Har virkelig lige brug for hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Hmm... Jeg synes den er lidt svært... Ved ikke helt hvad jeg synes om at din mor har skrevet det brev, for det er jo ikke hendes sag at fortælle hans forældre, at de er blevet bedsteforældre, det jo hans, og hvis han ikke ønsker de skal vide det, burde det så ikke være hans valg?

Men jeg ville "advare" ham hvis jeg var dig, det mister du jo ikke noget ved. Der er jo nok en grund til at han ikke har fortalt dem noget, så det vil nok være meget rart for ham at vide, at de altså kommer til at vide det lige meget hvad, og nu har han muligheden for selv at fotælle dem det..

Neej det synes jeg faktisk ikke det er, altså hans valg. Synes faktisk det er hans forældres valg at til eller fravælge deres barnebarn... Jeg ville i hvert fald blive dybt ulykkelig det var mig. Hvis han nu går hen og dør i morgen, og de finder ud af det på den måde...

Jeg synes personligt ikke man kan træffe sådan nogen beslutninger på andres vejne, og slet ikke sit barn eller forældres....

Så det er ikke der mit dilemma ligger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Er altså lige ano....

Mit barns far og jeg har meget lidt kontakt, og han har aldrig set sit barn.

For 4 måneder siden sagde han at han ville fortælle sin familie at han var blevet far, havde han holdt hemmeligt for alle.

Har så ikke hørt andet efterfølgende...

Min mor har nu skrevet et brev til hans forældre og fortalt som sit barnebarn, og om hvor stor en glæde det er at blive bedsteforældre, som hun håber de også vil tage del i... Jeg er slet ikke sur på min mor over det, for tror aldrig jeg selv ville finde modet til at skrive til dem, og lige pt. er mit barns far sur på mig pga børnebidrag..

Jeg ved ikke om han har fortalt sine forældre det, og de modtager brevet i morgen....

Burde jeg lige fortælle ham at min mor har sendt dem et brev, så han kan nå at fortælle det selv, hvis han ikke har gjort det??

Er VILDT nervøs for udfaldet, både hans og hans forældres, på den ene side har jeg intet at miste, for er overbevist om at mit barns far ikke har tænkt sig at involvere sig i sit barns liv. Har han i hvert fald endnu ikke givet udtryk for, på trods af det er 9 mdr siden han blev far...

Sååå, hvad ville i gøre? uanset ved jeg at jeg vil blive MEGET upopulær, men ønsker heller ikke at gøre ham ondt jo...

Hej ano ;-)

Jeg synes det er super godt, at din mor har sendt brevet. Det er jo ikke dig, der har gjort det, så han kan ikke tillade sig at blive sur. I er jo ikke sammen mere, så jeg synes ikke du har noget at tabe. 

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med det!!! Jeg synes din mor har gjort det rigtige ;-) Lad os se, hvad der sker!!!

STORT KNUS 

Anmeld

14. oktober 2010

Lotus86

Anonym skriver:

Neej det synes jeg faktisk ikke det er, altså hans valg. Synes faktisk det er hans forældres valg at til eller fravælge deres barnebarn... Jeg ville i hvert fald blive dybt ulykkelig det var mig. Hvis han nu går hen og dør i morgen, og de finder ud af det på den måde...

Jeg synes personligt ikke man kan træffe sådan nogen beslutninger på andres vejne, og slet ikke sit barn eller forældres....

Så det er ikke der mit dilemma ligger....

Nej det ved jeg godt, også derfor jeg jo også svarede på dit dilemma

Anmeld

14. oktober 2010

millesofie

sæt dig tilbage og nyd freden til i morgen

jeg er selv skilsmisse barn og min far er også et skvat men min farmor og farfar har altid ser mig alligevel og de har tilmed også hentet mig hvis de syntes at det var længe siden (aftalt selvfølgelig) de har været med til at bevare kontakten

jeg synes det er stort gjort af din mor, hende kan du være stolt over

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tusinde tak for svar... :-)

Tror bare jeg ser hvad der sker i morgen, eller hvornår de får læst brevet. Jeg vil rigtig gerne mit barn skal kende sin fars familie, og har lagt op til det hele tiden, min desværre vender far på en talerken i tide og utide... Jeg håber selvf som baagøe skriver at de ønsker kontakten, og måske kan sparke lidt til deres søn.... :-)

Jeg er ret glad for min mor har skrevet brevet, og synes det er okau hun "blander" sig, hun er den der er tættest på mig og min barn, og kender alle mine frustrationer omkring situationen. Håber og krydser fingre for brevet blir taget godt imod...

Har selv formuleret op til flere breve, men synes bare at uanset hvordan jeg gør kommer det til at lyde som, hmm... hævn mod deres søn, for han har bedt mig lade være med at kontakte ham... sååhh... puhh, må vist bare krydse fingre og se hvad der sker...

Yes! Jeg kender det kun alt for godt, men har dog ikke formuleret nogen breve. Men det du skriver med hævn er lige nøjagtig sådan jeg også føler, så netop derfor har jeg også lige som dig valgt at forholde mig helt passiv, men jeg ville da ønske jeg havde nogen som dig til at informere farmor, så hun kunne se Laura

Du er velkommen til at skrive en pb, hvis du  har lyst...

Anmeld

14. oktober 2010

Miamaja

Fisenberg skriver:

sæt dig tilbage og nyd freden til i morgen

jeg er selv skilsmisse barn og min far er også et skvat men min farmor og farfar har altid ser mig alligevel og de har tilmed også hentet mig hvis de syntes at det var længe siden (aftalt selvfølgelig) de har været med til at bevare kontakten

jeg synes det er stort gjort af din mor, hende kan du være stolt over

enig

Anmeld

14. oktober 2010

MorTilGustav

Du har givet ham så mange chancer for at fortælle det, så synes ikke du "skylder ham" at skulle informere ham nu..
Håber virkelig der kommer noget godt ud af det!!!  Hold os endelig updated

Anmeld

17. oktober 2010

MorTilGustav

... er der sket noget i sagen?

Anmeld

17. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Ja, det er jo nok ikke relevant længere, men nu har jeg læst tråden, så vil da lige give mit besyv med.

Jeg ville blive sur på min mor, hvis hun havde skrevet til barnets fars forældre sådan fuldstændig uden at spørge mig først. Det er helt sikkert. Men nu ligger jeg også aldersmæssigt sikkert et stykke over dig og ville derfor opfatte det som underligt, hvis min gamle mor blandede sig i noget sådant. Det ku jo være, at jeg ikke ønskede at barnets far eller hans forældre skulle involveres.

Men.....det er jo ikke det, der er din situation, for du skriver, at du faktisk i langt tid gerne har villet skrive til dem og at det ved din mor også. Så i virkeligheden gør hun dig vel bare en tjeneste ved at skrive til dem. Lad os håbe, at de positivt imod det. Tænker at det måske afhænger lidt af, hvor godt I kender hinanden og hvor længe du og barnets far var sammen ? Hvis de ikke engang ved, at du har været gravid...så kan I vel ikke ha' været sammen så længe, eller hvordan ? Det er måske bare længe siden, I er gået fra hinanden ?

Som forældre ville jeg nok blive noget forundret, hvis en ukendt piges forældre skrev til mig, at jeg var blevet bedstemor. Det ville jeg ha' det meget underligt med. Og det første jeg ville gøre, var at konfrontere min søn med, hvem denne pige var og hvorfor han ikke havde haft tillid nok til mig, til at fortælle mig om det.

Lad os håbe, at det ikke er forældres skyld, at sønnen opfører sig sådan, for så kan du måske risikere en negativ reaktion fra dem også og det er jo ikke sjovt....

Jeg har nemlig selv prøvet det, og det var bestemt ikke nogen positiv oplevelse, men jeg ku da tydeligt se, hvor ex'en fik sine dårlige manerer og opførsel var. Hans far havde en totalt kvindenedgørende attitude. I hans øjne var man vist bare en genstand med patter, i bedste fald, og ikke noget, man skulle tage så alvorlig. Så at hans søn var mig utro, så han ikke som et problem

Godt jeg slap væk derfra, tænker jeg bare idag. Også selvom jeg var nødt til at foretage en abort, for at komme ud af det

Anmeld

17. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er altså lige ano....

Mit barns far og jeg har meget lidt kontakt, og han har aldrig set sit barn.

For 4 måneder siden sagde han at han ville fortælle sin familie at han var blevet far, havde han holdt hemmeligt for alle.

Har så ikke hørt andet efterfølgende...

Min mor har nu skrevet et brev til hans forældre og fortalt som sit barnebarn, og om hvor stor en glæde det er at blive bedsteforældre, som hun håber de også vil tage del i... Jeg er slet ikke sur på min mor over det, for tror aldrig jeg selv ville finde modet til at skrive til dem, og lige pt. er mit barns far sur på mig pga børnebidrag..

Jeg ved ikke om han har fortalt sine forældre det, og de modtager brevet i morgen....

Burde jeg lige fortælle ham at min mor har sendt dem et brev, så han kan nå at fortælle det selv, hvis han ikke har gjort det??

Er VILDT nervøs for udfaldet, både hans og hans forældres, på den ene side har jeg intet at miste, for er overbevist om at mit barns far ikke har tænkt sig at involvere sig i sit barns liv. Har han i hvert fald endnu ikke givet udtryk for, på trods af det er 9 mdr siden han blev far...

Sååå, hvad ville i gøre? uanset ved jeg at jeg vil blive MEGET upopulær, men ønsker heller ikke at gøre ham ondt jo...

Først skal du have et knus for det har du fortjent..og så må du godt give din mor et stort knus fra mig også.
Hun er efter min mening en gæv pige

Og så vil jeg da sige, at jeg håber da at der er kommet noget positivt ud af det.
Hvis min søn var sådan et skvat som ham, så ville jeg blive lykkelig for at vide at jeg havde et barnebarn derude et sted, og gøre alt for at få kontakt til det pågældende barn...det er jo ens kød og blod.
Men da mennesker jo er forskellige, så kan man ikke vide HVOR langt æblet falder fra stammen, og at de pågældende forældre til sønnen ligner ham.
Men jeg håber da at høre en update.

Men der var en anden ting jeg bed mærke i.
Du sagde at du har problemer mht børnepenge og betaling???
Jamen det er da ikke noget problem..du skal henvende dig på Statsamtet og køre al betaling via dem.
Så får du dine penge og de kan så selv hive pengene ud af ham.
Ganske enkelt og nemt for dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.