld

4. august 2008

Tynen

Stella får også en flaske til natten.

Så længe hun er så mærkelig at putte, så holder jeg ikke med den frivilligt :)
Jeg vil ikke lave for meget om på putteritualet (Det er ødelagt nok i forvejen) så har tænkt mig at fortsætte til hun bliver normal igen.. Eller til hun bliver MAX!!! 1½ år.
Nu skal hun lige i gang igen efter ferien.

Synes da bare du skal fastholde den.
Det er jo det hun kender og forbinder med tryghed, og nu sker der jo så meget i hendes liv.

Anmeld

4. august 2008

ivfmarie

Hej Marco Allerførst: Tillykke med lillepigen...Ja.. det store flakespørgsmål... Jeg har jo også ladet mig fortælle at det skulle være slut med mme og flaske når de blev et og - og præsic på 1-års dagen røg mme'en ud af sortimentet. Han plejede at få en flaske før middagslur, og en til aftenputningen. Den til middag blev sløjfet uden problemer, og uden erstatning med andet - andet end at han bliver tilbudt mælk af kop lige inden han rammer vognen. Den om aftenen blev byttet lige over med en flaske kamillethe. Og det var fint med Malte - ingen problemer i det. Men så begyndte hans helvedesperiode - om det var derfor, eller det bare var et tilfælde ved jeg ikke. Nu sover han af H til om natten, og vi er efter 3 uger uden én eneste nats sammenhængende søvn blevet enige om at gå tilbage til mme til natten - bare indtil han han bliver bedre om natten igen. summasumarium: Malte får en flaske mme til natten. Jeg vil da lige lige at i perioden uden mme - spiste Malte betydeligt mere almindelig mad, så måske var det netop en fordel for småtspisende børn at droppe flasken? Marie - must go to bed....NOW!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.