quar20 skriver:
Arhh kan desværre ikke lægge billeder ind for mit kamera er væk - og har verdens dejligste telefon pt.. har lånetelefon fra telekæden i Randers..!!
Men kan lige prøve at forklarer hvordan jeg har gjort det 
Har købt en TYK TYK bog bare hel sort udenpå i føtex faktisk til 79kr..!!
Så fandt jeg nogle motiver på nettet af et tog med tre vogne som jeg så tegnede på forsiden med en guldpen..!! Først med en kuglepen så jeg ku se trykket på omslaget - også tegnede jeg efter med den guldpen/spritpen.. I første vogn står der hans fødselsdato : 13/02- 2009 kl. 00.06 - i anden vogn står der vægt : 3020g - i sidste vogn står der længde : 49 cm
I bunden står der hans fulde navn..!!
Så slår man op på første side i bogen og der har jeg skrevet hvordan jeg oplevede graviditeten på computer og revet papiret i stykker rundt om teksten også midt i teksten også samlet og limet det på den første side, som et slags puslespil..! også er det et billede af ham i min mave og et scanningsbillede..!! Altså et hvor jeg har scannet det ind på computeret og printet det ud, for vil ikke bruge "de rigtige billede" dem har han i et fotoalbum..!!
På anden side står der om fødslen hvornår, hvordan hvem der var med osv, og der har jeg tegnet en ballon som baggrund også er tekstet derinde i ballonen.. rundt om ballonen er der så de aller første billeder af Tino..!! der er 5 "små" billeder omkring som jeg også har revet i stykker hvis man kan sige det sådan.. også har jeg brændt det rundt i kantet for at det får sådan en fed effekt..!
Næste side har jeg så taget et billede af den kirke han blev købt i, og lagt ind på computeren - printet ud i stor så det passede med hele siden i bogen så det danner baggrunden for den side..!! På den side er der et billede af ham og os - også står der en lille tekst boble rundt om billedet med hvilken dag han blev døbt.
Endnu en tekst boble hvor han blev døbt. Endnu en boble med faddere.. Også på bagsiden af denne side er gæstelistet så skrevet ind..!! Ud fra hver gæst er der så en forklaring på HVORFOR netop de var med til hans første store dag..!! Altså hvorfor vi har valgt at inviterer dem..!!
Dernæst har alle gæster skrevet i bogen hvor vi har startet med at skrive hvad vi havde arrangere til dåben, hvad vi havde givet i gave, vores ønsker for ham resten af sit liv, og hvorfor vi havde valgt at han sku døbes..!! også Kærlig Hilsen fra Mor og far som ALTID vil elske og støtte dig..!! Så har vi sat et billede af os i hjørnet..!!
Så har alle gæsterne fået taget et billede med Tino den dag til dåben - så der hvor gæsterne har skrevet har vi så fået sat billedet ind hvor de har skrevet
..!!
Gæster blev bedt om at skrive en sød lille hilsen - hvad de havde givet til Tino i gave og hvorfor de havde tænkt at netop den gave ville de give til Tino..!!
Og vi har gjort det samme med hans fødselsdag.. Gæsterne fik lov at skrive osv..
Hov glemte lige at vi som forældre selvfølgelig OGSÅ startede med at skrive i hans bog til hans fødselsdag..!! En hilsen, vores forberedelser, også skrev vi jo om hvor hurtigt det første år var gået - og at han blev mere og mere dejlig for hver dag og at vores kærlighed til ham ikke kunne vokse sig større end det den var nu..!!
I starten af bogen altså første side bag omslaget har vi så skrevet at det er en gave til ham - og en fortælling om hans store dage igennem livet - og vi håber at han vil se tilbage på den med et godt minde og ikke mindst et minde om hvem der har fulgt ham hele livet osv..!!
Men i diverse hobbyforretninger og på nettet kan man sagtens finde en masse billige materialer til at lave sådan en bog og det tager altså ikke lang tid at lave..!! Desuden har vi bestilt en fotobog fra det første år på nettet..!! Og det gør vi fra 0-1 år og fra 1-2 osv..!! Det får han også når han blir større..!! I stedet for han får 700 fotoalbummer..!!