hmm.. hvad siger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

JulieE

Tjuhl skriver:

jeg blev også stopfodret med den romantiske version af min mor da jeg var lille, så da jeg blev voksen læste jeg et historisk værk om hvad der egentlig skete og blev meget overrasket!!

Hmmm... Det kunne være jeg skulle læse lidt mere om dte. Er jo blevet lidt nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Synes det er et virkelig flot navn. Et af navnene på min personlige top 20

Anmeld

12. oktober 2010

Pigent

Jeg har stemt blankt. Det sødt men ikke et navn jeg vil bruge.

Her er der nogle navne jeg godt kan lide
Fransiska
Merle
Augusta
Rasmine
Natali
Alma
Mikkeline
Mynthe
Malicka
Cille
Rebekka
Silke

Anmeld

12. oktober 2010

Maddox

Jeg er HELT vild med navnet Elvira

Det kunne jeg også sagtens finde på at bruge, hvis engang jeg mod forventning skulle få endnu en datter...

Anmeld

13. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

FrkT skriver:

Jeg kan godt lide det. Synes det er et flot og klassisk navn med en britisk klang, og det kan jeg godt lide 

Der lå godt nok en tøjbutik med det navn i den by jeg arbejder, så skal lige smide "tøjbutik" ud af hovedet og udskifte det med "baby pige"  Men jeg kan godt lide det!

hehe ja så kan jeg godt forstå man liige skal have vendt det til en baby :-)

Anmeld

13. oktober 2010

JulieE skriver:

Jeg synes det er et rigtigt smukt navn. Og så er det jo et rendyrket romantisk navn, når man tænke rpå historien om Elvira Madigan og Sixten sparre

hmm... den kender jeg slet ikke

Anmeld

13. oktober 2010

Tjuhl skriver:

nu er historien om Elvira Madigan og Sixten Sparre slet ikke særlig romantisk, hvis man læser den historisk korrekte version, men nærmere uhyggelig

Men navnet Elvira er da rigtig sødt. Specielt og sødt som du selv betegner det

ååhhh gud... nu bliver jeg helt vildt nysgerrig hvad er det for en historie....
tør jeg læse den

Anmeld

13. oktober 2010

SeptemberBaby skriver:

Ha ha, det er jo super. Har måske selv en lille Elvira i maven, så  herfra!

Det er i øvrigt ved at komme på mode, - kender et par baby-Elviraer

jeg kender ikke en som hedder det... og har haft svært ved at finde navne da jeg hurtig sammenligner med de børn og unge jeg har arbejdet med gennem tiden...... rigtig irriterende hehe

Men synes bare det var sødt, manden skulle så lige bruge et par måneder for at forholde sig til det... Men han har givet lov nu hehe

Anmeld

13. oktober 2010

D & A's mor skriver:

Har stemt at jeg nok lige skal vænne mig til det (selvom jeg er i familie med sixten sparre og derfor udemærket kender navnet )

ja sådan havde kæresten det også... også mig selv i starten for den sagd skyld :-)

Anmeld

13. oktober 2010

JulieE

Hende med maven :-) skriver:

hmm... den kender jeg slet ikke

Uha... Den korte og romantiserede version... Cirkusprinsessen Elvira Madigan forelsker sig i den gifte løjtnant Sixten Sparre (svensk adelsmand) og de stikker af sammen. de ender på Tåsinge, hvor han skyder hende og derefter sig selv med sin tjenestepistol. De ligger begravet på Tåsinge (kan ikke huske hvor) men det er tradition, at bude der bliver gift i den kirke lægger sin brudebuket på Elviras grav.

Men altså Tjuhl kender vist den korrekte historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.