Nogen der har været til 2. JDM besøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Kats

DK skriver:

ØV!

Altså hvis jeg var jer, så ville jeg skrive et brev til jeres JDM-konsulation (altså sådan overordnet og ikke rettet mod lige jeres JDM) og så skrive at i ikke længere vil gå til JDM og hvad grundende til dette er! Jeg er helt sikker på at nogen så vil få røde ører og at i vil blive tilbudt en ny sød (og sikkert enormt dygtig og serviceminded) JDM!!

Det var godt du skrev, da mine forventninger dalede en lille smule! Altså de har været helt hen i vejret

Altså jeg er sikker på at hende her er en ”ener”…
- altså det håber jeg virkeligt!?

Vi er så heldige at have en gynækolog i nærmeste familie, som jeg fra nu af vælger at trække på.
Men er første gangs gravid, og ville ønske, at jeg kunne få et fuldstændigt almindelig forløb, med små spændende informationer ligesom alle I andre får. Men som sagt, så må jeg bare trække på baglandet fra nu af - for VI VIL have et positivt forløb.

Som du skriver bør jeg skrive en henvendelse - og bliver jo under alle omstændigheder nødt til at give en forklaring, da vi jo melder fra, til de kommende JM besøg.
Nu har vi fået aftalt en lille hyggescanning fredag, så jeg er ok.

Men stakkels de andre med samme sjuske til uduelig jordemoder.

Men ihh altså, jeg håber stadig, at du får en masse hyggelige informationer… særligt noget så spændende som Bimmerens vægt… se sådan noget havde jeg set frem til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

karina pigen

jeg har godt nok været til mange, jeg ha ca 1-2 besøg hos hende om mdr..

men går udfra hun snakker med dig omkring hvordan det går, om du kan mærke liv, hvor tit og du har fundet et livsmønster hos den lille..

så mærker hun og måler og lytter til hjerte lyd..

synes det er så hyggeligt at være til jordmor og rart at få svar på de spørgsmål man end nu har...

Anmeld

21. oktober 2010

karina pigen

DK skriver:

Smart!! Jamen så vidt jeg kan se er det vist også gennemsnitsvægten sådan cirka når man er 28+0 så det er jo helt perfekt!!

Tak for svar!

min blev vejet til 900 G .. jeg var til tilvækst scanning og der målte de ham..

Anmeld

21. oktober 2010

Mettemus

DK skriver:

Uhhh i morgen allerede? Jeg er super misundelig!! Husk at opdatere på hvor stor mon han er blevet! Nu hvor han jo nok vejer over et kg, så er han nok nærmere en gulddreng frem for et guldæg... he he!!

Det er lidt fjollet at glæde sig sådan, og jeg bliver sikkert skuffet, men ikke om den viden overhovedet kan nedsætte mine forventninger det mindste!!

Så er jeg hjemme igen...

Besøget gik lidt på samme måde som første gang, men med lidt mere fokus på maven. Min urinprøve var fin og uden både protein og glukose. Så snakkede vi lidt om hvordan jeg har haft det siden sidst, og hun opfordrede til mere motion, fordi jeg synes, jeg begynder at kunne mærke at min ryg og lænd bliver mere belastet. Så må undersøge forskellige muligheder for noget træning der er tilpasset gravide - hælder vist mest til svømning...

Hun mærkede også på maven og vi fik lov at høre hjertelyd. Som sædvanelig når der er fagpersoner involveret var Lillemanden ikke særlig samarbejdsvillig og der gik lang tid før vi kunne skelne hans hjertelyd fra min egen puls, fordi han lå med ryggen helt oppe under mine ribben - tæt på hjertet Hun målte maven og sagde nogenlunde det samme som lægen - min livmor er kæmpestor. Denne gang var jeg forberedt på informationen og fik spurgt hvad det så betød - stort barn eller meget fostervand? BEGGE DELE! Hun kunne mærke rigtig meget fostervand og han fyldte ikke hele livmoren ud, men han er stor. Normalt vejer de 1100-1200 gram (er 28+0 i dag), men hun skønnede ham til 1400-1500 gram 
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med den info - selvfølgelig er jeg sååå glad for at han vokser derudaf, men kan på den anden side godt frygte at han ender med at veje 5 kg før han kommer ud. Hun sagde dog, at hans vægt godt kan stabilisere sig og at han måske vokser i ryk og lige har taget et spring. Men det finder vi vel ud af om 12 ugers tid... shit det kommer til at gå stærkt! 

Anmeld

21. oktober 2010

DK

Mettemus skriver:

Så er jeg hjemme igen...

Besøget gik lidt på samme måde som første gang, men med lidt mere fokus på maven. Min urinprøve var fin og uden både protein og glukose. Så snakkede vi lidt om hvordan jeg har haft det siden sidst, og hun opfordrede til mere motion, fordi jeg synes, jeg begynder at kunne mærke at min ryg og lænd bliver mere belastet. Så må undersøge forskellige muligheder for noget træning der er tilpasset gravide - hælder vist mest til svømning...

Hun mærkede også på maven og vi fik lov at høre hjertelyd. Som sædvanelig når der er fagpersoner involveret var Lillemanden ikke særlig samarbejdsvillig og der gik lang tid før vi kunne skelne hans hjertelyd fra min egen puls, fordi han lå med ryggen helt oppe under mine ribben - tæt på hjertet Hun målte maven og sagde nogenlunde det samme som lægen - min livmor er kæmpestor. Denne gang var jeg forberedt på informationen og fik spurgt hvad det så betød - stort barn eller meget fostervand? BEGGE DELE! Hun kunne mærke rigtig meget fostervand og han fyldte ikke hele livmoren ud, men han er stor. Normalt vejer de 1100-1200 gram (er 28+0 i dag), men hun skønnede ham til 1400-1500 gram 
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med den info - selvfølgelig er jeg sååå glad for at han vokser derudaf, men kan på den anden side godt frygte at han ender med at veje 5 kg før han kommer ud. Hun sagde dog, at hans vægt godt kan stabilisere sig og at han måske vokser i ryk og lige har taget et spring. Men det finder vi vel ud af om 12 ugers tid... shit det kommer til at gå stærkt! 

Hvor dejligt at besøget gik godt!! Altså 1400-1500 gram det er jo da godt nok alligevel noget, he he. Men JDM har nok ret i at han måske bare lige har vokset heeelt vildt og så tager den lidt mere med ro de næste par uger! Ellers er jeg sikker på at du er fuldt ud kompetent til at smutte ham ud som en julemandel, -der 37+0!!

Hvornår skal du afsted igen?

Anmeld

21. oktober 2010

DK

karina pigen skriver:

jeg har godt nok været til mange, jeg ha ca 1-2 besøg hos hende om mdr..

men går udfra hun snakker med dig omkring hvordan det går, om du kan mærke liv, hvor tit og du har fundet et livsmønster hos den lille..

så mærker hun og måler og lytter til hjerte lyd..

synes det er så hyggeligt at være til jordmor og rart at få svar på de spørgsmål man end nu har...

Hvor vildt du har så mange besøg. Er der en særlig grund til det eller?

Men du har ret i JDM besøg da som regel altid er hyggelig og det er jo ALTID interessant at tale om guldklumpen i maven!

Anmeld

21. oktober 2010

karina pigen

DK skriver:

Hvor vildt du har så mange besøg. Er der en særlig grund til det eller?

Men du har ret i JDM besøg da som regel altid er hyggelig og det er jo ALTID interessant at tale om guldklumpen i maven!

ja der er grund til det, jeg fik jo en graviditets.. depression tidligt, oghavde lidt svært  så jeg blev tilbudt at komme i et støtte team for sårebare gravide hvor flere og længe jordmor besøg er en del af det..

og kan kun sige det har hjulpet mig riiiigtig meeeget..

Anmeld

21. oktober 2010

DK

karina pigen skriver:

ja der er grund til det, jeg fik jo en graviditets.. depression tidligt, oghavde lidt svært  så jeg blev tilbudt at komme i et støtte team for sårebare gravide hvor flere og længe jordmor besøg er en del af det..

og kan kun sige det har hjulpet mig riiiigtig meeeget..

Ejjj hvor dejligt at man i dag tager den slags seriøst og også har nogle gode tilbud der kan hjælpe!! Det er da helt kanon at det allerede har hjulpet!!

Anmeld

22. oktober 2010

Diana...

businesstigger skriver:

Der hvor jeg går har de indrettet det sådan at man tager urinprøven når man kommer og selv kommer en stik i for at se om alt er okay.

Og ja blodtryk blev også målt.

Hun skønnede babyen til 1100-1200 g og sagde at det var fint i forhold til hvor langt jeg var.

Ja sådan er de også hos mine JDM. 

Anmeld

22. oktober 2010

Diana...

Jeg skal afsted første mandag i november mener jeg det er. Jeg glæder mig helt vild. Vi er jo i grupper af en mellem 6 -10 kvinder og det er så skide hyggeligt sidste gang mødte jeg en masse dejlige mennesker. 

Men jeg ringer til hende på mandag og høre om de ikke godt vil undersøge mig for jeg har så P.... hamrende ond i mit underliv det spænder og jeg kan næsten ikke gå. Det føles som om det hele er ved at blive revet op. Jeg ved ikke om det har noget med min blærebetændelse at gøre men jeg er sgu nervøs. 

Er der andre der har ond der nede? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.