Hej piger,
jeg har brug for nogle gode råd.
Marcus kan somme tider være noget så fræk og provokerende.. Det er både lidt sødt, sjovt og irriterende og frustrerende på samme tid! :S
Problemet er, at når jeg beder ham lade være med et eller andet. F.eks. trække køkkenskufferne ud, trykker på knapperne på fjernsynet eller andet jeg ikke sådan lige kan flytte eller fjerne, så han ikke kan nå det. Så griner han i vilden sky, og råber "Neeeejjj!" (og det skal altså slige siges, at vi aldrig selv har råbt nej til ham. Vi beder ham stille og roligt om at lade være, og fjerner ham derfra. Men han synes det er hylende morsomt og fortsætter derfor. Jeg har prøvet at:
1: Blive ved med at bede ham om at lade være. Resultat: han bliver ved i en uendelighed og hyler af grin.
2: Bede ham om at lade være, og så ignorere ham, når han begyndte at lave sjov med det. Resultat: Han bliver ved eller holder en pause for så at gøre det igen lidt senere og igen råbe "Neeeej!"
3: Bede ham mere og mere bestemt om at lade være, og endt med at give ham et dask over fingrene (er sket 2-3 gange og jeg har altid fortrudt det inderligt bagefter) Resultat: Han bliver ked af det, men stopper op, inden han skal til at gøre det igen første gang, og så begynder han ellers forfra.
4: Prøve at aflede hans opmærksomhed og finde på noget andet. Resultat: Jeg kan somme tider god aflede ham, men oftest vender han tilbage til det igen og starter forfra...
Hvad gør jeg? Er der nogen, der har et godt råd til mig? Det er virkeligt frustrerende. Jo mere indtrængende jeg beder ham om at lade være, jo sjovere synes han det er. (?)
Knus fra Dorthe
Anmeld