- Inden fødslen: Hvordan var dine forventninger til og tanker om fødslen - havde du nogle bestemte ønsker, var du spændt, var du nervøs, ville du helst slippe og have kejsersnit i stedet?
Var sat til pks, og det var jeg meeeget glad for, for så slap jeg jo for de hæslige veer, folk snakkede om. Var slet ikke nervøs.
- Blev fødslen, som du havde håbet på?
Bedre. Gik selv i fødsel en måned for tidligt, og valgte at prøve at føde selv, da han ikke blev skønnet for stor. Det var en vidunderlig fødsel, men havde ingen forventning om, hvordan den kunne blive, da jeg jo gik ud fra ks. Derfor havde jeg heller ikke nået at bekymre mig om en fødsel eller taget stilling til noget som helst, så tog det, som det kom.
- Hvordan oplevede du dig selv under fødslen?
Mit eget jeg. Følte jeg kunne være mig selv sammen med faren, jm og jm stud. Og også alle de andre læger m.v. der kom rendende til sidst.
- Hvordan oplevede du det første møde med dit barn?
Havde svært ved at fatte, at han var MIN søn, hehe. Han var bare så grim og krøllet. (Det ændrede sig dog efter et par dage, hvor han bare blev det smukkeste i verden).
- Hvordan havde du det i de første timer efter fødslen?
Nogenlunde. Var meget træt og groggy, da jeg mistede en masse blod, så måtte blive i sengen de første 3 dage og få blod. Blev også klippet, og det var lidt et nederlag, da det så ikke føltes som om, jeg SELV havde født ham. Følte også (og gør det stadig), at jeg havde "snydt", ved at få epi. Men min søn opvejde selvfølgelig de negative tanker.
- Hvordan tænker du tilbage på din fødsel - med glæde eller gru?
Med glæde. Men frygter dog den næste fødsel lidt, når/hvis det engang bliver aktuelt. Havde/mærkede kun veer i 20 min. før jeg fik epi. Men de var bare så grusomt frygtelige med vestorm, hvor jeg åbnede min 5 cm på den tid. Frygter virkelig en fødsel med så slemme veer, der varer flere timer.
Anmeld