jeg sidder her og tænker, at Idun er opdraget med hjerterum og omtanke for andre, og hun kan godt se at mor og far har fået en bette een der kræver mere af dem end hun umiddelbart gør, så for mig virker det logisk, at hun - i sin omtanke for jer - pakker nogle ting af vejen for ikke at belaste jer. jeg mener, hun har sikkert haft et fokus (ubevidst eller bevidst) i sit hoved om, at når hun så var med jer, så ville hun også have det hyggeligt og rart og hun vidste ikke hvor samtaler om mormor kunne føre hen; hun vidste at hun selv ville blive ked af det men ville mor mon også blive det? og så har hun undladt at sige noget. gir det mening?
det er også derfor jeg beundrer jeres måde at være forældre på så meget, for du får at vide at Idun er ked og istedet for at gå hjem og tænke over hvad der mon er galt og hvordan skal du gribe det an, så tager du hende på skødet med det samme og spørger hende og lader hende forklare sig - for det KAN hun jo godt, hun er jo stor og hun ved nok for det meste hvad det er der går hende på. Og det er bare så vigtigt at I får talt om mormor og at man godt må være ked af det over at man ikke kan se hende!!
ja...jeg ville bare sige at det må være så utrolig rart at vokse op med nogle forældre der HØRER een, og som reagerer på de ting man fortæller dem, så det ikke blir sådan noget bla bla, nu ændrer vi tingene, men det gør vi i virkeligheden ikke, du ved 
Anmeld