Privat- eller kommunal skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Pige2009

Vores går, har gået og skal gå på kommunal skole.

Lukas skal starte til næste år, og han skal gå på den kommunale skole som ligger 800 m. væk. Han har allerede mange venner gennem børnehaven og fodbold og de fleste af dem går også - eller skal gå - på den kommunale skole.  Skolen har et rigtigt god ry - i sær i indskolingen, så jeg kan kun se fordele ved at han skal gå der.

Det lyder da helt super. Jeg har indskrevet Laura i flere privatskoler, da jeg ikke ved, hvor vi bor i byen til den tid, og da der er en del "tvivlsomme" kommunalskoler i Odense, vil jeg ikke risikere at hun kommer til at høre til en af de mindre gode...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Lullaby

Med de nedskæringer der konstant sker på den offentlige front skal/gør mine børn i den private..

Anmeld

14. oktober 2010

anjada

Min søn på 10 år, går i friskole nu. Han startede i folkeskolen, og han har været rimelig tilfreds med at gå der, men der var altid larm og ballade i klassen og det var han træt af, og lærerne var heller ikke særlig gode, de var der nærmest kun for at tjene deres løn,  de viste ikke at de brændte for lærerfaget. Så da der skete nogle ændringer i vores liv sidste år, var jeg slet ikke i tvivl om at vi skulle bo i nærheden af den her friskole, og det er det bedste der er sket for Frederik, han stortrives, der er den skønneste atmosfære på skolen, skønne lærere og elever der er søde mod hinanden. Og som forældre har man mulighed for at være aktiv i børnenes skoletid, da det hele er meget åbent på skolen, og det synes jeg er superfedt.

Anmeld

14. oktober 2010

Munder

Den kommunale!

De kommunale skoler der ligger i vores område er rigtig gode, så selvfølgelig skal vores datter gå i en af dem, så er det bare hvilken. Jeg tror altid jeg ville vælge at give den kommunale skole en chance.

Anmeld

14. oktober 2010

Tulle28

Hvis vi bor i det område, hvor vi bor nu, skal vores barn på privatskole, da de kommunale skoler vi tilhører ikke har det bedste ry og har mange med anden etnisk herkomst (ikke at der nødvendigvis er noget i vejen med det - men håber I forstår hvad jeg mener). Vi har skrevet vores datter op på to forskellige privatskoler for at være nogenlunde sikre på at få en plads.

Jeg har selv gået på både kommunal skole og privatskole og har egentlig gode erfaringer med begge dele.

Anmeld

14. oktober 2010

lene

Mathias går på kommunal skole og det samme skal Clara også om 3 år, da det er en rigtig god skole der ligger i vores distrekt

Anmeld

17. oktober 2010

Plysbjørnen

Jeg ville gerne Friskole, men det har jeg ikke råd til, så det må blive Folkeskole

Anmeld

17. oktober 2010

wamse

Den store har gået i kommunal skole, den mellemste gør det stadig og den yngste kommer til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.