Privat- eller kommunal skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Sofia

Det kommer meget an på, hvor vi bor til den tid! Der går jo en 6 år ca. inden lille bebs i maven skal i skole, men hvis vi bor i en by, hvor jeg har kendskab til at den kommunale skole ikke er en af de bedre, så betaler jeg gerne for en privat skole! Hvis vi fx ender med at bo i Horsens, som jeg kender fordi jeg kommer fra det område, sender jeg ikke mit barn i Vestbyskolen (eller slotsskolen som den hedder nu). Så kommer barnet på Sct. Ibs skole som er en rigtig god privat skole! Det lyder måske lidt snobbet, men nogle skoler føler jeg bare ikke lige er sagen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Pige2009

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg jo ikke barn endnu .. Så der går lige nogle år :p
Men jeg må ærligt indrømme , at hvis vi kan finde pengene til det (det er jo ikke ligefrem billigt) - så skal hun på privatskole !

Jeg gik på kommunal skole , og min lillebror gik på privat .. Jeg synes der var KÆMPE forskel ! Men det er jo sikkert forskelligt fra skole til skole (:

Jeg har skrevet Laura op til privatskole lige da hun blev født, for der er lange ventelister, så det er med at være tidligt ude I Odense er der flere skoler, hvor det faktisk kun koster et par hundrede kroner mere at have sit barn i privatskole ift. kommunalskole, da SFO ordningen er inkluderet Desuden er der tilskud man kan søge.

Anmeld

14. oktober 2010

Maja_4000

Baagøe skriver:

Jeg har skrevet Laura op til privatskole lige da hun blev født, for der er lange ventelister, så det er med at være tidligt ude I Odense er der flere skoler, hvor det faktisk kun koster et par hundrede kroner mere at have sit barn i privatskole ift. kommunalskole, da SFO ordningen er inkluderet Desuden er der tilskud man kan søge.

Ja , vi skriver også op fra fødslen .. Men fordi man er skrevet op, behøver man jo ikke gå der (;
Ved ikke hvordan det er med sfo på privatskole her i byen .. Men det er da værd at tage med i beregningen (;

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Maja_4000 skriver:

Ja , vi skriver også op fra fødslen .. Men fordi man er skrevet op, behøver man jo ikke gå der (;
Ved ikke hvordan det er med sfo på privatskole her i byen .. Men det er da værd at tage med i beregningen (;

Lige præcis Laura er pt. skrevet op til 4 forskellige skoler i Odense, for så kan jeg vælge, hvad jeg til den tid vurderer er bedst for min datter...

Anmeld

14. oktober 2010

Marco2

Lise skriver:

Vi bor ganske få hundrede meter fra den lokale kommunalskole, og der har jeg da tænkt mig at mine børn skal gå. Jeg mener at det er bedst at gå i skole i ens nærområde, og have sine skolekammerater tæt på sit hjem. Sådan er jeg selv vokset op, og sådan vil jeg det gerne for mine unger.

Men det er jo ikke så sort og hvidt. Vores kommunale skole har et rigtig godt ry. Men der er andre skoler i nærheden der ikke har, og jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg havde det på samme måde, hvis vores børn skulle gå på en af de andre skoler.. Så altså, jeg foretrækker den kommunale skole så længe det naturligvis er en god skole.

Hvis mine unger skulle i privatskole, så skulle vi til at køre dem hver dag, hvilket ville tage meget af vores tid. Og deres venner ville bo langt væk, så skulle de være sammen med dem, skulle de igen køres... det hverken gider jeg, eller ønsker jeg for mine børn.

Det samme her.

At skolen ligger i nærområdet, så vennerne også er fra nærområdet. Og self. at skolen har et godt ry.

Anmeld

14. oktober 2010

Isabella_mor

jeg har skrevet at min dreng skal i komunalskole..  det er nu mest fordi at jeg har selv prøvet begge dele og det var lige fint syntes jeg... 

Anmeld

14. oktober 2010

Maja_4000

Baagøe skriver:

Lige præcis Laura er pt. skrevet op til 4 forskellige skoler i Odense, for så kan jeg vælge, hvad jeg til den tid vurderer er bedst for min datter...

Nemlig .. Der kan jo også nå at ske meget med skolerne på de 5 - 6 år der når at gå :p

Anmeld

14. oktober 2010

Lone Jakobsen

2 af mine børn går i kommune skole. men efter den mellemste røg tilbage til børnehaven, er jeg da begyndt at overveje om han skal på privat skole i stedet. dette er dog kun en overvejelse, og grunden er at de simpelthen er færre i klassen, og derfor har mere tid til den enkelte elev.

de 2 store klarer sig fint i kommune skolen, og er sikker på at mindstemand også skal gå der når tid er.

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Maja_4000 skriver:

Nemlig .. Der kan jo også nå at ske meget med skolerne på de 5 - 6 år der når at gå :p

Netop, og så vil jeg hellere være på den sikre side

Anmeld

14. oktober 2010

ekzunz

Vores går, har gået og skal gå på kommunal skole.

Lukas skal starte til næste år, og han skal gå på den kommunale skole som ligger 800 m. væk. Han har allerede mange venner gennem børnehaven og fodbold og de fleste af dem går også - eller skal gå - på den kommunale skole.  Skolen har et rigtigt god ry - i sær i indskolingen, så jeg kan kun se fordele ved at han skal gå der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.