Ja, det er jo nok ikke relevant længere, men nu har jeg læst tråden, så vil da lige give mit besyv med.
Jeg ville blive sur på min mor, hvis hun havde skrevet til barnets fars forældre sådan fuldstændig uden at spørge mig først. Det er helt sikkert. Men nu ligger jeg også aldersmæssigt sikkert et stykke over dig og ville derfor opfatte det som underligt, hvis min gamle mor blandede sig i noget sådant. Det ku jo være, at jeg ikke ønskede at barnets far eller hans forældre skulle involveres.
Men.....det er jo ikke det, der er din situation, for du skriver, at du faktisk i langt tid gerne har villet skrive til dem og at det ved din mor også. Så i virkeligheden gør hun dig vel bare en tjeneste ved at skrive til dem. Lad os håbe, at de positivt imod det. Tænker at det måske afhænger lidt af, hvor godt I kender hinanden og hvor længe du og barnets far var sammen ? Hvis de ikke engang ved, at du har været gravid...så kan I vel ikke ha' været sammen så længe, eller hvordan ? Det er måske bare længe siden, I er gået fra hinanden ?
Som forældre ville jeg nok blive noget forundret, hvis en ukendt piges forældre skrev til mig, at jeg var blevet bedstemor. Det ville jeg ha' det meget underligt med. Og det første jeg ville gøre, var at konfrontere min søn med, hvem denne pige var og hvorfor han ikke havde haft tillid nok til mig, til at fortælle mig om det.
Lad os håbe, at det ikke er forældres skyld, at sønnen opfører sig sådan, for så kan du måske risikere en negativ reaktion fra dem også og det er jo ikke sjovt.... 
Jeg har nemlig selv prøvet det, og det var bestemt ikke nogen positiv oplevelse, men jeg ku da tydeligt se, hvor ex'en fik sine dårlige manerer og opførsel var. Hans far havde en totalt kvindenedgørende attitude. I hans øjne var man vist bare en genstand med patter, i bedste fald, og ikke noget, man skulle tage så alvorlig. Så at hans søn var mig utro, så han ikke som et problem 
Godt jeg slap væk derfra, tænker jeg bare idag. Også selvom jeg var nødt til at foretage en abort, for at komme ud af det