Natteamning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Hollybaby

Er jeg den eneste der føler sig mere død end levende om morgenen, pga man har ammet adskillige gange i løbet af natten??

Min datter er knap 8 1/2 måned, og kræver altså virkelig sin mælk om natten

Igår ammede jeg hende kl 19.30, hvor hun sov derefter. Hun vågnede så igen 4 gange og var sulten, samt tidlig morgen.  De sidste par dage har været sådan her, normalt plejer jeg "kun" at amme 1-2 gange i løbet af natten (samt midnat og tidlig morgen). Laura har lige fået sine første tænder, og har samtidig ikke spist så meget som hun plejer i løbet af dagen, måske det kunne have en sammenhæng?

Det er ikke bare hyggesutte, hun virker virkelig sulten om natten.

Men jeg er kommet til et punkt, hvor jeg bare er så træt, og ville gøre alt for en ordentlig nattesøvn, bare en gang imellem. Hvordan pokker kan man vænne sit barn fra natmad? Har prøvet mange gange kun at tilbyde vand, men hun bliver så ked af det, så jeg opgiver hver gang.

Kom endelig med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

<3

Ja det er hårdt Hvis det er for hårdt så må du give hende mælkestop om natten. Hun kan ikke forstå en mellemvej. Få far til at tage hende om natten evt. fra fredag og en lille uge frem. Så det ikke lokker og du måske falder i.

Vand fra en kop i stedet for og må I ellers holde ud

Anmeld

13. oktober 2010

MariaJ

Jeg har desværre ingen gode råd, men du er i hvert fald ikke alene. Min datter spiser ca hver anden time hele natten. Hun er 5 1/2 måned, og jeg frygter lidt at vi stadig er, der hvor I er, om nogle måneder. Jeg er også møgtræt om dagen nærmest uanset hvor tidligt jeg går i seng eller hvor længe jeg får lov at sove om morgenen, fordi jeg aldrig sover mere end halvanden time i sammenhæng. Hun er også decideret sulten hver gang, så jeg synes også det er vanskeligt at gøre noget  ved det. Nogle gange vågner hun endnu oftere. Så trøster jeg hende ved bare at give sutten og lægge en arm omkring hende til hun sover igen, men når hun virkelig er sulten virker det slet ikke. Jeg skal på arbejde igen om tre måneder og håber virkelig at det bliver bedre inden da.

Maria

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Hollybaby skriver:

Er jeg den eneste der føler sig mere død end levende om morgenen, pga man har ammet adskillige gange i løbet af natten??

Min datter er knap 8 1/2 måned, og kræver altså virkelig sin mælk om natten

Igår ammede jeg hende kl 19.30, hvor hun sov derefter. Hun vågnede så igen 4 gange og var sulten, samt tidlig morgen.  De sidste par dage har været sådan her, normalt plejer jeg "kun" at amme 1-2 gange i løbet af natten (samt midnat og tidlig morgen). Laura har lige fået sine første tænder, og har samtidig ikke spist så meget som hun plejer i løbet af dagen, måske det kunne have en sammenhæng?

Det er ikke bare hyggesutte, hun virker virkelig sulten om natten.

Men jeg er kommet til et punkt, hvor jeg bare er så træt, og ville gøre alt for en ordentlig nattesøvn, bare en gang imellem. Hvordan pokker kan man vænne sit barn fra natmad? Har prøvet mange gange kun at tilbyde vand, men hun bliver så ked af det, så jeg opgiver hver gang.

Kom endelig med gode råd

HVor mange grødmåltider og andet spiser hun om dagen:0)

Anmeld

13. oktober 2010

Mor til L&S

Hvad får hun at spise i løbet at dagen...??

Fra de er 6 mdr gammel har de ikke behov for mad om natten længere...

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Rollo skriver:

Hvad får hun at spise i løbet at dagen...??

Fra de er 6 mdr gammel har de ikke behov for mad om natten længere...

Det har jeg også spurgt om, for det kan tyde på hun ikke får lagt bund nok i løbet af dagen:0)

Anmeld

13. oktober 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Det har jeg også spurgt om, for det kan tyde på hun ikke får lagt bund nok i løbet af dagen:0)

Haha - 2 sjæle 1 tanke

Håber det går godt med mavsen

Anmeld

13. oktober 2010

Pige2009

Du er bare nødt til at tage en kold tyrker, for hvis du fortsat ammer så meget om natten, kan det ende med fejlernæring i og med, hun ikke får ret meget at spise i løbet af dagen.

Laura skabte sig en smule i et par nætter, da jeg tog kold tyrker med hende, men hun forstod hurtigt budskabet. Det er hårdt mens det står på, men det er det hele værd!

Held og lykke med det.

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Rollo skriver:

Haha - 2 sjæle 1 tanke

Håber det går godt med mavsen

Det går fremad:0) Er heldigvis over kvalmen men er stadig træt med træt på.

Selvom Anton sover igennem 12 timer i streg om natten s sover eg bare så dårligt. Kan ikke falde i søvn, vågner mange gange, tisse konstant osv. Og når jeg så skal op er jeg såååååååååååååååå træt:0)

Men kommer gennem dagene og håber det vender lige pludselig:0) Men maven vokser - svært at skjule mere - nf på fredag og på mandag tager eg på arbejde og fortæller det:0)

Uhhhhhh :0)

Knus

Anmeld

13. oktober 2010

Lillefe

Ja min tanke er også om hvad hun ellers får i løbet af dagen ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.