Angelspot skriver:
Det skærer mig i hjertet at læse det du skriver om alt det du har måtte tage ansvar for. Man forventer jo, at der vil blive gjort noget ved situationen, når man retter henvendelse til kommunen om børn omsorgssvigt. Og kommunen har 6 dage fra en underretning, til at 'kvittere' for henvendelsen, altså svare at de har modtaget den. Nå, det er jo ikke så relevant i øjeblikket, men jeg blir ærlig talt virkelig gal over at høre der er sket svigt i systemet på den måde, det er jo ikke nok at spørge jeres mor hvordan hun ser situationen, men netop rette henvendelse til andre involverede. Grotesk at kommunen ikke har taget det seriøst.
Jeg synes bestemt heller ikke at du skal tage ansvar for sin søster mere. Du har været der for hende, da ingen andre var der og som jeg kan læse, så får hun en der kommer hos hende i hjemmet engang imellem. Og selvom din søster har ADHD i svær grad, så er hun stadig et voksent menneske og hun skal have mulighed for at lære sin nye hverdag at kende i den nye lejlighed og dermed lære at tage det ansvar. Det blir en kæmpe mundfuld for hende og nej, hun får måske ikke taget hendes piller hver dag, men det er en rutine der skal bygges op og det skal hun nok lære, især når hun finder ud af at pillerne hjælper hende positivt.
Du kan sagtens støtte hende selvom du ikke tager ansvaret på dig. Du skal snart have et barn mere og har i forvejen et, du skal nyde det
Derfor er en tlf opringning ind imellem også en god måde at støtte på. Men det må være svært at lægge ansvarsrollen fra sig når det har været der så længe. Men håber det kommer 
Ja tak et svigt vi har oplevet fra Randers kommune..
for 1 år siden ringer mine søskende og TUD BRØLER og siger at de ikke kan vække mor og at hun ahr blå læber.. Jeg var heldigvis i nærheden og sætter min mand og Tino af hos min far som vi skulle spise hos..!! jeg kører som en fartdjævel derned og blir mødt at mine søskende som knap tør gå ind i lejligheden igen.. Jeg kunne helt seriøst IKKE komme ind UDEN at mase på døren simpelthen fordi der var jakker, sko, gamle skraldeposer, kattepis og lort foran døren..!! Jeg finder min mor på sofaen, total kold, hvid i ansigtet, blå læber og hun lystre ikke på jeg kalder eller "rusker" i hende.. jeg gir hende kærlige klap på kinden..!! mærker efter hendes puls som er meget svag..! Jeg opdager en pose med piller i fodenden og ser at mange af pillerne er taget op af beholderen og ligger hulter til bulter i posen..!! Ser samtidig 2 katon rødvin på bordet og ringer strakt til 112..!! Efter jeg har gjort det ringer jeg til min moster som er min mors søster ( jeg har ALTID set min moster som min mor - og hun er verdens dejligste kvinde og HELT ANDERLEDES )..!! Hun er 2min derfra og kommer med det samme idet jeg kan se jeg slet ikke kan overskue alt det med min mor, søskende og en ambulance på vej..!! Min moster når at komme før ambulancen og vælger at smide et glas vand i hovedet på min mor og råber : Så kan du godt vågne op..!! Det gør hun så og er helt forvirret og ser mig for første gang i hendes lejlighed i 4 år..!! Pludselig banker det på døren og det er ambulancefolkene..!! De væmmes ved både lugt og skrammel i lejligheden og skal hæve deres ben for at komme hen til min mor som nu sidder op i sofaen..! Hun siger hun intet fejler, og at hun "kun" har drukket den ene liter rødvin, og taget de piller hun sku ha i løbet af dagen, og et par hovedpine piller fordi hun har hovedpine og ville sove det væk..!! Hun skriver under på det der papir på at man IKKE vil ind på sygehuset..!! Imens alt det her sker sidder jeg ude i opgangen med mine søskende som er VILDT kede af det.. Ambulancemændene kommer ud til mig og tager en snak med mig og det altid ser sådan ud osv. Det kan jeg selvfølgelig ikke svarer på 110% men forklarer at det var sådan for 4 år siden og derfor kom jeg der ikke mere. Mine søskende ( har tre stk. Kamilla og Hanne som var 17 dengang også Michele som har en anden far end os som var 12år ) at sådan ser det altid ud..!! De vælger at kontakte de der kommunefolk man kan ringe og indberette ting til i weekenden ( det var en lørdag )..!! Ambulancen smutter og jeg tager mine søskende med hjem til min far hvor de så kan få noget spise..!
Snakker med min moster om aftenen hvor min mor har haft ringet til hende - og fortalt der var dukket to kommunefolk op i lejligheden og spurgt hvor Michele var ( 12 år ) - og min mor fortæller mig at jeg har taget dem med hjem til dagen efter..!! De vælger så at gå igen og INTET er sket derefter...!! Jeg HADER Randers Kommune og det er absolut ikke første gang en sådan episode er hændt..!! Så ja jeg er også vred og gal over at systemet ikke går mere op i at fjerne børn der virkelig lider..!!
Nå det var lige på afveje fra min overskrift.. Undskyld - men ja..!!
Har siden jeg var 4år hvor mine søskende kom til verden stået for meget mht. til dem.. Da jeg var 4 gav jeg dem sutteflaske og skriftede dem.. Jeg hyggede mig med det men min mor udnyttede det..!! Det var EFTER mine forældre blev skilt..!! - Jeg fulgte dem i børnehave senere børnehaveklasse ( vi gik på samme skole og mht. til børnehaven var den lige overfor den skole jeg fik på )..!! Så ja det er møg svært at slippe ansvaret - men også min skyldfølelse...!! Syntes bare jeg ligesom har gjort mit..!!!
ja må prøve at støtte hende lidt ved eks. en telefonopringning..!! 1000 tak for dine råd... Og 1000 tak fordi du har givet dig tid til at læse alt det møg besværlige jeg lige har skrevet..