Natteamning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Mor til L&S

Spændende med NF og ikke mindst at du skal på arb og fortælle dem nyheden - spændende hvad de siger

Dejligt det går godt med maven, kan godt forstå du er træt.. Sys jeg tit er træt og Liva sover også igennem og er bare en nem pige.. og jeg er altså ikke gravid igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

matryoshka

Hej!

Jeg har selv en datter på næsten 9 mdr. og jeg har lige været igennem det selv! Min datter foretrækker bryst og spiste sig mæt om natten, så hun mistede appetiten om dagen. Det har resulteret i, at hun har knækket hele 3 gange på sin vægtkurve. Så vi fik klar besked på, at vi skulle droppe natamningen!

Og det er jeg SÅ glad for. Hun har nu sovet igennem i en uges tid, uden at spise og hun spiser også mere om dagen. For os var det tale om en ond cirkel som skulle brydes.. Og det gjorde vi ved at proppe så meget mad i hende, som overhovedet muligt i løbet af dagen, så hun var mæt nok om natten. Her hjemme skulle far stå for amme-afvænningen om natten, men det var aldrig noget problem..

Håber du snart for lov at sove!

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Rollo skriver:

Spændende med NF og ikke mindst at du skal på arb og fortælle dem nyheden - spændende hvad de siger

Dejligt det går godt med maven, kan godt forstå du er træt.. Sys jeg tit er træt og Liva sover også igennem og er bare en nem pige.. og jeg er altså ikke gravid igen

Nej:0)

Det er sku også noget jeg byder min krop - kan godt mærke at den stritter noget imod og ikke lige synes at det er det den skulle igennem nu:0)

Men prøver at sove så meget jeg kan i løbet af dagen, men det bliver nok desværre til for lidt:0)

Og puha, nu er det da rigtig blevet vejr til uldfutterne hva:0) Sikke koldt det er - skal jo op og have Asta i skole om morgenen - nøj hvor vi klaprer tænder når vi står ved busstoppestedet:0)

Anmeld

13. oktober 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Nej:0)

Det er sku også noget jeg byder min krop - kan godt mærke at den stritter noget imod og ikke lige synes at det er det den skulle igennem nu:0)

Men prøver at sove så meget jeg kan i løbet af dagen, men det bliver nok desværre til for lidt:0)

Og puha, nu er det da rigtig blevet vejr til uldfutterne hva:0) Sikke koldt det er - skal jo op og have Asta i skole om morgenen - nøj hvor vi klaprer tænder når vi står ved busstoppestedet:0)

Ja du kan tro vi har uldfutterne i brug.. bruger stadig den lille str, men hun beynder at sparke dem af, så tror snart vi skal i str 2

Pas på dig selv og giv lige lyd mandag

Anmeld

13. oktober 2010

Mumto3

Har ingen råd, men kan trøste med at det er en periode. Mine tre børn har ihvertfald sovet aller dårligst i alderen 8-10mdr, og det er der de har krævet allemest af mig om natten.

Men der sker så meget for dem i den periode, at de har brug for at tanke op i løbet af natten, og her tænker jeg ikke på mælk, men på alt det andet som amning også er (tryghed, kærlighed, Moar! osv).

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Rollo skriver:

Ja du kan tro vi har uldfutterne i brug.. bruger stadig den lille str, men hun beynder at sparke dem af, så tror snart vi skal i str 2

Pas på dig selv og giv lige lyd mandag

Fantastisk:0) Og jeg giver lyd på mandag - så kan det blive 100% officielt:0)

Anmeld

13. oktober 2010

Hollybaby

Hun får 4 måltider, samt frugt og brød at tygge på, har også forsøgt med lidt vælling om aftenen, men hun spiser meget lidt af det.

Hvis jeg prøver at give hende mere mad, vil hun ikke have det. Jeg ammer ca 1 gang i løbet af dagen. Skal vi stoppe med det? Hun drikker ikke så meget vand i løbet af dagen, og jeg ville nok være bange for, at hun ik ville få nok væske..

Af mad får hun alt muligt, grønsager, kød, fisk osv. Hvad vi selv spiser. Vi prøver også med rugbrødshapsere, men det går lidt sløjt

Jeg kan godt se der ikke er andet for at tage en kold tyrker, jeg har  bare virkelig svært ved det. Men der er vist ikke andet for, at jeg indtager sofaen i weekenden, så Lauras far må ta over.

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Hollybaby skriver:

Hun får 4 måltider, samt frugt og brød at tygge på, har også forsøgt med lidt vælling om aftenen, men hun spiser meget lidt af det.

Hvis jeg prøver at give hende mere mad, vil hun ikke have det. Jeg ammer ca 1 gang i løbet af dagen. Skal vi stoppe med det? Hun drikker ikke så meget vand i løbet af dagen, og jeg ville nok være bange for, at hun ik ville få nok væske..

Af mad får hun alt muligt, grønsager, kød, fisk osv. Hvad vi selv spiser. Vi prøver også med rugbrødshapsere, men det går lidt sløjt

Jeg kan godt se der ikke er andet for at tage en kold tyrker, jeg har  bare virkelig svært ved det. Men der er vist ikke andet for, at jeg indtager sofaen i weekenden, så Lauras far må ta over.

Det lyder som en plan, for det virker umiddelbart til at hun får nok at spise:0)

Måske istedet for at tilbyde hende vælling inden sengetid så måske give hende en lille portion havregrød???

Håber det lykkedes for er, for det andet må simpelthen være ved at tage livet af dig:0)

Anmeld

13. oktober 2010

matryoshka

Jeg kender godt det med at man giver dem så meget som muligt, og de er stadig sultne om natten. Jeg fik det slet ikke til at hænge sammen... Men det er, i hvertfald i vores tilfælde, fordi de spiser sig mæt om natten.

Så stop det ved, at nægte hende mad om natten, så hun spiser mere om dagen. Eller prop hende med mere mad om dagen, så blir natten måske ikke så slem.. Min datter kan i hvertfald nemt distraheres og så HAPS får hun en skefuld mad i munden.

Men jeg arbejder hårdt for at mætte hende op i løbet af dagen. Hun er bare ikke særlig madglad!

Anmeld

13. oktober 2010

Hollybaby

MajaPiraya skriver:

Hej!

Jeg har selv en datter på næsten 9 mdr. og jeg har lige været igennem det selv! Min datter foretrækker bryst og spiste sig mæt om natten, så hun mistede appetiten om dagen. Det har resulteret i, at hun har knækket hele 3 gange på sin vægtkurve. Så vi fik klar besked på, at vi skulle droppe natamningen!

Og det er jeg SÅ glad for. Hun har nu sovet igennem i en uges tid, uden at spise og hun spiser også mere om dagen. For os var det tale om en ond cirkel som skulle brydes.. Og det gjorde vi ved at proppe så meget mad i hende, som overhovedet muligt i løbet af dagen, så hun var mæt nok om natten. Her hjemme skulle far stå for amme-afvænningen om natten, men det var aldrig noget problem..

Håber du snart for lov at sove!

Jamen det er ligesådan min datter er. Dog er hun normalvægtig. Vi begyndet på grød da hun var 4 måneder, men først da hun var et halvt år, fik hun interesse for grød og mos. Hun har bare aldrig været helt vild madglad, men kan godt se at jeg bare må lokke noget mere i hende, og så få ammet meget mindre.

Hvordan tog din datter det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.