Privat- eller kommunal skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Går eller skal jeres barn/børn gå i privat- eller kommunalskole?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.108 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Pige2009

Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeres børn går i privat- eller kommunalskole, og jer der endnu ikke har børn i skolealderen om I overvejer privat- eller kommunalskole?

Begrund gerne jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Maja_4000

Nu har jeg jo ikke barn endnu .. Så der går lige nogle år :p
Men jeg må ærligt indrømme , at hvis vi kan finde pengene til det (det er jo ikke ligefrem billigt) - så skal hun på privatskole !

Jeg gik på kommunal skole , og min lillebror gik på privat .. Jeg synes der var KÆMPE forskel ! Men det er jo sikkert forskelligt fra skole til skole (:

Anmeld

14. oktober 2010

Valle81

Asta går i privatskole.

Der var flere grunde, men den største var at der var kortest afstand i forhold til hvor vi boede og jeg var nødt til at gøre det nemt for mig selv. ( nu er vi flyttet, men det er stadig det sted der er det nemmeste -vi er afhængig af bus og den holder lige foran skolen:0)

Dernæst valgte eg den også da jeg ikke har stor tillid til den alm folkeskole - synes den taber børnen i den dårlige ende og i den gode ende og er alt for main stream. Så har valgt privat skole for at være sikker på at mit barn få lige det hun har brug for om det er en ekstra hjælpende hånd eller ekstra opgaver det er mig ligegyldigt bare der blver taget hånd om det.

Dernæst har jeg valgt for at der ikke er så mange i klassen - der er 15 og i mange folkeskoler er de 28-30 og det vil jeg ikek være med til:0)

Så kan jeg godt lide hun er i nye lokaler hvor der er god udluftning osv, og at de bøger osv de får er nye og ikke genbrugt gennem de sidste 100 år:0)

Det var sådan lidt mine tanker - sat lidt på en spids - men sådan har jeg det:0)

Anmeld

14. oktober 2010

9510

Lige nu går hun i kommunalskole, men når de lukker de små skoler kommer hun på privat skole,

Syns ikke jeg vil byde mine børn og sidde i en klasse med 28+ elever

Så går klart ind for privatskole

Anmeld

14. oktober 2010

Malthes mor

Ingen tvivl om at begge drenge skal på privatskole. Og det er kun fordi der sker så meget omstrukturering og usikkerhed på skolernestrukturen i min kommune: Større klasser og hvornår lukkes den næste skole i kommunen???

Så begge drenge er skrevet op til den private, og det er selvom den kommunale ligger 500 meter fra bopælen, og den private ligger 3 km fra bopæl. 

Anmeld

14. oktober 2010

Lise

Vi bor ganske få hundrede meter fra den lokale kommunalskole, og der har jeg da tænkt mig at mine børn skal gå. Jeg mener at det er bedst at gå i skole i ens nærområde, og have sine skolekammerater tæt på sit hjem. Sådan er jeg selv vokset op, og sådan vil jeg det gerne for mine unger.

Men det er jo ikke så sort og hvidt. Vores kommunale skole har et rigtig godt ry. Men der er andre skoler i nærheden der ikke har, og jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg havde det på samme måde, hvis vores børn skulle gå på en af de andre skoler.. Så altså, jeg foretrækker den kommunale skole så længe det naturligvis er en god skole.

Hvis mine unger skulle i privatskole, så skulle vi til at køre dem hver dag, hvilket ville tage meget af vores tid. Og deres venner ville bo langt væk, så skulle de være sammen med dem, skulle de igen køres... det hverken gider jeg, eller ønsker jeg for mine børn.

Anmeld

14. oktober 2010

AnnetteG

Umiddelbart vil jeg vælge at sende mit barn i folkeskolen, da jeg som udgangspunkt ønsker at mit barn skal stifte bekendtskab med og lære at begå sig i det rumlige miljø som folkeskolen byder på. Når det så er sagt, så afhænger det også af hvordan ledelsen og strukturen er på de nærmeste folkeskoler.

Privat skole kommer dog absolut på tale i 8-9 klasse, hvis han skulle ønske at komme på efterskole, hvilket jeg selv har enormt gode erfaringer fra  selvom jeg til den tid sikkert synes at det er en enormt dårlig ide, at han "flytter hjemmefra" for en tid 

Anmeld

14. oktober 2010

isimaven

Min datter går på privatskole og vi er så glade for vores valg
så selvom vi skal køre hende 11-12 km hver vej synes jeg det er det værd. Hun er kommet i klasse med 19 andre børn og der er overskud til at de kan blive set og hørt allesammen.
Den kommunale skole i nærheden af os er lukningstruet og jeg er så glad for at hun ikke skulle starte der og begynde at falde til for så at skulle flytte til næste år.
Ja det koster en del men jeg vil gerne investere i min datters skolegang, så det tænker jeg ikke på som et minus.

Anmeld

14. oktober 2010

rebbesen

jeg har stemt privatskole,

min ældste søn skal starte i skole til maj, og han kommer på privatskole.

Ikke fordi vi har valgt kommuneskolen fra, men privatskolen ligger tættest på vores hjem, min far, mig selv og min søster har gået på skolen, så vi kender den og ved det er en god skole, og så kommer han til at gå i skole med nogle stykker fra børnehaven, derfor har vi valgt sådan

Anmeld

14. oktober 2010

Corn

Mine slyngler er skrevet op til friskole, men lige pt. ender ældstemand nok med at komme i kommunal skole, fordi det er den skole han helst selv vil på.

Vi har bare skrevet dem op, for at være sikre på, at de kan få en plads hvis vi/de ønsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.