hmm.. hvad siger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Pige2009

NO WAY!  Jeg tænker på den ulykkelige kærlighedsaffære mellem Elvira Madigan og Sixten Sparre, hvor Sixten skød Elvira for derefter at tage livet af sig selv på Tåsinge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

oo

Hende med maven :-) skriver:

ååhhh gud... nu bliver jeg helt vildt nysgerrig hvad er det for en historie....
tør jeg læse den

nårh jaja, den er ikke uhyggelig på den måde i korte træk handler det om at Sixten Sparre var en noget ældre soldat (vist nok i 30'erne hvis jeg husker korrekt) og Elvira Madigan var jo en teenage cirkus prinsesse. De forelsker sig i hinanden...eller hvad man kalder det og Sixten Sparre overtaler hende til at stikke af med ham. De ender på Tåsinge, hvor de er indlogeret på en lille kro. Elvira begynder at fornemme at Sixten Sparre er noget ustabil og underlig, men kan ikke komme fra ham og tilbage til sin familie, og det ender så med at han skyder dem begge. Meget sørgeligt i virkeligheden Det var lige sådan i grove træk, ikk

Anmeld

13. oktober 2010

DK

Tjuhl skriver:

nårh jaja, den er ikke uhyggelig på den måde i korte træk handler det om at Sixten Sparre var en noget ældre soldat (vist nok i 30'erne hvis jeg husker korrekt) og Elvira Madigan var jo en teenage cirkus prinsesse. De forelsker sig i hinanden...eller hvad man kalder det og Sixten Sparre overtaler hende til at stikke af med ham. De ender på Tåsinge, hvor de er indlogeret på en lille kro. Elvira begynder at fornemme at Sixten Sparre er noget ustabil og underlig, men kan ikke komme fra ham og tilbage til sin familie, og det ender så med at han skyder dem begge. Meget sørgeligt i virkeligheden Det var lige sådan i grove træk, ikk

Uhh godt at kende den rigtige historie.

Det er ligesom med folk der kalder deres datter for Carmen, uden at kende den "rigtige" historie. Ja hun var smukkere end smuk og super forførende, men hun var jo også en snedig, beregnende b*tch, der blev myrdet på grund af hendes ugerninger af en jaloux elsker hun på det groveste havde droppet, efter at han havde opgivet ALT for hende. Det tror jeg bare ikke at der er så mange der ved, når de kalder deres datter Carmen! Altså hun var jo ikke sådan super charmerende! 

Anmeld

13. oktober 2010

Morsnarttil2?

Desværre ikke et navn jeg er helt vild med.. Ikke at jeg ikke kan lide det, men ikke et i min "smag".

Hvis du er til de lidt "unikke" navne så kig evt. her: http://www.navnesnak.dk/default.asp?id=3

Anmeld

13. oktober 2010

Isabella_mor

åhh der var jo historien om Elvira fra 1880'erne som var en tyskfødt dansk/svensk cirkusartist der rejste rundt i nordeuropa med sin familie, som stak af med sin elskede svenske sixten, (søn af svensk et eller andet og en komtesse som var meget velhavende) til tåsinge, hvor de begik selvomrd sammen fordi at de ikke kunne få hinanden pga den økonomiske situation fordi at elvira ikke var rig.. men berømt, (det er Elvira Madigan som der også er et klassisk musikstykke der hedder som er skrevet af mozart som blev kendt i filmen skrevet om hende af en bo Widerberg) og det er bare så fint et navn,.. og så hedder min elguítar i øvrigt El'Vira...   det er meget cool... dejligt navn meget romantiskt.

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Hende med maven :-) skriver:

hej :-)

Vi er lidt ude i et specielt navn, men samtidig skal det være sødt :-)

Glæder mig til at høre om jeres kommentar

Det er sjovt som de gamle navne kommer igen som man brugte på min oldemors tid.
Men jeg synes at Elvira er sødt, hvis ellers det passer til barnet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2010

Ranarupta

LÅÅÅÅÅÅVE IT! 

Anmeld

14. oktober 2010

Misa

Syntes det er sødt

Anmeld

14. oktober 2010

millesofie

fedt navn

Anmeld

14. oktober 2010

Riksen

Jeg synes at det er flot navn!

Hvis I synes navnet er flot, så brug det! Man behøver jo ikke nødvendigvis at henvise til en eller anden historiske person, bare fordi man kan lide navnet... der findes jo mange, der hedder Elvira.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.