Vi har netop været af sted i dag (27+1)… og Åhhh Ditte, er lidt i tvivl om jeg skal kommentere.. vil ikke ødelægge din gode stemning 
Men nu gør jeg det alligevel, for jeg tror bare at det er min jordemoder som er lidt sjusket - og det er jeg sikker på, at din ikke er.
Nu vil jeg ikke lave en slavegennemgang - men det er ekstremt akavet, hun glemmer det halve af ”programmet”, noterer forkerte datoer og nu også forkert puls… glemte at veje mig, glemte at tjekke urinprøven, glemte (sidste gang) at give os info om fødselsforberedelse, som nu er for sent at komme på… o.s.v.
Tja… det var lige prikken over i´et i dag, så vi er helt enige om, at vi skifter jordemoder, eller dropper jordemoder-delen.
Synes bare det er ærgerligt, for jeg havde glædet mig - da sidste besøg netop var lidt ”uden indhold”.
Men da vi kom ud i bilen, sad vi bare helt stille og kiggede på hinanden… var bare så paf og skide skuffet.
Så enten betaler vi os fra en privat jordemoder eller også dropper vi den del. Jeg nægter at tage derop igen - glad og forventningsfuld - og så gå derfra så irriteret..og efterfølgende fuldstændig slukøret, som i dag, fordi jeg følte, at jeg går glip af alle de små og hyggelige informationer, om babyens formodentlige vægt, hvordan babyen vender etc.. og alt hvad I andre gravide får af vide om jeres små babyer i maven.
Knuser
Men du kan vist normalt forvente:
Blodtryk, puls, egen vægt, estimeret fostervægt, fosterstilling, symfysefundusmål, urinprøve (blærebetændelse, protein, æggehvidestoffer) og hjertelyd.
Dertil, opfølgning af graviditet/problemer, amning og fødselsforberedelse.