Flødeboller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

<3

Baagøe skriver:

Det er jo lige det. Men der er E-numre i så mange fødevarer efterhånden...

Ja jeg har udviklet noget fødevareallergi som de ikke helt kan bestemme men efter vi udelukkende spiser økologisk og hanegal reagerer jeg ikke. Det er altså rart!

Der er også dem der reagerer voldsomt allergisk på gmo mad!Plus at de kloge hoveder siger at 40% af den voksne befolkning vil være GMO/udefineret allergisk indenfor de næste 10 år(mener jeg det var måske 20 år) og jeg ønsker det ikke for min søn. Så vi passer på nu. Og har gjort det længe men nu passer vi ekstra på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Ja jeg har udviklet noget fødevareallergi som de ikke helt kan bestemme men efter vi udelukkende spiser økologisk og hanegal reagerer jeg ikke. Det er altså rart!

Der er også dem der reagerer voldsomt allergisk på gmo mad!Plus at de kloge hoveder siger at 40% af den voksne befolkning vil være GMO/udefineret allergisk indenfor de næste 10 år(mener jeg det var måske 20 år) og jeg ønsker det ikke for min søn. Så vi passer på nu. Og har gjort det længe men nu passer vi ekstra på

Lige præcis. Laura er også voldsomt disponeret overfor allergi og har i forvejen børneeksem, så jeg køber kun økovarer, hvis jeg kan få det. Selvom mange rynker på brynene af, at jeg er villig til at betale 10 kr. for en økologisk agurk, så synes jeg altså det er det hele værd

Anmeld

12. oktober 2010

<3

Baagøe skriver:

Lige præcis. Laura er også voldsomt disponeret overfor allergi og har i forvejen børneeksem, så jeg køber kun økovarer, hvis jeg kan få det. Selvom mange rynker på brynene af, at jeg er villig til at betale 10 kr. for en økologisk agurk, så synes jeg altså det er det hele værd

Jeps Så køber man lidt færre agurker hvis det er fordi de er dyrere så går det lige op. Jeg kan ikke håndtere tanken om at sætte mit barns helbred på spil. Min kæreste synes at økologi er en god ide men ligesom du siger lidt for dyrt. Men der er ikke noget at gøre desværre.

Tilgengæld så hæmmer det socialt. Fordi jeg kan ikke rigtig spise ude uden at forlange at maden er økologisk og det er ikke alle der magter at handle efter de præmisser. Og det ærger mig.

Anmeld

12. oktober 2010

Corn

Min mand lavede selv skumfiduser... Og de var meget bedre end dem man køber.

Og til søde sager (og personlig pleje) kan jeg anbefale http://www.urtegaarden.dk/

De har hvad man skal bruge til at lave slik selv (og makeup) uden alt muligt skidt i

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Macaab skriver:

Min mand lavede selv skumfiduser... Og de var meget bedre end dem man køber.

Og til søde sager (og personlig pleje) kan jeg anbefale http://www.urtegaarden.dk/

De har hvad man skal bruge til at lave slik selv (og makeup) uden alt muligt skidt i

Mange tak for linket

Anmeld

12. oktober 2010

Corn

Baagøe skriver:

Mange tak for linket

Selv tak. Hjemmelavet slik, makeup osv er altså rigtig rart...

Så er der altså lidt mere styr over, hvad der er i

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Jeps Så køber man lidt færre agurker hvis det er fordi de er dyrere så går det lige op. Jeg kan ikke håndtere tanken om at sætte mit barns helbred på spil. Min kæreste synes at økologi er en god ide men ligesom du siger lidt for dyrt. Men der er ikke noget at gøre desværre.

Tilgengæld så hæmmer det socialt. Fordi jeg kan ikke rigtig spise ude uden at forlange at maden er økologisk og det er ikke alle der magter at handle efter de præmisser. Og det ærger mig.

Lige præcis. Jeg ønsker heller ikke at gå på kompromis med noget. Min veninde kalder mig af og til "Økokællingen" Men et eller andet sted er jeg da stolt af det, for det er jo mig det kommer til gavn i sidste ende!

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Macaab skriver:

Selv tak. Hjemmelavet slik, makeup osv er altså rigtig rart...

Så er der altså lidt mere styr over, hvad der er i

Nemlig

Anmeld

12. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Kirle skriver:

Tusind e-numre og tilsætningsstoffer som jeg ikke vil udsættes for eller mit barn skal udsættes for.

I går var der en undersøgelse fra OUH om at vacciner er 20% mindre effektive end da min generation var unge og man mener ikke ved at det skyldes PCB men det kan lige så godt skyldes alt det andet l o r t som man er begyndt at komme i maden for at det kan holde sig længere. Jeg vil hellere have at maden holder sig dårligere og vi er sundere end maden kan holde sig i over et år og mit barn er mere syg...

okay så var det det jeg troede... Skulle bare se om jeg havde overset noget andet :-)
Men en flødebolle er sgu rart at få ned engang imellem :-)

Anmeld

12. oktober 2010

Dictes mor

Tilmeldt skriver:

Min mor lavede nogle med marcipan bund, og de var stadigvæk gode efter en uge!

Hey kunne du ikke lige skaffe opskriften på dem, den vil jeg meget meget gerne have. Jeg elsker flødeboller og jeg elsker marcipan, så det kan kun være en helt vidunderlig blanding!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.