Nogen der har været til 2. JDM besøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

DK

Hej Tøser!

De første af os må da snart have været afsted til 2. JDM besøg nu?

Jeg skal afsted om en uge i dag præcist. Jeg er sååååå spændt og glæder mig helt vildt. 1. JDM besøg for mig var i starten af juli, så man må også sige at mine forventninger til det besøg snart er når helt op i himlen!

Så come on og give mig en lille forsmag!!

Hvor langt var i henne præcist til besøget? Hvad talte i om? Hvad skete der? Lagde hun hænder på maven og vurderede en vægt på babyen osv osv osv?

Knus en TOTALT utålmodig Ditte!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

CamiRon

Jeg skal på tirsdag!  Glæder mig helt vildt.

Vil også gerne høre om jer andre, så kom nu piger.

Anmeld

20. oktober 2010

businesstigger

jeg var 28+0. Hun hørte hjertelyd og mærkede hvordan han lå. Skønnede også på vægten. Derudover snakkede hun en del om denne gang i forhold til sidste gang (fødsel, amning osv).

Anmeld

20. oktober 2010

DK

businesstigger skriver:

jeg var 28+0. Hun hørte hjertelyd og mærkede hvordan han lå. Skønnede også på vægten. Derudover snakkede hun en del om denne gang i forhold til sidste gang (fødsel, amning osv).

Ihhh dejligt nogen "melder sig"! Jeg har lige et par spørgsmål: Hvad skønnede hun vægten til? Skulle du ikke have en urinprøve med og få taget blodtryk?

Anmeld

20. oktober 2010

Mettemus

Du skal få en opdatering så snart jeg har været afsted i morgen! Er dødutålmodig - hvorfor ved jeg faktisk ikke helt. Måske skal det bare være sådan hver gang nogen har noget klogt at sige om mit lille (eller store - vi er klogere i morgen?!) guldæg

Anmeld

20. oktober 2010

businesstigger

DK skriver:

Ihhh dejligt nogen "melder sig"! Jeg har lige et par spørgsmål: Hvad skønnede hun vægten til? Skulle du ikke have en urinprøve med og få taget blodtryk?

Der hvor jeg går har de indrettet det sådan at man tager urinprøven når man kommer og selv kommer en stik i for at se om alt er okay.

Og ja blodtryk blev også målt.

Hun skønnede babyen til 1100-1200 g og sagde at det var fint i forhold til hvor langt jeg var.

Anmeld

20. oktober 2010

DK

businesstigger skriver:

Der hvor jeg går har de indrettet det sådan at man tager urinprøven når man kommer og selv kommer en stik i for at se om alt er okay.

Og ja blodtryk blev også målt.

Hun skønnede babyen til 1100-1200 g og sagde at det var fint i forhold til hvor langt jeg var.

Smart!! Jamen så vidt jeg kan se er det vist også gennemsnitsvægten sådan cirka når man er 28+0 så det er jo helt perfekt!!

Tak for svar!

Anmeld

20. oktober 2010

DK

Mettemus skriver:

Du skal få en opdatering så snart jeg har været afsted i morgen! Er dødutålmodig - hvorfor ved jeg faktisk ikke helt. Måske skal det bare være sådan hver gang nogen har noget klogt at sige om mit lille (eller store - vi er klogere i morgen?!) guldæg

Uhhh i morgen allerede? Jeg er super misundelig!! Husk at opdatere på hvor stor mon han er blevet! Nu hvor han jo nok vejer over et kg, så er han nok nærmere en gulddreng frem for et guldæg... he he!!

Det er lidt fjollet at glæde sig sådan, og jeg bliver sikkert skuffet, men ikke om den viden overhovedet kan nedsætte mine forventninger det mindste!!

Anmeld

20. oktober 2010

Kats

Vi har netop været af sted i dag (27+1)…  og Åhhh Ditte, er lidt i tvivl om jeg skal kommentere.. vil ikke ødelægge din gode stemning
Men nu gør jeg det alligevel, for jeg tror bare at det er min jordemoder som er lidt sjusket - og det er jeg sikker på, at din ikke er.

Nu vil jeg ikke lave en slavegennemgang - men det er ekstremt akavet, hun glemmer det halve af ”programmet”, noterer forkerte datoer og nu også forkert puls… glemte at veje mig, glemte at tjekke urinprøven, glemte (sidste gang) at give os info om fødselsforberedelse, som nu er for sent at komme på… o.s.v.
Tja… det var lige prikken over i´et i dag, så vi er helt enige om, at vi skifter jordemoder, eller dropper jordemoder-delen.

Synes bare det er ærgerligt, for jeg havde glædet mig - da sidste besøg netop var lidt ”uden indhold”.

Men da vi kom ud i bilen, sad vi bare helt stille og kiggede på hinanden… var bare så paf og skide skuffet.
Så enten betaler vi os fra en privat jordemoder eller også dropper vi den del. Jeg nægter at tage derop igen - glad og forventningsfuld - og så gå derfra så irriteret..og efterfølgende fuldstændig slukøret, som i dag, fordi jeg følte, at jeg går glip af alle de små og hyggelige informationer, om babyens formodentlige vægt, hvordan babyen vender etc.. og alt hvad I andre gravide får af vide om jeres små babyer i maven.

Knuser 

Men du kan vist normalt forvente:
Blodtryk, puls, egen vægt, estimeret fostervægt, fosterstilling, symfysefundusmål, urinprøve (blærebetændelse, protein, æggehvidestoffer) og hjertelyd.
Dertil, opfølgning af graviditet/problemer, amning og fødselsforberedelse.

Anmeld

20. oktober 2010

DK

18januar/kats skriver:

Vi har netop været af sted i dag (27+1)…  og Åhhh Ditte, er lidt i tvivl om jeg skal kommentere.. vil ikke ødelægge din gode stemning
Men nu gør jeg det alligevel, for jeg tror bare at det er min jordemoder som er lidt sjusket - og det er jeg sikker på, at din ikke er.

Nu vil jeg ikke lave en slavegennemgang - men det er ekstremt akavet, hun glemmer det halve af ”programmet”, noterer forkerte datoer og nu også forkert puls… glemte at veje mig, glemte at tjekke urinprøven, glemte (sidste gang) at give os info om fødselsforberedelse, som nu er for sent at komme på… o.s.v.
Tja… det var lige prikken over i´et i dag, så vi er helt enige om, at vi skifter jordemoder, eller dropper jordemoder-delen.

Synes bare det er ærgerligt, for jeg havde glædet mig - da sidste besøg netop var lidt ”uden indhold”.

Men da vi kom ud i bilen, sad vi bare helt stille og kiggede på hinanden… var bare så paf og skide skuffet.
Så enten betaler vi os fra en privat jordemoder eller også dropper vi den del. Jeg nægter at tage derop igen - glad og forventningsfuld - og så gå derfra så irriteret..og efterfølgende fuldstændig slukøret, som i dag, fordi jeg følte, at jeg går glip af alle de små og hyggelige informationer, om babyens formodentlige vægt, hvordan babyen vender etc.. og alt hvad I andre gravide får af vide om jeres små babyer i maven.

Knuser 

Men du kan vist normalt forvente:
Blodtryk, puls, egen vægt, estimeret fostervægt, fosterstilling, symfysefundusmål, urinprøve (blærebetændelse, protein, æggehvidestoffer) og hjertelyd.
Dertil, opfølgning af graviditet/problemer, amning og fødselsforberedelse.

ØV!

Altså hvis jeg var jer, så ville jeg skrive et brev til jeres JDM-konsulation (altså sådan overordnet og ikke rettet mod lige jeres JDM) og så skrive at i ikke længere vil gå til JDM og hvad grundende til dette er! Jeg er helt sikker på at nogen så vil få røde ører og at i vil blive tilbudt en ny sød (og sikkert enormt dygtig og serviceminded) JDM!!

Det var godt du skrev, da mine forventninger dalede en lille smule! Altså de har været helt hen i vejret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.